Inlägg från: Squatinidae666 |Visa alla inlägg
  • Squatinidae666

Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?

atsw: Ok, men då har du max en vecka kvar, måste ändå vara lite skönt även om det är trist att gå över såklart och man helst vill att det startar självmant. Har du det jobbigt nu?

Ja förstår det men så länge den ligger rätt så ska det ju inte vara någon fara.

Går man på spec.mödravåden för att man gått över tiden? Är det första gången?

• Squatinidae666

atsw: Vi får hoppas att det drar igång här nu! 

lelzor: Låter jättetrist att vara så borta, det är ju en så fin stund att få träffa barnet efter. Lycka till denna gång, skönt att det finns en plan!

iris b: Grattis! Vilken gulleplutt! Tråkigt att det blev så turbulent :(. Blev du igångsatt? Skönt att han mådde så bra men tråkigt att du inte fick en bra upplevelse. Hoppas att du återhämtar dig snabbt och att du har möjlighet att njuta av er första tid ändå!

• Squatinidae666

iris b: Då gjorde de en väldigt bra viktuppskattning ser jag när jag läser tillbaka i tråden! 

lelzor: Bebis hade inte vänt igen inatt men den verkar vara på väg igen vad jag kan känna... 

• Squatinidae666

Tråkigt att det blev som det blev men nu kan det bara bli bättre som du skrev. Man läker ju ofta snabbt. Sa dom något om att det skulle kunna bli svårläkt eller det var goda "odds"? 

• Squatinidae666

lelzor: Vad spännande! Håller tummarna! Hoppas det blir en septemberbebis för dig Glad! Jag tror jag kommer gå över med 11 dagar, har bara fått det för mig, förstår inte riktigt hur bebis ligger just nu heller men försöker att inte stressa, tror ändå det dröjer lite till, har ju 5 dagar till bf också och alla värkar och sd har i princip försvunnit...

• Squatinidae666

atsw: Förstår verkligen det :(. Jag har lite panik ibland bara av vetskapen att inte veta när det blir. Jag kan absolut vänta men blir tokig på att inte veta. Men då hopas vi på imorgon för dig så du också får en septemberbebis Glad. Men allvarligt talat så måste ju oddsen för bebis öka markant för varje dag man går över bf+10? Läste någonstans att det är väldigt få procent som föder efter bf+10...

• Squatinidae666

Ja därför borde det vara väldigt stor sannolikhet att den kommer nu, samtidigt tycker jag iofs man hör att många blir igångsatta nu så jag vet inte. Har försökt hitta statistik för det men inte hittat. Hoppas du slipper det!

• Squatinidae666

lelzor: Ah då kanske det är dags, hur lång tid tog det förra gången innan det drog igång efter slempropp? 

Jag är rädd att min bebis har vänt igen, ska till bm i eftermiddag så får hon känna så jag inte åker upp till fölossningen igen i onödan Har ju haft rätt förut men nu har jag svårt att känna vad som är vad men har för mycket bebis i sidorna för att den ska ligga rätt... 4 dagar kvar till bf idag, den är envis! 

• Squatinidae666

lelzor: Men denna gången har det inte dragit igång ännu?

bm sa att den ligger med huvudet upp igen, eller lite snett  så inte ens ett säte så det var upp till förlossningen igen för bedömning och nu ska de vända på onsdag och sätta igång efter, hon kollade hur mogen jag var och det var bra förutsättningar...

atsw: Hoppas den ger resultat, jag gjorde tre tror jag med min tvåa men inget hände tyvärr då men jag gjorde det tidigare än du också. Du bör ju ha bättre förutsättningar! 

• Squatinidae666

Tror att det ska dra igång ganska snart, några timmar senare eller så men om slemproppen gick pga det skulle det ju vara en stark indikator på att det faktiskt hände något. Jag är inte så insatt tyvärr.

Svar på tråden Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?