Inlägg från: Aileen Allannah |Visa alla inlägg
  • Aileen Allannah

Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?

Tristan69 skrev 2013-08-22 22:31:37 följande:

Nej, det handlar om att somliga vill parasitera istället för att prioritera. Har man knappt så att man kan försörja sig själv och därmed inte klarar av att prioritera barnens fruktstund kanske man inte borde ha skaffat barn.
    För fan, kamma till dig nu. Tänk till. Du är inte så korkad.
    Jimman skrev 2013-08-22 22:24:41 följande:
    Du får nog läsa bättre , skrev inte att man bör heller
    Men herregud människa. Jag glömde att man måste vara SJUKT noggrann och petig och exakt när man skriver till dig, annars begriper du inte. Så snart du blir emotsagd så börjar du märka ord och tramsa. Gå och gör den där mysiga matsäcken nu du.

• Aileen Allannah
    Tristan69 skrev 2013-08-22 22:48:25 följande:

Konstigt nog finns det alltid pengar till snus, cigaretter och alkohol i sådana familjer. Med andra ord människor som inte borde ha fått skaffa barn. Kan man inte försörja sitt barn och se till att det har vad som krävs för ett normalt liv är man rätt värdelös som förälder.
    Människor som sätter sig till doms över andra människor är rätt värdelösa, faktiskt. Du har ingen aning om hur det ser ut i ALLA familjer, så kliv ner från dina höga hästar.
  • Aileen Allannah
    Rocket Mania skrev 2013-08-22 22:49:15 följande:
    Nä men det var väl BARNET som skulle göra den mysiga matsäcken?

Rätt ska va rätt  
    Jag blir alldeles förvirrad av mysiga matsäckar och mysiga barn och barn som inte är värda en frukt. Men jag tror inte det spelar någon som helst roll hur tydlig och noga jag är med att citera och återberätta korrekt, det är dömt att misslyckas.

/hon som gör jävligt mysiga matsäckar men fortfarande är kapabel till att tänka på andra också.
  • Aileen Allannah
    Miafiastina skrev 2013-08-22 22:50:18 följande:
    Men på Stadium kan man köpa en fin skolväska - antingen ryggsäck i olika färg/mönster eller en "cykelbudsväska" för 99 pix. I mitt fina område är det antal - inklusive jag själv! - som köpt sådana. Alla som har barn borde kunna skrapa fram 99 kr till en skolväska. Eller tänker jag fel nu?
    Ja, du tänker fel.
  • Aileen Allannah
    Jimman skrev 2013-08-22 22:54:11 följande:
    Anmäler en del inlägg på vissa som i många trådar inte kan låta bli att vara otrevliga !
    Du vet att man, enligt reglerna, inte får väga in hur någon beter sig i andra trådar va? Om vi nu ska vara noga...
  • Aileen Allannah
    Tristan69 skrev 2013-08-22 22:56:44 följande:

Jag bryr mig inte om hur det ser ut i alla familjer - jag vet bara att det är fullt möjligt att kunna ge sina barn det som krävs ifall man bara väljer att prioritera rätt. Det finns alltid någon vänstertomte som du som dyker upp och anser att samhället skall ge alla allt, men ni glömmer bort att samhället det är vi som jobbar och betalar skatt. Kan man inte prioritera sitt barns behov ska man inte ha barn!
    Äsch då, nu blev jag placerad i ett politiskt fack tror jag? Jag tror faktiskt inte att du vet så mycket som du tror att du gör. Jag anser att individen har ett väldigt stort eget ansvar, men jag anser också att barnen inte ska straffas för sina föräldrars oförmåga, vad den än må handla om.
  • Aileen Allannah
    Jimman skrev 2013-08-22 23:01:09 följande:
    Man får inte vara otrevlig mot andra vilket några i denna tråd varit mot vissa
    "Otrevlig" är nog en tolkningsfråga.
  • Aileen Allannah
    MrsPenn skrev 2013-08-22 23:04:18 följande:
    Låter på dig som att sterilisering,  fast med andra direktiv än förr, snart är på tapeten igen!
    Antagligen så tvingas man bära kyskhetsbälte om man uppbär försörjningsstöd.
  • Aileen Allannah
    Tristan69 skrev 2013-08-22 23:05:29 följande:

Barnen straffas aldrig om föräldrarna väljer att göra rätt. Problemet är att alltför många förväntar sig att samhället skall lösa individens tillkortakommande och det har aldrig varit syftet.
    Men det är ju precis det vi har samhället till? Det är ju därför vi betalar skatt, för att kunna hjälpa de som har det mindre bra.
  • Aileen Allannah
    Jimman skrev 2013-08-22 23:09:25 följande:
    Kul att du vet vilka inlägg o användare jag syftar på :) du tog åt dig men tyvärr var det inte du denna gång o inte var det mot mig heller :)
    Hoppsan, hur var det nu med läsförståelsen? Jag har inte påstått att jag vet vilka inlägg eller vilka användare det kan vara alls faktiskt.
Svar på tråden Ta med frukt varje dag - vad tycker ni?