• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Med dotter så var namnvalet givet för början men denna gången är det mycket svårare.. Dotter heter Älva Alice Sofie (Alice finns både i min & mannens släkt & Sofie finns i min släkt)
    Namn vi diskuterar denna gången är Li eller Dahlia till flicka.. men får se om nåt av det passar.. Andranamn kommer isåfall bli Lizzie eller Märta som finns i familjen & Sofie till även nästa, det går way back i min släkt.
    Till pojk har vi Lee... än så länge. Andranamn som är bestämt är Tom efter min bror som inte lever längre.. och antingen Sigge eller Olle efter min & mannens morfar.

Tycker det är så svårt med namn denna gången.. med dottern var det som sagt givet redan innan vi blev gravida.. iallafall tjejnamnet.

Idag ska jag ÄNTLIGEN få åka hem till min bästa kompis och träffa deras lilla nytillskott Eskil som kom förra fredagen.. Eftersom jag legat sjuk sen han föddes i stort sett så har jag missat hela hans uppväxt känns det som! Visst jag är inte riktigt bra än men smittar gör jag ju inte. 

• anansie
    amandaa skrev 2013-09-22 11:01:30 följande:
    Roligt att läsa namnen vår Lillasyster tjej (om det nu är det) ska heta Charly blir det en pojke blir det en Cornelius! Men tjejer jag måste ha er hjälp nu!! Det här med fosterrörelser...jag går in i vecka 37 imorgon och har märkt sen i fredags kväll att rörelserna har blivit mindre, jag känner bebisen men inte alls lika mycket som innan, bör jag oroa mig?

Ju större barnet blir så blir ju rörelserna mer som buffar men du ska fortfarande känna den flera gånger varje dag..Du ska genast kontakta förlossningen om de minskat!! Alltid bättre att kolla upp en gång för mycket.
  • anansie
    amandaa skrev 2013-09-22 11:19:02 följande:
    Tack för ditt svar! Som biffar har det varit rätt länge nu men det blir liksom lite hårt där hon ligger nu istället, och jag kan känna lite rörelser ändå. Men inte lika kraftigt som innan. Jag ringer nog förlossningen ändå.. Men jag har varit inne där 3 gånger efter vecka 24 pga oro så dom lär våld bara tro att jag är knäpp...

Äsch. Det är ju det dom finns till för. Är säkert inget att oroa sej för men som sagt, bättre att kolla en gång för mycket.. Lycka till
  • anansie
    anns skrev 2013-09-22 17:25:29 följande:
    Oj dagen vart inte riktigt som planerat, haft massa samandragningar. Pratat med FL som mena att det e förvärkar eftersom de hållit på sen i ons. Inget som behöver in o kollas eftersom man inte stoppar om förlossningen startar, utan jag ska höra av mig om jag vill in för kontroll. Började sen efter samtalet att klocka dem o de kommer i snitt var 6 min, gick o la mig i badet o tog 2 Alvedon. Kliver upp o ser ut som om en del av slemproppen låg i vattnet (konstig känsla). Klivit upp o det fortsätter med SD. Känns jätte skumt, tror verkligen inte att det e dags redan, e för tidigt och tycker inte att SD gör särskilt ont men de kanske de inte behöver göra? Tänk om det redan e dags. Ska nog packa väskan iallfall och tvätta lite bebbe kläder för säkerhetsskull.

Haha kan säga att maken vart lite svettig när jag ropade från badrummet, var tvungen att visa honom slemisen. Han vart skraj o undra om det va dags nu =), sötisen.    

Wohoo vad spännande Dock behöver ju det inte betyda att det är dags för att slemproppen går men man vet ju aldrig. När har du BF?
  • anansie
    NovemberMommy skrev 2013-09-22 18:26:48 följande:
    Måste gnälla lite. Känner mig sååå stressad. Har inte gjort iordning något. Bara vaggan är ihop monterad, (dock ej bäddad)och babyskydd är köpt. Kvar att göra är mycket!!! Sätta upp skötbordet köpa kläder tvätta dem o lägga dem i garderoben. Byta vagnens sitts från sittdelen till ligg. O mycket mycket mer!!!! Stressångest!!!!!!!
    Äsch då. Skulle allt inte hinnas göra innan bebisen är ute så kan någon säkert ordna med det under tiden du ligger på BB. Ta det lugnt och gör vad du hinner och känner för Skrattande
    Vi satte ihop spjälsängen idag, lite tidigt kände jag (BF 26 okt) men det var för att dottern ska vänja sej lite. 
  • anansie
    3småprinsar skrev 2013-09-22 18:44:32 följande:

m Ha ha vad jobbigt! Skrev det två gånger.. Spilde ut smoothien på datorn imorse, kanske därför.. Ha ha, skulle visa mitt arband för min sambo och glömde att jag höll i ett stort glas, vände allt upp och ner. GRAVID-HJÄRNA
    HAHA Skrattande
    Man är bra smart ibland som gravid.
  • anansie
    gladadagar skrev 2013-09-22 19:14:24 följande:

Såg först nu att vi har samma BF. Kul! :) Satte dock ihop spjälsängen och bäddade den för en månad sedan. Nu har jag dock vagnen kvar som behöver bäddas och alla tusen kläder som behöver tvättas.
    Åh kul Skrattande Får se vem som kommer i mål först då Flört
    Haha det är bara jag som tror att jag har 100 år på mej och så poff är man där... därför tyckte jag allt vart tidigt att ordna. Nu hade vi ju i stort sett allt utom vagnen efter dottern så det är mest att ta fram allt och tvätta mm.
    Vagnen hade jag tänkt hämta i veckan.. just för att dottern ska få kunna provåka den & hennes docka får väl åka med i liggdelen, haha. 
    Är lite löjlig men tänker alltid att jag inte vill ha för mycket klart ifall det skulle hända nåt hemskt. 
  • anansie
    3småprinsar skrev 2013-09-22 19:49:57 följande:
    Sedan kommer amnings-hjärnan och den är inget att lita på

Sen kommer hjärnan som fött barn. Tycker man blev helt snurrig i skallen när jag väntade dottern och det har aldrig släppt, haha. Inte om man frågar mannen iallafall
  • anansie
    gladadagar skrev 2013-09-22 20:07:16 följande:

Ja haha hoopas ingen av oss behöver vänta alltför länge. Är sååå trött på att vänta och vill bara hålla vår lilla älskling i famnen nu och lära känna henne.

Jag känner verkligen igen mig. Har ett tidigt missfall bakom mig och har därför inte vågat tro under nästan hela graviditeten att det faktiskt kommer att gå bra men när jag passerade vecka 30 så började jag smått tillåta mig själv att köpa saker och förbereda och nu går jag nästan bananas och är snart färdig med allt! Men jag hade som mål att det skulle vara bekvämt att ha allt klart ca 1 månad innan BF.
    Dottern kom 8 dagar tidigt så man hoppas ju lite på samma denna gången.. bara för det får jag väl gå över, haha.
    Vet precis, var gravid och fick ett MA innan dottern blev till så jag var lite nojjig förra graviditeten. Denna gången är jag lugnare men tänker istället mer på förlossningen och allt som kan gå fel där... plus att nu har man ju en frisk & kry unge... har man verkligen samma tur nästa gång ? Ja du fattar ju hur det snurrar i skallen på en...
  • anansie

Plastad frotté finns på Gekås (Ullared) med om ni har vägarna förbi där ! 

Trots att jag vaknade med en jäkla huvudvärk idag så känns förkylning & hosta lite bättre. Jag kan nu se ljuset i tunneln, haha.
    Lämnat dottern på dagis, tagit en skogspromenad och nu ska jag lyxa med jordgubbar & lite kaffe. Mums !
    Är så rastlös efter 1 veckas sjukstuga så jag snart klättrar på väggarna.. trots att jag inte orkar göra så mycket. Men en promenad gjorde susen.. snart är jag tillbaka på gymmet med, yeay ! Glad 

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?