Fler med "fullgångna bebisar"? Följas?
Ok vad synd, men förstår om du ändå inte ville. Hur många dagar har du gått över då på torsdag om den inte kommit självmant? Skönt att ha ett mer eller mindre sista datum ändå väl?
Ok vad synd, men förstår om du ändå inte ville. Hur många dagar har du gått över då på torsdag om den inte kommit självmant? Skönt att ha ett mer eller mindre sista datum ändå väl?
Har det hänt något ännu?
Här blir det vändningsförsök imorgon. Eter att bebis varit helt stilla hela kvällen åkte jag in på förlossningen där de upptäckte att bebis ligger i tvärläge, motsatt vad min bm sagt. Allt såg bra ut men den ligger som sagt på tvären så imorgon klockan 8 ska den försöka vändas. Känns inte så kul men vad ska man göra...
Hej atsw! Kul att vi blir flera här :)
Så du går också på övertid, jobbigt, inget nytt sen du sist skrev?
Iris b: Ingen utveckling? Blir det igångsättning idag då?
Tack båda för lycka till, det var ett lyckat försök, obehagligt, höll på att kräkas och svimma samtidigt men försökte stänga av och låta dem göra sitt jobb så jag låg där och blundade när jag inte klöktes. Ja som du skrev så behövde de ju bara putta runt lite mer än ett halvt varv och inget som var fixerat som de behövde lyfta upp så var nog bästa förutsättningarna jag hade. Jättetrevlig personal!
Känns som bebis vänt tillbaka sig nu ändå, visste att den var busig. Isf blir det ny vändning och igångsättning för att undvika kejsarsnitt. Ska upp imorgon bitti igen för kontroll, ny vändning efter det om jag har rätt...
Ok håller tummarna för att det sätter igång strax så du slipper igångsättning men det är ett tag till så det ska det nog göra!
Ja imorgon blir det nog ett nytt försök och som han sa i förrgår så blir det igångsättning efter det då, vet dock inte hur snart efter så jag får ta med mig bb-väskan antar jag?
Har det hänt något nytt?
Var inne på ny vändning, jag hade rätt men fick ingen igångsättning. Jag tror ju att bebis kommer vända igen den har redan börjat böka runt men de sa att om förlossningen startar så KAN huvudet sjunka ner av värkarna, ok men om inte då? Den ligger ju inte ens med sätet ner du utan ryggen snett...
atsw: Är din fortfarande ruckbar, som förstföderska? Är det inte ganska ovanligt? Ja precis det är ju skillnad om den står som din då, rätt men inte helt fixerad eller inte alls inställd med varken säte eller huvud. min lägger sig på tvären, ganska högt så det är ju ingen sätesbjudning heller som man kunde ha förberett sig för heller. Tycker det låter lite riskabelt att vänta och se om den sjunker ner med huvudet iom värkar...
lelzor: Välkommen! Förstår att du blir lite besviken, jag har trott att vår ska komma tidigt också, jag har ju iofs en hel vecka kvar så förstår att det är trist för er som tom passerat bf. Man blir lite knäpp av att leta tecken på förlossningsstart osv. Jag har haft mkt förvärkar och sammandragningar och då tror man ju ibland att nu drar det igång men så händer inget, det är trist. Nu har det dock lugnat sig lite så jag räknar med att gå en del över tiden. När föddes ditt första barn?
atsw: Nästa fredag blir det 2 veckor efter bf då?
lelzor: Jag antar att det blir snitt då och det var just det den första läkaren absolut ville undvika. Läkarna idag verkade mer tänka att de får ta det då. Kändes som att den första läkaren gjorde en tryggare bedömning. Så när den vänder igen vilket jag tror den gör, den har mkt plats och mycket fostervatten så ska jag ringa in igen...
Men din bebis ligger rätt och så? Är den fixerad? Oj hur kom det sig att det slutade i snitt?
Ja precis, och första läkaren menade att det är bättre med riskerna vid igångsättning än att riskera ett ev. snitt. Dessutom ett akut då. Men vänder bebis på sig igen så ska jag stå på mig!
Jag har nog aldrig hört förut att man öppnar sig så när som på en kant, låter som det var jobbigt både för dig och honom, skönt att du fick ett snitt då. Gissar att det ändå blev positivt med snitt då? Det borde ju kunna hända mig också något liknande om bebisen inte sjunker ner som den ska...