• anna021

hur många flaskor välling får ditt barn om dagen

Hur många flaskor välling får ditt barn om dagen?
    ´Komentera gärna med Ålder och hur ofta. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur många flaskor välling får ditt barn om dagen
  • keron

0. Mina barn har aldrig druckit välling, även fast jag försökte vänja de två äldsta vid det eftersom det var typ obligatoriskt enligt bvc -_- Yngsta är 13 mån och ammas istället.

• fluu

0. Hon gillar det inte och jag ammar fortfarande så jag ser inte poängen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Rocket Mania

0. Men det gick inte ens att rösta på, varför då? Jag känner mig inte speciellt unik som hoppat över vällingen.

Men NOLL är i alla fall antalet flaskor välling mina tre barn druckit. Jag har ammat och sedan gett mat, gjort egen gröt osv. Har aldrig förstått grejen med att ge välling.  

• skogsvitter

Jag saknar också alternativet 0 Inte ens på det obligatoriska "övrigt" kunde man ju rösta, för där hade du skrivit alternativet fler än 10?!

• mclo

En halv flaska på kvällen, dock dricker han nästan aldrig vällingen utan vill bara att den ska stå där

• 2012mamma

Oftast 2. Ibland 1 , ibland 3.  Han är 1 år och 7 månader.

Han kommer få välling så länge man han vill. Får ofta lite känslan av det är lite fult att ge välling enligt prettomorsorna här på fl, har dock aldrig upplevt det i verkligheten. 

• aysn

0. Inga av mina barn har druckit välling. De är 4,2 och 4 månader.

• skogsvitter
    2012mamma skrev 2013-08-21 14:17:34 följande:
    Oftast 2. Ibland 1 , ibland 3.  Han är 1 år och 7 månader.

Han kommer få välling så länge man han vill. Får ofta lite känslan av det är lite fult att ge välling enligt prettomorsorna här på fl, har dock aldrig upplevt det i verkligheten. 
    Håller inte med om att det anses fult, däremot onödigt och diskussionerna på FL handlar oftast just om att det faktiskt inte alls är nödvändigt att ge välling även om många tycks tro det av någon anledning.
  • nozpa
    skogsvitter skrev 2013-08-21 14:30:08 följande:
    Håller inte med om att det anses fult, däremot onödigt och diskussionerna på FL handlar oftast just om att det faktiskt inte alls är nödvändigt att ge välling även om många tycks tro det av någon anledning.

Instämmer.

Men i verkligheten ger alla jag känner välling till sina barn. De flesta ger ifrån 6 månader. Jag har aldrig gjort, och kommer heller inte att göra.
    Och jag blir väldigt ifrågasatt angående detta. Oftast har dom ju fått med sig ifrån bvc att man ska ge välling. Vilket är för mig urkorkat.  
Svar på tråden hur många flaskor välling får ditt barn om dagen