• dennis02

Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?

Jag ser det på stan. Jag ser det på bussen. Jag ser det i biosalongen. Jag har sett det i skolorna. Jag ser det på facebook. Riktigt snygga och söta tjejer som är tillsammans med killar som inte alls motsvarar dem utseendemässigt.

Så jag tror nog att ni grabbar som är oroliga för att inte få en tjej pga ert utseende kan tagga ner lite. För kvinnor verkar inte på långa vägar ha samma krav när det gäller utseende som männen på kvinnorna.

Jag gillar förstås inte att skryta. Men jag ser rätt bra ut i jämförelse med de flesta killar jag ser som är tillsammans med dessa tjejer, och jag har också ofta fått höra att jag ser bra ut. Trots det har jag bara haft 2 längre förhållanden i mitt liv och endast 2 ONS. snart 40 år gammal.

Kan jag då av detta dra slutsatsen att vi män kan sluta fila och putsa på vårt utseende eftersom ni ändå tycks vara ganska okritiska när det gäller det yttre?

Ja jag vet att inlägget kanske verkar pubertalt med tanke på min ålder, men ibland måste man bara få fråga saker spontant.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Svar på tråden Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?
  • Garbo

Jag tycker ofta att hag ser motsatsen, dvs. snygga killar som ar tillsammans med mindre snygga tjejer. Min kille ar jattesnygg i mina ogon men han har lite kulmage och ar inte valtranad etc. men jag maste bara saga att jag tror inte att jag skulle palla att va ihop med nan som var jattevaltranad och utseendefixerad for da skulle jag bli alldeles for sjalvkritisk gentemot min egen kropp. Jag ar normalbyggd men tranar sallan och jag skulle bara kanna press av sant. Min bror tranar jamt och ar valtranad. Han ar ihop med en tjej som studerar kost och fitness och aven tranar jamt. De passar ju varann som hand i hanske. Jag o min kille daremot har andra gemensamma intressen. :)

• Linisen92

Utseendet kanske inte säger allt för vissa. Personligheten kanske är det viktigaste för vissa personer?

• Hemulen55

Personligheten är bra mycket viktigare än ett snyggt yttre! En kille som rent objektivt har ett "okej" utseende blir attraktiv om han har egenskaper och värderingar som jag uppskattar. Och tvärtom.

Sen är min erfarenhet att killar oftare är ytligare och lägger större vikt vid utseende än tjejer.

• MadHatter

Kan det inte handla om att du och de tjejerna har olika smak helt enkelt?

• Exra46

jag har funderat åt andra hållet... jag är en "tjej" i 40-års åldern,  varit separerad ett tag och börjar längta efter någon att tycka om och bli omtyckt av..   jag har ett bra jobb, rätt klips, trevlig och social.. har lätt att anpassa mig i nya situationer och prata med folk..  Brukar bli omtyckt där jag är.. som en lite sprallig och glad tjej.

Men likt förbannat så hittar man inte någon vettig karl att spendera tid med.

Nu hörde jag på omvägar att killar inte vågar ta kontakt med mig för dom tycker jag är för snygg..!!  Kanske tar lite plats ibland och pratar gärna..   då blir dom rädd istället och vågar inte ta kontakt !

Tror väl att jag är värsta bimbon.. men så är det verkligen inte..   Gillar djur o natur och tar mer än gärna på mig storstövlarna ut i skogen, inte ett dugg rädd o skita ner mig.

Vad är det för fel ??????       

• Paulina P P
    Exra46 skrev 2013-10-31 13:15:37 följande:

jag har funderat åt andra hållet... jag är en "tjej" i 40-års åldern,  varit separerad ett tag och börjar längta efter någon att tycka om och bli omtyckt av..   jag har ett bra jobb, rätt klips, trevlig och social.. har lätt att anpassa mig i nya situationer och prata med folk..  Brukar bli omtyckt där jag är.. som en lite sprallig och glad tjej.

Men likt förbannat så hittar man inte någon vettig karl att spendera tid med.

Nu hörde jag på omvägar att killar inte vågar ta kontakt med mig för dom tycker jag är för snygg..!!  Kanske tar lite plats ibland och pratar gärna..   då blir dom rädd istället och vågar inte ta kontakt !

Tror väl att jag är värsta bimbon.. men så är det verkligen inte..   Gillar djur o natur och tar mer än gärna på mig storstövlarna ut i skogen, inte ett dugg rädd o skita ner mig.

Vad är det för fel ??????       

De kanske inte fattar att du är ledig.
  • Exra46
    Paulina P P skrev 2013-10-31 13:25:45 följande:
    De kanske inte fattar att du är ledig.

ja inte vet jag..   jag finns på nätet, och det är många som skriver och så.. chattat mkt med en del och några vill träffas.  Och några har blivit förvånad att jag vill ta en fika med dom..  och funderar varför jag vill fika med dom..
    faktiskt 2st som har dragit sig ur sista minuten för dom tror jag luras eller nåt...  

hur sjukt får det vara..   ändå har jag sagt att jag är helt seriös.. inge engångsragg eller KK.. en fika på offentlig plats börjar vi med så får vi se vart det leder..   

tror jag ska ta nått fult jävla kort o lägga ut... haha

• cheese

Är det din mamma som säger du ser bra ut samtidigt som hon klappar dig på huvudet? För det gör min mamma också men du ska inte ta det så allvarligt hon försöker bara vara snäll.

• Exra46
    cheese skrev 2013-10-31 13:43:37 följande:
    Är det din mamma som säger du ser bra ut samtidigt som hon klappar dig på huvudet? För det gör min mamma också men du ska inte ta det så allvarligt hon försöker bara vara snäll.
    haha.. nä det är inte min mamma.. fast hon tycker nog jag är snygg också..   Jag har aldrig sett mig själv som snygg faktiskt.. har alltid haft dåligt självförtroende.   Det är nu när jag vart singel som jag får grymt mycket komplimanger..  både av okända och kända.   *
    Ser mig inte alls som snygg ..inte tokful, men absolut inte toppen på toppen heller.

Svar på tråden Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?