• HannahRose

hjälp med lchf

Hej!

Hoppas någon kan hjälpa mig rätt lite.
    Jag började med LCHF för en månad sen, och har lyckats gå ner 7 kg. Jag är enormt glad för detta.
    Saken är bara att jag endast går ner varannan vecka. Denna veckan exempelvis har jag gått ner 0. Jag undrar om detta är vanligt?
    Den första veckan gick jag ner 4kg, sen stod det still, sen veckan efter gick jag ner 2 kg till.

Nu äter jag visserligen inte strikt (fast jag vill). Jag har mjölk i mitt kaffe, och äter finn crisp dagligen.

Hoppas någon kan förklara om detta är vanligt, eller om jag måste äta lite mer strikt för ett resultat varje vecka.

• Svar på tråden hjälp med lchf
  • Juno

Kroppen är oförutsägbar och tappar sina kilon när den "vill". Att du går ner ryckvis har förmodligen inte med LCHF att göra. Hade du PMS, mens eller ägglossning den veckan du inte gick ner? Det kan påverka. Det gäller att inte tappa sugen när vågen stå stilla.

• HannahRose

Var veckan efter mens konstig nog, men ja kanske min kropp då inte vill gå ner veckan efter :D ja, jag kämper på! Har lyckats ta bort mjölk från kaffet nu, hoppas jag ser resultat denna veckan.

Vet det ska gå i en bra takt, men man blir så dålig på att vänta, men 7kg på en månad kan jag väl inte klaga på.

• Widzy

Det är helt normalt. Kroppen med sin viktnedgång hamnar i platåer ibland. Jag åt LCHF i fyra månader, och hade efter en månad gått ner 8 kg (varav 6 de första två veckorna!), efter två månader 3 kg, efter tre månader 0 och efter fyra månader 4 kg, precis de 15 överviktskilon jag ville bli av med, men du ser: olika resultat varje månad.

• HannahRose

Blir bara så jobbigt att vänta :) Men ja, blir glad att det är normalt iaf!
    tack för svaren!

• yena89

Men om du tycker det är jobbigt att det går slött får du väl äta ordentlig lchf och skippa mjölk och finncrisp.
    Finncrisp ska man inte äta om ens mål är att gå ner i vikt. Vissa kan gå ner i vikt ändå men eftersom du inte gör det är det väl bäst att skippa.
    äter du inte strikt är det inte konstigt att inget händer eftersom det är det som krävs för de flesta :)

Svar på tråden hjälp med lchf