PCOS och ont i leder/senor/muskelfästen, någon??
Hej!
Jag är en pcos:are som har ont överallt och läkaren hittar inga brister på några ämnen el några andra sjukdomar. Jag var där i måndags och tog en massa prover igen och denna gång googlade hon på pcos och senor.. Rådvill stackars doktor
När jag precis förr min första dotter så fick jag problem med tummarna, har opererat den ena (Quervains syndrom, trång slemskena så senan inte glider så bra). Jag har ont i armbåge, handleder, axlar, rygg, nacke, höfter, knän, fötter (Mortons), tår (Halux Valgus)... Tror jag inte glömt nåt.. Jag har ingen konstant smärta utan det kommer och går. Ofta värre om jag tränar. För ett par veckor sen fick jag inte upp armen över axelhöjd, helt omöjligt o det kom över natten. Så fick jag 16 akupunkturnålar av en sjukgymnast och samma kväll var smärtan borta. Hon sa att det satt i långa biceps muskelfäste.. När jag går kan det plötsligt göra så ont i höften så jag håller på att ramla omkull.. När jag sitter kan det plötsligt hugga som knivar i knät.. Ja, ni hör - jag kan iaf inte hitta något logiskt samband!
Någon mer som har ont lite här och var?? Jag är så less på att ha ont så jag blir knäpp snart!
Inputs om vad det kan bero på och liknande erfarenheter tas tacksamt emot!!