Inlägg från: Kevinsmamma09 |Visa alla inlägg
  • Kevinsmamma09

gravida från gruppen planering till nr 3

Va spännande att det börjar närma sig för några av er. Snart är det fler bebisar i tråden
    Hur kommer ni alla förresten lösa det med barnvakt under förlossning och bb vistelse?
    Vi har frågat min pappa och styvmamma då de är de enda föräldrar vi har här nära! Ska väl komma på en plan B ifall denna bebis inte vill komma ut i tid och deras semester i slut, ifall min pappa inte känner att han är vill vara ledig från jobb oavsett. De andra två är födda kl 8 och 7 på morgonen så ska bli spännande och se om denna gör det samma. Har läst eller hört någon gång om att de flesta barn föds på morgonen att det sätts igång på kvällen eller natten men har glömt varför de sa att det var så. Kanske någon som vet??
  • Kevinsmamma09

Hoppas du får hjälp i morgon Madeleine och att bebisen kommer ut snart! Håller alla tummar att ni får bra besked i morgon. Låter otäckt med bortdomningar i ansiktet. 

Jag brukar få kramp i vaden på natten vilket jag tycker är otäckt men "normalt" har jag hört!!!

Jag har Elliott som förslag om vi får en kille men det verkar inte gå hem hos mannen så det lutar åt Jacob, mina andra förslag är Theodor och Benjamin men verkar inte gå hem de heller :0) Våra pojkar heter Kevin och Vincent. Jag tycker Alicia om det blir en flicka, har alltid älskat det namnet men inte lyckats övertala mannen än, det vi är överens om är Ellie, jag tycker även om Olivia och Lilly.

Hoppas alla har haft en skön första maj!

• Kevinsmamma09
    MadeleineH skrev 2014-05-01 20:57:07 följande:
    Det är tyvärr fortsatt dåligt, och jag är livrädd för att bli avfärdad i morgon... Riktigt nervöst. Jag höll på att svimma i badrummet idag så jag fick hålla fast mig i torktumlaren. Riktigt läskigt. 

Vilka fina namn ni hade också! 

Gud vad all har fina namnförslag! Tycker det är jättekul att höra om andras tankar med namn och så. Sen är det ju svårt när båda ska tycka om namnen och känna att de är självklara. Båda mina barns pappor har tyckt att deras efternamn varit så überviktiga att jag gett upp mitt till förmån för att få välja förnamn. De har haft vetorätt, men jag har ändå stått för valet. Min son heter Florian och min dotter Dolores. Nu är jag ju gift och delar efternamn med Dolores pappa så det blir ingen liknande deal denna gång! smile1.gif Men vi känner oss rätt säkra på att det är en Fiona i magen. Men vi får se! 

Kramp i vaden hade jag hela min första graviditet, men sluppit nu. Lider med dig, det är INTE skönt! 
    Vilka fina namn du hade på dina barn Madeleine, lite ovanliga, de hör man inte så ofta!
  • Kevinsmamma09

Va tråkigt Madeleine. Konstigt att det ska bli så svårt att bli igångsatt när man gått full tid och inte mår bra. Hoppas att du får bättre besked på måndag.

Stort grattis till graviditeten komani!!!

Idag har varit en jobbig dag då en fd kollega till mig förlorade sin man natten till igår, endast 38 år, dog i sömnen och lämnar kvar en fru sedan 18 år och tre barn på 1,5, 5 och 8 år! Så hemskt, ofattbart och orättvist livet kan vara. Har bara tänkt på min familj hela dagen, att livet kan vändas upp och ner när som helst! Var rädda om varandra där ute och ha en trevlig fredag kväll.

• Kevinsmamma09

Madeleine: Jag tycker det är för jävligt rent ut sagt om man får svära lite att du inte får någon hjälp när du mår så dåligt. Min förra graviditet så pratade min bm att jag kanske kunde få igångsättning pga av att jag kräktes varje dag i 9 månader och endast kunde äta på kvällen, när den ändå var färdigbakat så att säga men förlossningen ville vänta till +15 att sätta igång om det inte var akut för det var det bästa att se om det ville sätta igång av sig själv för det var bäst, han kom på +14. Sen en kompis till mig blev igång satt 2 veckor innan för att de misstänkte stort barn och ut kom en normalbebis på 3,9 någonting tror jag, hon var frisk som en nötkärna och hade gärna velat vänta för det blev en lång jobbig förlossning. Vad gör det om det satte igång dig, vad vill de bevisa liksom....

Själv är jag i v30 (29+1) känns som evigheter kvar men närmar sig sakta men säkert. Vet att man inte får säga det men jag är trött på detta. Att känna sparkar m.m är supermysigt, men jobbigt att gå och stå, resa sig m.m. när man är stor och klumpig. Vet att många inte kan få barn, fått prematur m.m. men när man har två barn sedan innan så vet man vad man får och jag bara längtar, 9 månader är en lång väntan, men väntar man på något gott...
    Har sökt graviditetspenning from 9 juni så hoppas jag får det beviljat, bara att hålla tummarna...

Många tankar fortfarande hos min fd kollega och allt hon och hennes barn går igenom nu. Hon skriver väldigt öppet om sin förlust och jag är så chockad fortfarande, och tycker att livet är så orättvist... 

• Kevinsmamma09

Är också nyfiken hur livet som trebarnsmamma är!!?

Stort grattis lupin, underbart att han äntligen är här, triss i pojkar, underbart, måste gått fort???

• Kevinsmamma09
    MadeleineH skrev 2014-05-10 14:25:03 följande:
    Grattis Lupin! Vi födde på samma dag!

Vår Fiona kom 10:34 idag - 3790 g och 52 cm!

Så underbart att det är över!
    Stort grattis madeleine!!!
  • Kevinsmamma09
    MadeleineH skrev 2014-05-11 12:36:45 följande:
    Tack för alla grattis!

Här är ett litet bildbevis på Fiona!

phpxxRlZu12294.jpg
    Så söt!!!
    Gud vad man längtar efter sin egen bebis nu när de är ett par som har fått :0)

Ligger hemma och är magsjuk, 4:e magsjukan bara sedan februari, börjar bli less på detta nu men är väl extra mottaglig denna graviditeten, och att man arbetar på förskola gör ju inte saken bättre :0)
Svar på tråden gravida från gruppen planering till nr 3