• Quties

PCOS och ont i leder/senor/muskelfästen, någon??

Hej. Här är en till.
    Hade svårt att bli gravid med första. När han var 3 månader kom mina bekymmer. Ont i fötter,knän och händer- främst tummarna. Sedan har detta ökat och spridit sig till fler leder men nu även muskler. Känner mig som en gammal kärring.
    Går på utredning hos en reumatolog men tror inte det är reumatiskt.

Försöker bli gravid igen och fick i sommras veta att jag har PCO.

• Quties

Vore skönt att ha nånstans att ventilera och fundera.
    Känner en sån frustration över att det inte händer så mkt med min utredning. Allt går ju så långsamt!
    Hösten är här och därmed mkt mer ont. Pergon verkar inte fungera så bra. Suck!!!

Ska till reumatologen om 2 veckor och har BIM i början på nästa vecka. Hoppas på flera positiva besked kommande veckor.

Har funderat på att lägga om kosten men har inte orken just nu.
    Har läst om en del som mår bättre i kroppen med tex LCHF.

• Quties

Jag tror för min del att det kan vara Hypotyreos men alla mina värden är normala så inget mer görs.
    Ingen lyssnar. Jag kan bocka av nästan alla symptom som härrör till Hypotyreos.
    Har tid hos reumotologen om 2v, hoppas han har nått bättre förslag än att fortsätta avvakta.
    Blir nog läkarbyte snart.

• Quties

Inget plus då, men har precis avslutat en pergotimekur till. Borde ha ägglossning i helgen.
    Senaste proverna var så klart bra. Fick röntga händer och fötter igen. Visade inget förutom en hälsporre.
    Fick tid igen idag och får en medicin till att prova för att se om jag mår bättre på den. Fick till slut en remiss till ortopeden för en ond tå som jag misstänker är halux valgus (eller hur det stavas).
    Ska byta vårdcentral för att se om jag kan få bättre hjälp. Trött på att bara vänta.

Hade du bra värden på sköldkörteln men fick Hypotyreos konstaterat ändå? Mina läkare vägrar lyssna.

Jag tror själv att det är mer hormonellt än reumatiskt. Min mens försvann när jag var 16. Fick tabletter för att få mens och har sedan dess haft preventivmedel. Fick aldrig nån mens efter att jag slutat med preventivmedel. I samma veva som mensen försvann började jag få ont i ryggen, gå upp i vikt, tappa håret och ha dåliga folsyra och b12 värden. Har nu precis fått veta att jag har PCO. Fick ont i kroppen när sonen var 3 mån, det är 2 år sen.

• Quties

Är gravid i vecka 8 nu .

Har köpt en sula som ska hjälpa till att avlasta tån och det fungerar bra. Har fått väldigt ont i hälen oxå. Är totalt intolerant mot motion. Jag får så ont i hela kroppen och kan knappt förflytta mig efter en promenad. Det är så frustrerande, jag är van att röra på mig och 3 hundar som måste få sitt :-/.

Kom precis nu från ortopeden och det var så skönt att komma till nån som verkligen kan kroppen och som lyssnar. Ska boka tid hos sjukgymnast då han säger att min hälsporre beror på att jag har ont i höfterna.

Han var oxå villig att operera min tå, men det får ju vänta ett tag eftersom jag e gravid nu.

Det kändes så bra när jag varit där. Fick fler svar och bättre hjälp där än jag fått hos nån annan. Det syns inget på röntgen så det är inget att göra åt :-/. Men nu fick jag äntligen hjälp.

Är bara rädd hur jag ska klara graviditeten utan mediciner, hoppas innerligt att jag får må lika bra som under förra.

Ska tillbaka till reumatologen den 30:e. Ska sätta ner foten och kräva mer än att bara ta samma prover om igen och vänta, vänta vänta.

Håll tummarna

• Quties

Ja du, va f-n gör man? Har själv varit i sjukvårdens "varma" famn i 3,5 år.

Har mått ok ett tag men nu eskalerar det igen. Har inte träffat nån inom sjukvården som lyssnar och förstår. Här prova den här smärtlindringen.... Nähä, den hjälpte inte så mkt, men då lägger vi till den här... Och provsvaren är bra.... Du får avvakta så tar vi nya prover om tre månader... ????.

Just nu gör ingen nånting eftersom jag har en liten på 1,5 mån som jag ammar. Börjar komma till en fas där jag överväger att sluta amma, fast jag verkligen inte vill egentligen men det börjar bli ohållbart.

Svar på tråden PCOS och ont i leder/senor/muskelfästen, någon??