Inlägg från: Fröken Frågvis |Visa alla inlägg
  • Fröken Frågvis

PCOS och ont i leder/senor/muskelfästen, någon??

Jag har något som kallas tendinit. I mitt fall innebär det att jag har kronisk inflammation i vissa muskelfästen och senor. Jag har aldrig funderat på om det har något samband med min pcos, men det kanske det har? För mig är kroppen öm vid beröring, och om jag är överansträngd får jag mer konstant värk några dagar.

• Fröken Frågvis
    maja under eken skrev 2013-08-29 11:48:35 följande:
    jag hiitar rätt mkt info fr Usa, klipper in, kanske hjälper d nån..

pcos.about.com/od/relatedconditions/f/The-Rel...

ni som svarat, har ni övervikt? Isf hur mkt? Jag har ett bmi på 26, vilket e övervikt men precis på gränsen.

Jag har ett BMI på 17,9.
    tjejmamma79 skrev 2013-08-30 13:41:13 följande:
    Jag har problem med mkt värk i kroppen men nu för två år sedan upptäcktes min glutenintollerans så efter jag glutenfritt är det mkt bättre kanske värt att kolla upp med ett blodprov eftersom värk är ett av symtomerna liksom svårt att bli gravid
    Intressant att du skriver det. Min dotter är veteallergiker och jag har länge misstänkt att min mamma också är det då hon har mycket ledvärk och magbesvär. Om det också är kopplat till PCOS vet jag dock inte. Har aldrig reflekterat över att jag själv kan vara veteallergiker, men det är ju möjligt. Sen är det ju visserligen stor skillnad på glutenintolerans och veteallergi. Hmm...
Svar på tråden PCOS och ont i leder/senor/muskelfästen, någon??