• anna021

hur många flaskor välling får ditt barn om dagen

Hur många flaskor välling får ditt barn om dagen?
    ´Komentera gärna med Ålder och hur ofta. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur många flaskor välling får ditt barn om dagen
  • Apopan

Noll. Vi försökte med både välling och gröt, då vi tänkte att det skulle fylla hans mage bra inför nätterna (då han höll mig vaken med amning). Men vi hade lika gärna kunnat servera honom hundspya. Så äckligt tyckte han att det var :P.., dock löste vi det bra genom att proppa i honom en banan innan läggdags istället.

• Mitarashi

0
    Hon är 2,5 och har aldrig smakat välling eller industrigröt.
    Hon äter dock en flaska ersättning som kvällsfika :)

• sirisdotter

Saknar alternativet 0 flaskor att rösta på.

• cloudberry79

Noll. Stora drack en flaska om dagen tills han var 18 månader, då slutade han av sig själv och andra barnet har aldrig fått välling, hon är 14 månader snart.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Mamma och Fru

2 ibland 3 flaskor, inför dagvilan och på kvällen, ibland på morgonen... Han är 2 år och 3 mdr!

• Mrs Vader

Min son är 13 månader och ammas fortfarande+ersättning ibland. Äter ingen välling. Jag tycker att det är onödigt. han får hemgjord gröt och riktig mat istället. Gröt får han en till två ggr per dag.

• linnea1977

egentligen ingen men min flicka som nu är 3,5 fick tills för ett tag sen en frukostflaska med välling. men nu har hon fått för sig att välling inte är gott. lite synd för hon äter så dåligt med vanlig frukost. lämnar hene ofta på dagis med en macka i en burk för  att de ska peta i henne under förmiddan.

• Lovisa09

3 åringen dricker en flaska morgon och kväll. Väldigt svår med frukost och innan dagis hinns det inte med att sitta och försöka pilla i henne en macka, som kan ta en timme. Vällingen älskar hon så valet är inte så svårt. På kvällen kan det gå med kvällsfika annars blir det flaskan igen. Och likadant för ettåringarna-morgon och kväll!

• DianaT

Snart två år och hon får alltid en flaska på kvällen och oftast en på morgonen också.

Svar på tråden hur många flaskor välling får ditt barn om dagen