21 år och sjukskriven!
Jag är 21 år o sjukskriven för bland annat tvångssyndrom (ocd). Det handlar om att jag har hygientvång, typ tvättar mig mer än normalt, känner mig sällan ren utan nästan alltid smutsig. Byter kläder ofta, duschar o tvättar händerna alldeles för mycket. Hur som helst jag försöker verkligen bli frisk och söker faktiskt jobb för jag vill bli en normal människa. Dessutom har jag en privat skuld till min mamma på 29 000 kr, min inkomst i dagsläget (sjukpenning) är på 5600 kr. Ska betala av 3000kr/mån så skuldfri till sommaren. Får dock leva snålt. 2600kr klarar jag mig dock på då jag bor gratis hemma o har bil, behöver bara betala mobilräkning (245kr/mån) och hundförsäkring (ca 300kr/mån) o då har jag ca 2000 kr kvar till övrigt. Det är okej. Sen håller jag o killen på o försöker skaffa barn mitt i allt, kanske verkar konstigt jag vet men killen jobbar o vi vet att vi kommer fixa detta. Barn e typ allt jag vill ha o killen vill inte heller vänta längre. Visst jag kommer bli skuldfri till sommaren som sagt och gravid inom kort hoppas jag men mitt problem e att va gör jag fram tills dess?? Jag har världens tråkigaste vardag, jag går hemma, duschar, tvättar händerna, lagar mat, går ut med hunden, kollar familjeliv, sover middag ibland för jag blir helt slut av mina tvångshandlingar... Jag har som sagt dåligt om pengar så finns inte mycket att göra. Finns det något annat att hitta på?? Tacksam för tips!!