• anna021

hur många flaskor välling får ditt barn om dagen

Hur många flaskor välling får ditt barn om dagen?
    ´Komentera gärna med Ålder och hur ofta. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur många flaskor välling får ditt barn om dagen
  • hannis

Ingen välling.

Varken 3-åringen eller bebisen på 5 månader äter välling. Jag föredrar att amma och ge mat och gröt.

• Gryntroll

Både 1-åringen och 3,5-åringen får varsin flaska med välling morgon (del av frukost) och kväll (istället för kvällsfika).

• Slagathor

Hon är 2 och dricker välling på morgon och kväll. Ibland en skvätt mitt på dagen också.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • fluu
    nozpa skrev 2013-08-21 15:01:43 följande:

Instämmer.

Men i verkligheten ger alla jag känner välling till sina barn. De flesta ger ifrån 6 månader. Jag har aldrig gjort, och kommer heller inte att göra.
    Och jag blir väldigt ifrågasatt angående detta. Oftast har dom ju fått med sig ifrån bvc att man ska ge välling. Vilket är för mig urkorkat.  
    Så är det för mig med. Är den enda som inte ger och den enda som ammat länge,det ses som lite konstigt även om jag inte blir trackad eller så för det.

BVC låg på oss länge och tjatade om välling,men vad ska man göra när ungen inte vill ha? De tycke att vi då får ge industrigröt,men det har hon alltid vägrat. Hemmagjord havregröt går ibland,men hon verkar helt enkelt inte gilla konsistensen eller smaken,hon föredrar yoggi.

BVC tyckte att vi skulle tvinga eftersom vårt barn alltid varit underviktig,men det tänker jag inte göra.
    Fick en ny BVC-sköterska för ett tag sen som tar det lugnare som tur är.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

Mitt svar är: 1.

Sonen är drygt 2,5 år och har fått en flaska välling på kvällen sedan han var ca 11-12 månader. Vi hade egentligen inte tänkt ge välling öht, men gav på tetra några gånger på en resa eftersom det var praktiskt...sen var han fast... Han älskar välling, och då får han väl sin kvällsflaska tills han tröttnar.

• stickkontakt

Oftast ingen alls men om hon ätit dåligt med middag får hon en mugg innan hon ska sova. Då dricker hon kanske 1 dl. Om hon vaknar jättetidigt och är hungrig händer det att hon får en mugg också så hon får något i magen snabbt medan vi hinner vakna till och fixa frukost. Men det är långt ifrån en flaska per dag, snarare är det 1 dl max 3 gånger i veckan.

• mammasmirakel

Min dotter har aldrig druckit en flaska välling. Hade gärna sett att hon gjorde det däremot.
    Ammar fortfarande vid över 1,5 år nu men hade gärna slutat. Det känns inte helt accepterat.

• yellow88

1 flaska på kvällen får vår 2åring.. Storebror som är 3,5 år slutade med välling några månader innan han blev 3, han fick också en flaska på kvällen.

♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ Silas 13-07-16 ♥
  • drejkis

1 flaska på kvällen. 14 månader. Tog bort morgonvällingen för hon äter så mycket frukost ändå.

• Majken03

Min är ett år o har aldrig druckit välling. Äter en flaska ersättning på kvällen. Bvc har bara sagt att ja vad bra för det är bara i Skandinavien som man använder välling och glutenintolerans finns nästan bara här. Hon har inte propsat på att vi ska börja med välling

Svar på tråden hur många flaskor välling får ditt barn om dagen