Jag är inte så nervös inför själva förlossningen jag är mer rädd för att vi inte ska hinna in då jag födde nr 2 hemma och det gick så himla snabbt. Så denna gången har vi fått rekommendationer att åka in direkt, men då blir jag nojig istället och tänker att jag inte kommer vara öppen något och det kommer ta jättelång tid på BB. Men ska försöka lägga upp en plan så vi är lugna när det sätter igång och vet exakt vad vi ska göra. Har ca 45 till BB, man kan visst köra dit på 32 min om man kör olagligt enligt en kompis som jobbar där :0)
Sen läser jag på väldigt mycket om amning då jag inte fått igång det innan med de andra två, har inte haft tillräckligt! Med ettan var det nog att alla sa du föder barn sen ammar du minst 6 månader....m.m...jag ammade konstant i en vecka, han skrek bara sov inte, vi var utmattade, när de kom på hembesök så hade han gått ner ännu mer i vikt, då sa de har ni inte gett honom ersättning, vi tittade ochndrade vad är det??? Vi åkte och handlade och han åt och sov sedan i 4 timmar, lilla vännen. Sen slutade jag med det, kände mig så misslyckad som mamma men försökte tänka att har man ingen mat så har man ingen, och tyckte det var viktigare med en glad och ostressad mamma. Med tvåan kändes amningen bättre han sög bra och ofta men var aldrig nöjd, så vi skulle ge tilllägg men tillsist blev det mer av det då han inte blev mätt av bröstet och ville ha flaska mer och ,mer.
Vill så gärna kunna amma ett barn så vi får se hur det går denna gången. Har bestämt mig att det inte ska gå ut över familjen så kommer där inget så får det vara. Men har läst att man ska amma amma amma för att få igång produktionen, även nåt te man kan dricka, sen har jag tänkt köpa eller hyra en pump, har hört att det kan hjälpa till att få igång det. Hade en kompis som så ville amma sitt barn så hon ammade varannantimme dygnet runt i 2 månader, men där går nog min gräns hade aldrig pallat det så himla viktigt är det inte.
Kom gärna med tips om ni har några??!!