Inlägg från: kaffe |Visa alla inlägg
  • kaffe

Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?

Tuffen skrev 2013-09-05 18:50:50 följande:
    Har inte kuratorn och skolsystern x antal timmar varje vecka där han/hon ska sköta det administrativa, tala med föräldrar etc??? Hur tänkte du nu? 
    Jag har väl aldrig påstått att varken kuratorn eller skolsystern inte administrerar.  
    Tuffen skrev 2013-09-05 18:51:45 följande:
    Men kom inte då! Det är ju DU och DITT barn som förlorar på det. Du kommer ju inte på samtalet för lärarens skull!!! 
    Vad får dej att tro att jag inte går på utvecklingssamtal eller att jag kommer dit för lärarens skull? Om samtalen kolliderar med mitt jobb är ok, jag kan jobba igen det en annan dag eller tid, men att det kolliderar med mina barns lektioner så att dom missar det är inte ok. Mej veterligen är det ingen lärare som ger lektionen i repris. 
  • kaffe
    Natulcien skrev 2013-09-05 21:47:31 följande:
    Exakt. Därav en fånig kommentar att kläcka att man "får vara beredd att jobba till 20 en kväll i veckan".
    Var har jag skrivit det?
  • kaffe
    h8him skrev 2013-09-05 22:13:13 följande:
    Information, och genomgång av barnens kunskaper i skolans ämnen ingår i undervisningen.
    Ja och?

Var i läroplanen eller skollagen eller någon annanstans står det att det är ok för barnen att skippa lektioner för att ha utvecklingssamtal? 
  • kaffe
    Natulcien skrev 2013-09-05 22:15:03 följande:
    Och i det inlägget svarade jag på LunaLutics kommentar hon ville ge mej sitt schema, med att visst vi kunde byta så kunde hon jobba mitt schema, dvs till kl 20 en kväll i veckan. Det har ingenting med att lärare får vara beredda att jobba en dag i veckan till kl 20. Hur du kunde få det till det begriper jag inte.
  • kaffe
    älskarlivet81 skrev 2013-09-05 22:24:06 följande:
    Var har du fått 21 timmar ifrån?
    Läs bakåt så var det någon som skrev att dom skulle ha utvecklingssamtal med 21 elever a' 1 timme per elev. Vem det var som skrev det vet jag inte, och orkar inte leta upp heller. 
  • kaffe
    älskarlivet81 skrev 2013-09-05 22:26:47 följande:
    Det handlar inte om att de missar timmar.. Lovar dig att hade man inte fått göra så så hade det inte skett på vår skola.
    Nu var det inte det jag frågade om, jag undrade var det står skrivet att man får ta elevernas ordinarie lektionstid i anspråk för att hålla det årliga utvecklingssamtalet. 
  • kaffe
    Natulcien skrev 2013-09-05 22:28:22 följande:
    För att det var riktat till en person som arbetar som...ja just det...lärare.
    Och om hon skulle byta jobb med mej skulle hon inte jobba som lärare... utan något helt annat.  
  • kaffe
    LunaLunatic skrev 2013-09-05 22:33:23 följande:
    Du får nog läsa igen. Har aldrig velat byta jobb med dig. Bara visa hur väl scheman matchar.
    Och jag har skrivit flera gånger att jag inte är ett dugg intresserad av att se exakt på minuten vad ni som lärare gör under er arbetstid. 
    Och nej, jag vill inte byta jobb med dej heller.  
  • kaffe
    LunaLunatic skrev 2013-09-05 22:42:01 följande:
    Börjar förstå varför du tycker så illa om skolan. Den du gick i svek dig uppenbarligen.
    Ähh va?????

Så för att jag tycker att lektionstid är viktigt tid och inte vill att barnen ska missa den så drar du slutsatsen att skolan svikit mej. 
  • kaffe
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-05 23:22:51 följande:
    Om det skickar fel signaler att låta en elev gå ifrån en halv lektion för utvecklingssamtal så hoppas jag att ni starkt arbetar för borttagande av fotografering, flourlackning, gymnasieinformation, lucia etc. För att inte tala om körövning, skolidrott och elevrådsarbete.
    Rätta mej om jag har fel, men eleverna går väl inte i från någon annan lektion för att ha skolidrott?
Svar på tråden Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?