Inlägg från: S 81 |Visa alla inlägg
  • S 81

21 år och sjukskriven!

Du har en privat skuld på 29 000kr till din mamma, du är sjukskriven för psykiska besvär, du lever på sjukpenning, bor gratis hemma (hos mamma eller?), klarar inte av att leva normalt och vill skaffa barn?! 

Ta och vänta med barn tills du har ett bra mående!  

• S 81
    Chiquita07 skrev 2013-09-04 20:19:06 följande:
    Det e barn jag behöver för att må bra känner jag. Jag är inte psykiskt sjuk alltså jag klarar av att ta hand om ett barn. Utåt sett verkar jag fullt normal det e bara det att jag vet ju själv om att jag tvättar mig alldeles för mycket. Den privata skulden har jag kontroll på som sagt och till sommaren är den borta. Min kille jobbar o tillsammans kan vi försörja ett barn. Jag bor hos mina föräldrar men ska flytta så snart jag har ett jobb.
    Men snälla, du klarar inte ens av att ta hand om dig själv och ha en bra vardag. SÅ nej, du kommer inte kunna ta hand om ett barn! 
  • S 81
    Chiquita07 skrev 2013-09-04 20:19:06 följande:
    Det e barn jag behöver för att må bra känner jag. Jag är inte psykiskt sjuk alltså jag klarar av att ta hand om ett barn. Utåt sett verkar jag fullt normal det e bara det att jag vet ju själv om att jag tvättar mig alldeles för mycket. Den privata skulden har jag kontroll på som sagt och till sommaren är den borta. Min kille jobbar o tillsammans kan vi försörja ett barn. Jag bor hos mina föräldrar men ska flytta så snart jag har ett jobb.
    Köp en/låna en baby so real docka som är precis som ett barn och ha den ett dygn så ska du se att du inte kommer att klara av det! 
  • S 81
    S 81 skrev 2013-09-04 20:22:43 följande:
    Köp en/låna en baby so real docka som är precis som ett barn och ha den ett dygn så ska du se att du inte kommer att klara av det! 
    Dvs, en docka som är verklighetstrogen. 
  • S 81
    Chiquita07 skrev 2013-09-04 20:28:03 följande:

Min bacillskräck som man kan kalla den e en stor del av mitt liv, en livsstil kan man säga, den går liksom inte bli av med helt. Jag har fått hjälp genom läkare men det funkar verkligen inte. Problemen minskar dock när jag har det bra omkring mig o ökar om jag har det dåligt (tex om jag bråkar med pojkvännen) Tack för dina tips! Träningsskor har jag, så ut o träna får jag börja med. Det e dock det sociala jag saknar nåt otroligt. Jag vet att jobb kommer jag få inom kort på min pappas företag dock kanske det inte blir heltid men det kommer bli bra. Och boende löser sig när jag får jobb för jag har en stor chans att få lägenhetserbjudande tack vare höga poäng hos en viss hyresvärd. Jag vet att den dagen jag har jobb, boende o barn då kommer problemen minska väldigt mkt för tvångssyndrom e en ångestsjukdom o påverkar av hur livet e i övrigt. Jag e medveten om att jag börjar i fel ordning men alla kan inte gå samma väg här i livet..
    Nej, det kommer inte att minska bara för att du får jobb, boende och barn. Du vet verkligen inte hur det är att ha barn! 
  • S 81
    Chiquita07 skrev 2013-09-04 21:07:53 följande:
    Det va inte det jag ville höra jag frågar hur man kan sysselsätta sig när man har en tråkig vardag
    Skaffa ett jobb, gå i terapi för din psykiska mående, umgås med folk etc etc. Men inte skaffa barn det första du gör! Tänk på barnet!
  • S 81
    liquorice skrev 2013-09-04 22:04:56 följande:
    Efter att ha läst alla trådar TS startat när jag sökte så skriver jag " NEJ FÖR HELVETE, skaffa inga barn nu"!!!
    Håller helt med. De verkar inte ha någon stabil grund att stå på för att öht börja planera barn!
  • S 81
    Chiquita07 skrev 2013-09-04 23:05:28 följande:
    Jag har inte bacillskräck för barn, varken snor eller löss. Jag har jobbat med barn. Det handlar mer om min egen hygien.
    Men snälla ts, din egna hygien och din sjukdom kommer INTE att bli bättre av att du skaffar barn! 
  • S 81
    Chiquita07 skrev 2013-09-05 09:09:50 följande:

Ni har missförstått mitt problem, eller så har jag inte varit tydlig. Jag har varken fobi för bajs, spyor eller något annat som har med barn att göra. Jag kan byta blöjor, äcklas inte det minsta. Men jag gillar tex inte o ta nya människor i hand men jag har en lösning på allt, tex som hälsar jag på nån går jag o tvättar händerna så fort som möjligt.
    Det fungerar inte att tvätta händerna efter att du tagit i barnet varje gång. Och nej, du kan inte veta idag om du får ångest mot ditt barns spya, bajs eller kiss. 
  • S 81
    Chiquita07 skrev 2013-09-05 09:23:35 följande:

Barn vill jag o min kille ha för vi har barnlängtan o gillar barn. Dom flesta skaffar barn någon gång i livet. Om jag får leva hela livet med ocd ska jag inte behöva missa att få barn i livet. Jag vill va en ung mamma o det blir jag inte om jag ska lägga flera år på att bli ocd-fri.
    Men du är inte  mogen, varken psykiskt eller fysiskt för att skaffa barn! Tänk på barnet! Få ordning på din sjukdom, din ekonomi, jobb och boende innan du skaffar barn. 

Vad ska du göra när du har sådan ångest att du INTE kan ta hand om ett barn? Bara lämpa över det på mannen eller din egna mamma?

Nej ts, ett barn är INTE lösningen på ditt problem. Finns många som vill bli unga mammor men det är inget man kan välja. Själv ville jag ha barn när jag var 25 år, fick mitt första som 16-åring istället, så livet blir inte alltid som man vill.  
Svar på tråden 21 år och sjukskriven!