Någon förälder i Halmstad?
Är hemma med en 13,5 månaders liten buskille och en dotter på 1,5 månad:) hade varit kul tt träffa lite andra barn och mammor!
Är hemma med en 13,5 månaders liten buskille och en dotter på 1,5 månad:) hade varit kul tt träffa lite andra barn och mammor!
Usch det är jobbigt med tänderna:( isac hade rätt ont av det men vi köpte en sån bit leksak man kan lägga i frysen/ kylen som är gott för dom när det gör ont. Det är bara när tandjävlen ska ut från tandköttet som gör mest ont. Så det ska nog gå över snart:)
Vi lät han även ha en egen liten tandborste som han älskade ha i munnen och klia.
Jag kan tyvärr inte hjälpa till o ge tips om nätterna, då min dotter alltid har sovit hela nätterna.. Men dom råden du fick var bra. Provat bitringar med knottror? :)
Vi har en sån frys/kylgrej som hon brukar ha på dagen, kanske ska låta henne ha den på natten också. Jag brukar oftast plocka bort alla saker ur spjälsängen förutom två nallar för hon har en tendens att leka i stället för att sova men jag kanske ska låta henne ha den i alla fall och se om det hjälper.
Gud vad skönt att din dotter sover. Min busfia har sovit dåligt redan från start. Jag hade hört att spädbarn bara åt och sov typ. Min tjej sov då nästan inte alls. Hon hade två bra veckor när hon var 5-7 veckor och sen igen när hon var runt 4-5 månader men utöver det har nätterna varit jobbiga. Usch. Jag hoppas verkligen att eventuella syskon inte blir så besvärliga som hon. Hon är en raring som jag älskar och jag skulle inte byta bort henne mot någon, men jag vill då definitivt inte ha en till som är lika dan. :P
Haha det blir nog annorlunda:) min son sov knappt något heller, hade kolik fram till 3 månader sen skulle han bara inte sova men sen vände det! Och dottern nu sover jätte bra så det är så skönt:) ni kommer märka vilken skillnad det blir att få andra barnet
Ja det är synd att klaga, bebis i magen kommer säkert vara helt tvärtom för det ;) Hoppas din lilla dotter snart vill sova lite mer på nätterna då :)
Tack, ja det hoppas jag med. Är väl bara att ha tålamod, nån gång vänder det väl. :)
Hejsan, jag tänkte hoppa in här lite:) Min sambo(26) och jag(22) ska flytta till Halmstad inom en vecka och vi har en liten dotter på 7 veckor:) Min sambo är från Halmstad ursprungligen medan jag inte känner någon:/ skulle gärna vilja träffa andra mammor och införskaffa nya vänner i härliga Halmstad:) Mvh vickan
Hej!
Vad kul! Vart ifrån kommer du då? :)
Mysigt med bebis på 7 veckor! :)
Jaha så roligt:) min dotter är snart 8 vevkorâ?º