gravida från gruppen planering till nr 3
Här kan vi fortsätta följas åt flickor :)
Här kan vi fortsätta följas åt flickor :)
Åh grattis :) till er :)
Hurra Gweny!!!
Tizi - åh vad jobbigt! Känner igen det precis. Men hoppas det retar till nåt nu det du gjorde idag så att det börjar!
Gweny: vilken lycka!!!!!!
Härligt Gweny, verkligen kul att höra!!
Nu har jag pratat med min bm igen och hon hade inte fått tag i spec mvc idag. Hon hade dock skrivit ett meddelande i min journal och frågade om jag kunde tänka mig att ringa dom själv imorrn då hon var på utbildning och hänvisa till meddelandet. Bm sa att det kanske är onödigt för mig att gå över tiden och att jag skulle bre på ordentligt när jag ringde så de tog min oro på allvar.
Känns väldigt skönt att ha en sån förstående bm!! Så kanske blir det igångsättning för mig om inget händer innan bf. Vem är det egentligen som beslutar om igångsättning?
Ja det kändes verkligen härligt. sitter och väntar på att sambon ska komma hem. han var bara med snabbt och sen till jobbet igen förut, vill höra vad han tyckte om allt, första gången för honom.
Tizi>> Bra du har en förstående BM, hoppas du dem kan ordna, så du får som du önskar.
Å grattis Gweny! Va härligt
Tizi: Usch det låter inte så kul. Vad menas med förkalkad morderkaka? Låter lite läskigt.
Gissar att det är läkare som avgör igångsättning. Om barn eller mamma mår tillräckligt dåligt eller om det finns risker med att gå över. Som förkalkad moderkaka kanske?!..
Tror att det kan va lite olika lätt att få till beroende på var man bor och vilken läkare man har. Tur att du har bm på din sida i slla fall.
Gweny: åh vad härligt med ett pickande hjärta, förstår att lyckan är total!
Tizi: vad jobbigt du verkar ha det. Skönt med en förstående barnmorska iallafall.
Gweny: åååh vad skönt!! Supergrattis!
Tizi: hoppas att du får besked snart! Och en igångsättning om det inte drar igång själv. Verkar som om kriterierna för igångsättningar är olika från landsting till landsting och även kanske från läkare till läkare ibland.
Jag fick tid för ctg-kurva och tillväxtul på måndag iaf så det känns jätteskönt.
Förkalkad moderkaka kan man få om man röker under graviditeten (vilket jag givetvis inte gjort). Det blir proppar/infarkter i moderkakan och den stängs ner och slutar fungera. Det trodde den bm jag pratade med idag hade hänt sist och därför att även fostervattnet hade försvunnit.
Jag hoppas att även om allt ser bra ut på måndag att jag får en tid för igångsättning senast nästa fredag den 13:e om inget hänt än då. Då är jag isf 3 dagar över tiden och vill helst inte gå över mer än så :-/ Det gick ju fort sist från att allt såg bra ut till att det inte gjorde det så..