• Anonym (Möjligt ?)

Byta skola utan underskrift ?

Är det möjligt att byta skola utan båda föräldrarnas underskrift vid gemensam vårdnad ? Min man vill gärna byta skola åt sin dotter pga bristande rutiner, upprepade gånger, från skolans sida. Det känns inte längre säkert att ha henne där. Hur går man tillväga i så fall ?

• Svar på tråden Byta skola utan underskrift ?
  • Philippa

Men om skolan är så dålig vill säkert mamman också byta skola, eller?

• fuckface

Det framgår inte hur gammal dottern är. Men jag bytte nyss. Jag är 17år blir 18 i november. Och när jag bytte ringde jag till syven och sa: hej jag heter xxxx och går xxxx på eran skola. och jag hoppar av nu hos er och börjar på xxx skolan där jag ska gå xxxx . Mina föräldrar prata inte ens skolan med.  Dom skrev alltså ut mig över telefonen. 

• Anonym (Möjligt ?)

Nej det vill hon inte, det är närmast och bäst för henne.

• Anonym (Möjligt ?)

Barnet går på lågstadiet

• Philippa

Ok.. men man måste ha BÅDA föräldrars underskrift innan man kan byta skola... tack o lov!

• Anonym (Mamma)

Båda föräldrarna måste skriva på efter som dom har gemensam vårdnad .

• Anonym (Möjligt ?)

Även om mamman är ostabil, håller sig och dottern gömd så polisen får bryta sig in ? Det ligger lite mer bakom än bara skolan, lite svårt när man inte vill dra hela historian. Vet inte riktigt i vilken ände man ska börja för att få reda på saker och ting.

• h8him
    Anonym (Möjligt ?) skrev 2013-08-29 18:53:27 följande:
    Även om mamman är ostabil, håller sig och dottern gömd så polisen får bryta sig in ? Det ligger lite mer bakom än bara skolan, lite svårt när man inte vill dra hela historian. Vet inte riktigt i vilken ände man ska börja för att få reda på saker och ting.
    Då borde pappan kanske stämma henne för att försöka få ensam vårdnad om situationen nu är så hemsk för barnet, kan jag tycka.
  • Anonym (Möjligt ?)
    h8him skrev 2013-08-29 18:55:33 följande:
    Då borde pappan kanske stämma henne för att försöka få ensam vårdnad om situationen nu är så hemsk för barnet, kan jag tycka.
    Det har bara hänt en gång men det räcker för att vi inte ska kunna lita på henne, allt känns bara urjobbigt just nu. Hans dotter är här nu iaf men det märks på henne att hon blev påverkad av att polisen kom, dock jätteproffsiga poliser som tog hand om det hela på ett jättebra sätt som tur var.
  • h8him
    Anonym (Möjligt ?) skrev 2013-08-29 19:13:01 följande:
    Det har bara hänt en gång men det räcker för att vi inte ska kunna lita på henne, allt känns bara urjobbigt just nu. Hans dotter är här nu iaf men det märks på henne att hon blev påverkad av att polisen kom, dock jätteproffsiga poliser som tog hand om det hela på ett jättebra sätt som tur var.
    Det måste finnas mer bakom än att hon från det blå gömmer sig med barnet och att pappan tvingas tillkalla polis. Du skriver också att hon struntar i hur barnet har det i skolan och bara bryr sig om sin egen bekvämlighet. Då kan hon väl ändå inte vara en så bra vårdnadshavare? Är det verkligen sant det du skriver så borde pappan stå upp för barnet.
Svar på tråden Byta skola utan underskrift ?