• dennis02

Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?

Jag ser det på stan. Jag ser det på bussen. Jag ser det i biosalongen. Jag har sett det i skolorna. Jag ser det på facebook. Riktigt snygga och söta tjejer som är tillsammans med killar som inte alls motsvarar dem utseendemässigt.

Så jag tror nog att ni grabbar som är oroliga för att inte få en tjej pga ert utseende kan tagga ner lite. För kvinnor verkar inte på långa vägar ha samma krav när det gäller utseende som männen på kvinnorna.

Jag gillar förstås inte att skryta. Men jag ser rätt bra ut i jämförelse med de flesta killar jag ser som är tillsammans med dessa tjejer, och jag har också ofta fått höra att jag ser bra ut. Trots det har jag bara haft 2 längre förhållanden i mitt liv och endast 2 ONS. snart 40 år gammal.

Kan jag då av detta dra slutsatsen att vi män kan sluta fila och putsa på vårt utseende eftersom ni ändå tycks vara ganska okritiska när det gäller det yttre?

Ja jag vet att inlägget kanske verkar pubertalt med tanke på min ålder, men ibland måste man bara få fråga saker spontant.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Svar på tråden Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?
  • Paulina P P
    dennis02 skrev 2013-09-17 04:29:36 följande:
    Jag ser det på stan. Jag ser det på bussen. Jag ser det i biosalongen. Jag har sett det i skolorna. Jag ser det på facebook. Riktigt snygga och söta tjejer som är tillsammans med killar som inte alls motsvarar dem utseendemässigt.

Så jag tror nog att ni grabbar som är oroliga för att inte få en tjej pga ert utseende kan tagga ner lite. För kvinnor verkar inte på långa vägar ha samma krav när det gäller utseende som männen på kvinnorna.

Jag gillar förstås inte att skryta. Men jag ser rätt bra ut i jämförelse med de flesta killar jag ser som är tillsammans med dessa tjejer, och jag har också ofta fått höra att jag ser bra ut. Trots det har jag bara haft 2 längre förhållanden i mitt liv och endast 2 ONS. snart 40 år gammal.

Kan jag då av detta dra slutsatsen att vi män kan sluta fila och putsa på vårt utseende eftersom ni ändå tycks vara ganska okritiska när det gäller det yttre?

Ja jag vet att inlägget kanske verkar pubertalt med tanke på min ålder, men ibland måste man bara få fråga saker spontant.
    1) Dessa tjejer har säkert dåligt själförtroende
    2) Män är superkräsna när det gäller tjejer. Har tex en vän som är 57 med ölmage och som BARA är intresserade av söta tjejer på max 25. Han är fortfarande singel iofs och klagar på att tjejer är så kräsna (!)
  • hlie
    SB2011 skrev 2013-09-17 08:19:47 följande:
    För insidan e 100% mer viktig än utsidan! Många killar som ser bra ut är medvetna om de och beter sig ofta som rövhåll just för de tycker de e snygga och kan få vem dom vill! Plus dom e ofta jävligt ego i sängen!
    Men de finns så klart undantag!

Ja går på insidan! För han man en vacker insida så blir man snygg och vacker i andras ögon!
  • malin1985

Alla tycker olika. Jag tycker att min kille är supersnygg medan andra kanske tycker att han är ful. Men varför ska jag bry mig om det. Jag älskar honom precis som han är både till utseende och personlighet.

• mikipiki

Jag tycker mig snarare se tvärtom. Snygga killar som är ihop med riktiga fågelskrämmor (enligt min åsikt). Men man har ju olika smak. Vad jag tycker är snyggt kanske inte är lika snyggt för någon annan. Ska jag fatta intresse för en kille så krävs det att han har den rätta personligheten OCH det rätta utseendet.

• Rainbow gg

Dessa tjejer kanske faktiskt tycker att killarna är snygga.. Bara för att inte du tycker det och tycker att du ser bättre ut så betyder ju inte det att alla tycker som du.

• hlie
    Rainbow gg skrev 2013-09-17 13:46:24 följande:
    Dessa tjejer kanske faktiskt tycker att killarna är snygga.. Bara för att inte du tycker det och tycker att du ser bättre ut så betyder ju inte det att alla tycker som du.
  • Mendurå

För att svenska tjejer är snyggare än svenska killar.

Samma fenomen ses i många asiatiska länder.

• fuzzyvannelli
    Nyfiken gul skrev 2013-09-17 07:30:25 följande:
    hmm har inte den erfarenheten.  Jag är rätt kräsen när det gäller karlar och har bara ett fåtal gånger dejtat en kille som ansetts vara en vanlig ordinär kille. 

Jag är gift med en vältränad brandman men det är ju inte det som gör att jag föll för honom.  han är smart, rolig, händig o praktisk och framförallt en underbar pappa till våra barn.

Själv är jag en som anses vara väldigt snygg och jag blir flitigt uppvaktad.

Däremot har jag lagt märke till en ledsam sak - när snygga tjejer sunkar  ner sig pga att killen är en soffpotatis.  Det är osexigt och ledsamt.  Måste tjejen sluta bry sig om sig själv bara för att killen kanske inte är världens hajpaste i gymet?  
    Hahahahah du är jätterolig :)
  • Mamori

Killar verkar ha mer lik smak vad gäller tjejers utseende än vad tjejer har när det gäller killars. De flesta killar vill ha en tjej som ser ung och söt ut och har lite kurvor men ändå relativt smal medan vissa tjejer  vill ha stora muskulösa killar med enorma hakor, vissa vill ha smala sminkade gothare, vissa vill ha bohemiska långhåriga killar typ.

Däremot verkar nästan alla tjejer gilla killar som har självförtroende så det är nog där man ska lägga energin om man är kille.

Svar på tråden Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?