Inlägg från: Kevinsmamma09 |Visa alla inlägg
  • Kevinsmamma09

    gravida från gruppen planering till nr 3

    Anna J01 skrev 2014-06-29 19:16:07 följande:

    37+1. Känns som bebisen blivit dubbelt så stor på bara några veckor..

    Bara jag som bombar med bilder


    Det är nog för att du är så fin, en annan ser ut som en flodhäst ingen vacker syn
  • Kevinsmamma09

    Igår gick jag in i vecka 38, 19 dagar kvar men inställd på att gå över tiden! Första bf var 13:e sen 20:e så det finns hopp om att få i tid

    Var hos barnmorskan idag och allt såg bra ut, bebisen är fortfarande rörlig men det är tredje barnet sa bm så då kan de vara rörliga längre! Magen hade inte växt sen sist och det kunde vara ett tecken på att den sjunkit!

    Känner mig stor och klumpig och det spänner och trycker mkt neråt, inga tecken förutom lite mensvärk från och till...

    Några fler som är nära förutom jag och Anna????

  • Kevinsmamma09
    MadeleineH skrev 2014-07-01 23:28:50 följande:

    Åh jag hejar på er som är möta nu! Min Fiona är drygt sju veckor, "pratar" och ler och växer då det knakar!


    Redan sju veckor, herregud vad tiden går fort. Va söt hon är!!!! Går det bra med tre barn?
  • Kevinsmamma09

    Vilka härliga bilder på era små mirakel!!

    Jag kan känna igen det där lite Konami. Jag kommer aldrig någonsin ångra mig men vi kan tänka och prata ibland om att ska vi verkligen göra detta igen. Vår minsta är 2,4 år precis blivit blöjfri, sover hela nätterna, båda barnen sover till 8-9 på morgonen. Och nu ska man lida sömnbrist och allt vad det heter, men det är ttidsbegränsat och såååå värt det för det fina man får. Jag försöker förbereda mig mycket mentalt nu innan, så gott det går

  • Kevinsmamma09
    Anna J01 skrev 2014-07-02 09:22:41 följande:

    Å vilka goingar!!!

    Tizi: bara Älskar byxorna!!

    Konami: Jag känner absolut igen mig. Har haft panik emellanåt och svårt att glädjas över barnet. Sen mot slutet blev det mycket bättre men nu börjar det kännas lite läskigt igen. Säkert mycket för att det är så nära och jag och min man har lite olika prioriteringar. Blir rädd att jag ska bli lämnad att göra allt helt själv..

    Fick förlossningsdepression med andra barnet så det spökar ju lite också.

    Vår yngsta är också 2,5 och i förrgår va vi på skansen och lämnade in alla nappar. Har faktiskt gått jättebra trodde det skulle bli jättejobbigt för han har varit så otroligt fäst vid sin napp. Blöjfri är han dock inte i närheten av att vara...


    Det är ett stort steg att lämna napparna, duktig gjort av honom! Vi tog en chansning med blöjan eftersom vi tänkte att det kunde vara skönt när det kommer en bebis och att de är lediga så länge då har man tid. Det har gått jättebra bra, men jättejobbigt i början, nu är han även torr på nätterna men väntar lite till att ta nattblöjan.

    Förstår att du tänker mycket på förra gången, det blir väl så eftersom det är din senaste erfarenhet, men hoppas det går bättre denna gången.

    Vet ni vad som ligger inne i magen??
  • Kevinsmamma09

    14 dagar kvar till BF (7 dagar enligt vårt första datum) så man kan alltid hoppas fast att jag är inställd på övertid, men hade varit en rolig överraskning att få lite tidigare då man gått över 1 och 2 veckor med de andra!

    Hade bestämt mig denna gången att bara vila och inte göra en massa för att sätta igång det men lite kan en rastlös morsa testa inte något som jag vill och absolut inte äta och dricka konstiga saker. Blev en långpromenad igår, typ första på hela graviditeten men har så svårt att gå långt men med lite vilja så gick det. Blir väl till att testa färdknäppen med. Vet att alla säger att det inte funkar och har inte gjort det innan, men lite roligt ska man väl ha när man går här stor som en flodhäst och väntar

  • Kevinsmamma09

    Jag känner igen det där med kroppen Anna. Nu har jag gått upp extremt mycket då jag inte kunnat motionera under hela graviditeten och ätit massa kolhydrater som jag bara älskat och hjälpt mot illamåendet, vilket jag aldrig äter annars. Så jag ligger nästan 25 kg + så det är lite skillnad mot vad man vägde innan så jag bara längtar efter att få ta tag i den utmaningen att gå ner allt, äta hälsosamt och få börja röra på mig igen, får göra som dig och börja på BB ;0) Jag vantrivs verkligen med min kropp just nu, men alla säger bara du är så fin du är ju gravid...jaja kom när du gått upp 25 kg på knappt 9 månader och se hur snygg du känner dig!

    Vi har vår första bröllopsdag om en vecka (som också var vårt första bf datum, lite komiskt) mannen hade planerat den dagen förr oss (i sitt huvud innan vi visste vi skulle ha barn) men det han hade tänkt får vänta nu då jag inte är så rörlig :0) så jag har tänkt att vi skaffar barnvakt, åker och äter och myser på kvällen med vårt mousserande från bröllopet, det alkoholfria och en bit bröllopstårta som vi sparat!!!

  • Kevinsmamma09

    Vårt kompispar som firar 2 år som gifta i morgon sparade en bit av deras bröllopstårta i frysen sen åt dem den på deras första bröllopsdag, hade aldrig hört talas om det innan men tyckte det var lite kul! Men firar hellre med barnafödande

  • Kevinsmamma09

    Denna värmen tar kål på mig...så jobbigt! Jag älskar sommaren och värmen men inte som höggravid visst :0) jag svettas konstant hela tiden, det bara rinner av mig. Hoppar jag in i duschen för att svalka mig så börjar jag svettas så fort jag kommer ut :0( snälla lilla bebisen kom ut NU :0) Hoppas ni andra har det bättre i värmen /kram

  • Kevinsmamma09

    Det ser skönt ut Anna! Är så skönt att bada nu i denna värmen. Jag badar i havet då, får inte plats i en pool hihi

    Nätterna är riktigt jobbiga i denna värmen. Jag sover jättedåligt, max tre-fyra timmar sen vaknar jag och är genomsvettig och varm. Får gå upp och svalka av mig med kallvatten och isglass har jag tur så somnar jag om en stund sen igen!!! Man ska inte klaga men antingen så får ungen komma ut eller så får det bli svalare

    Idag har jag inte mått bra alls. Kräktes på morgon och känner mig allmänt konstig och börjar få huvudvärk. Undrar om det är värmen och sömnbristen. Blir vila och mys med lilla så åker pappan iväg med stora, åka buss och tåg vilket är favoritsyssla

    Vilken fin bild nawifa. Förstår att det är jobbigt i värmen även för de små. Igår när vi var på stranden kom det en familj med bebis, men de åkte ganska snabbt efter den vaknat, den bara skrek, stackaren det var ju så varmt och det fanns ingen skugga!

    Fin mage du har Maria!!

  • Kevinsmamma09

    Härligt att du känner bebisen. De där första rörelserna är så underbara!!

    Idag är det 5 dagar kvar till bf enligt ul. Första bf var i söndags så lite irriterande att bli flyttad en hel vecka men samtidigt så slipper man kanske gå över, i wish :0)
    Dock trodde vi att det var dags i natt då jag vaknade vid kl 2 med förvärkar och hade det ett par timmar fast sedan försvann dem. Med de andra två så har förlossningen startat när jag börjat känna något, vattenavgång med första och molande värk/förvärkar med andra som sen blev värkar efter bara en stund, så vi trodde att nu är det dags.....har nu läst om detta och vet att man kan ha det så många dagar innan något händer. Är inte van vid att gå och ha massa sådana här känningar!

    Var hos barnmorskan idag och nu var bebisen i iallafall ruckbar har varit rörlig innan. Hon undrade om jag ville att hon skulle kolla läget och kanske svepa runt lite. Jag var öppen en ynka cm, så då ville hon inte svepa runt ska visst vara mer öppen då. Men 1 är bättre än 0, bara 9 kvar som hon sa ;0) det kan hända nu eller om flera dagar, den som lever får se, ut kommer den i iallafall.

  • Kevinsmamma09

    Usch va hemskt Anna men skönt att det ändå gick bra!!

    Jag har bestämt att jag ska föda barn i morgon

    (not gynna happend)

  • Kevinsmamma09

    Håller tummar och tår Anna att hinnsvepningen gjorde sitt och att det sätter i gång i natt!!

    Här analyserar vi för fullt, vilken dag, datum m.m har betydelse i vårt liv som bebisen vill komma ut på, ja man blir snart knäpp

    Jag är mest orolig för att jag inte ska veta om det är på riktigt. Vill gärna hinna in till BB denna gången...

    Trevlig fredag allihopa!

  • Kevinsmamma09

    Idag har vi äntligen kommit till BF dagen, som vi väntar och längtar efter vår nya familjemedlem. Nu är i allafall det magiska datumet här, nu kan den komma närsom, så spännande förhoppningsvis max 2,5 vecka kva, ingen aning hur det fungerar med igångsättning här, men det hoppas vi slippa då det satt igång av sig själv innan!

    Vi försöker iallafall hitta på lite roliga saker med utflykter m.m så att inte väntan bli lika jobbig!

    Hoppas det är bra med er andra?

    Hur går det för dig Anna?

  • Kevinsmamma09

    I måndags bf+1 kl 15:46 föddes vår tredje pojke, en liten Elliott på 4275 g och 51 cm lång! Han är helt underbar med mycket mörkt hår!

    Vid 6:30 började jag känna av molande värk som kom regelbundet, eftersom det är svårt att veta om det är på g och hur långt så åkte vi in vid kl 10 för att inte föda hemma som förra gången. Klarade mig på vetekudde till 8-9 cm då bad jag om lustgas för att orka. Tillsist tog de hål på hinnan och då gick det undan, tre krystvärkar sen var han ute. Jag fick dra ut honom själv på barnmorskans initiativ vilket var häftigt. Min man tyckte jag skulle klippa navelsträngen eftersom det är sista barnet så det var speciellt!

    I Malmö får man visst inte ligga kvar om allt gått bra och är omföderska , man får då åka till lund eller hem så det önskar vi att vi visste innan för då hade vi åkt till lund men nu valde vi det närmsta fall ifall. Så kl 22 samma dag åkte vi hem, men det känns okej nu i efterhand var nog mest chockad då, då man får ligga kvar i Kalmar där de andra är födda så trodde man fick det överallt.

    Så nu ammar vi konstant och myser och mamman har redan sömnbrist men lever än sålänge

  • Kevinsmamma09

    Tack så mycket!

    Jag förstår dig absolut Anna. Väntan är så dryg, vi är tacksamma att vi fick en dag efter med tanke på att vi gick över 14 dagar förra gången så var inställd på det men ibland ska man ha tur. Finns inget jag säga förutom att för varje dag som går är du en dag närmare er bebis och det är värt det!! Håller tummarna att den kommer snart!!

  • Kevinsmamma09

    Stort grattis Anna till er dotter.

    Här är det amma amma amma som gäller speciellt på kvällarna och det börjar tära lite på psyket. Sen blir det inte bättre att känslorna går upp och ner som värsta berg och dalbanan. Vet att vissa barn vill amma konstant så försöker ge det en chans. De andra två är flaskbarn så är inte van vid detta, men nu vet jag att jag kan få igång en mjölkproduktion

    Jag skäms bara och känner mig som en dålig mamma att jag inte tycker om att amma mitt eget barn skulle det vara så så vet vi att flaska fungerar super då de andra två blev helt normala

    Han sover i allafall fyra timmar i streck på natten äter och sen sover nån timme till så ska inte klaga...

    Ursäkta för mitt klago/gnäll inlägg!

Svar på tråden gravida från gruppen planering till nr 3