• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Erli skrev 2013-09-14 10:37:48 följande:
    Hej igen! Liten uppdatering. Är nu i v 33+5, ligger och jäser på förlossningen. Idag har läkaren beslutat att de inte ska fortsätta med bricanylet utan bebis får komma ut nu om den vill. Ev igångsättning annars i början på veckan då de är lite oroliga för infektioner, är drygt 3 dygn sen vattnet gick. Bebis är nu helt fixerad.
    Hoppas nu att det inte ändras igen, alla läkare säger olika hela tiden.. Ska kolla på filmer nu om förlossningar och avslappningsövningar, även fått en massa info att läsa. Har ju inte hunnit gå föräldrautbildningen ens ;) men det ska nog gå bra ändå :)

STORT grattis Lullabay! Måste vara helt underbart att få träffa sin lilla bebis. KRAM
    Weiii snart bebis för dej med då. Gud så spännande. Hoppas allt går toppenbäst, snart har du en liten gullunge att sniffa på Skrattande
  • anansie

När jag väntade dottern så började slemproppen lossna 2 dagar innan vattnet gick. Det var genomskinligt slem med lite röda strimmor i.

• anansie

En till här med halsbrännan från helvetet. De två sista nätterna har jag knappt sovit alls, dels för att jag har så mycket halsbränna och sura uppstötningar så jag ligger med kräksmak i munnen hela natten :/

• anansie

Ja jag ansluter mej till folket som knappt sovit i natt. Dels har dottern väckt mej några gånger och vart ledsen sen har jag lyckats bli sjuk.. Haft huvudvärk och ont i halsen hela natten plus förkylning. Inte konstigt att jag var sjukt trött igår, var väl detta som skulle slå ut. Med bättre att bli sjuk nu än i nästa månad.

Tack och lov för mamma som kör dottern till dagis idag så jag slipper cykla dit med henne i storm och ösregn.

• anansie
    LinnElin skrev 2013-09-16 07:46:36 följande:
    Känner verkligen att jag ligger så långt efter er andra! Inga förvärkar, inga sammandragningar, ingen molvärk, ingenting! Visst, jag är bara i v 34 (33+4) men ändå... 44 dagar kvar. Obestämd 
    Jag ligger lika långt "efter" isåfall.. Eller sammandragningar har jag med de känns knappt. Men det var samma med dottern. Kände aldrig nåt innan vattnet gick & värkarna kom.
    Är enligt UL vecka 34+1 idag.. men min BM är lite oviss till det. För isåfall skulle jag blivit gravid 3 feb och vi tog positivt gravtest den 8 feb... så lite snabbt. Men den kommer ju nån gång Skrattande
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-09-16 09:38:40 följande:
    Ja det där är jag oxå lite fundersam till ang när man blev gravid! Jag vet exakt när jag hade min senaste mens och jag vet vilken dag jag testade positivt men VUL som gjordes när jag fick ont i sidan av magen visade att jag var en vecka kortare gången än vad jag borde vara. Okej om det VUL gjordes i v 12-13 men nu var det typ två veckor efter det positiva testet och då borde jag inte fått positivt så tidigt. Lite rörig text men jag hoppas du förstår vad jag menar.  Med dottern stämde "min" uträkning om när hon skulle födas bättre än vad RUL sa. Vi får verkligen hoppas att de kommer ut förr eller senare.

Har man tur så slipper man kanske gå till BF :) Dottern kom ju 8 dagar tidigt med så hoppas går ju.

Enda gången de vet säkert är väl när det är IVF.. men som sagt, de små kommer ju nån gång :)
  • anansie
    Snultan skrev 2013-09-16 13:48:44 följande:
    HAR ni sex.. haha.. herregud känner mig så dåligt.. har inte blivit mycket fart i sängkammaren på sistone.. lusten är det väl inget fel på, det är mer orken.. typ orken att TA sig dit liksom.. haha.. så blir oftast att de inte blir.. kanske 1 gång i veckan om vi har tur.. heeeemskt :P men borde ju passa på nu sen får man ju inte sexa när man blöder..

Apropå.. lider så ofantligt av detta.. har så otroligt mycket flytningar.. FYYY ;( det är HEMSKT!!!! känner mig så himla ofräsch hela tiden.. även precis efter dusch typ.. riktigt jobbigt är det.. måste ha trosskydd hela hela tiden o har haft hela graviditetn.. hoppas verkligen detta försvinner när bebben är ute =( man känner sig ju så jävla äcklig så där är nog ännu en orsak till att man inte känner för o sexa direkt.. blää

Ja flytningarna finns här med. Förra gången tyckte jag inte det var så farligt men nu de sista veckorna har det ökat en del här. Man känner sej så jäkla ofräsch hela tiden Skäms
  • anansie
    Snultan skrev 2013-09-16 18:33:45 följande:
    Och angående sex under graviditeten så har jag många gånger känt att det har gjort ont eller helt enkelt känns konstigt.. och då kan jag inte alls slappna av. Så det blir inget bra liksom.. Förrförra gången så fick jag SJUKT ont det liksom ilade och sved där nere, jättekonstig känsla.. trodde jag hade uvi.. men visade inget på testet. Så efter det vart nästan båda jag o sambon lite "anti" sex.. men sen efter det fick vi faktiskt till det o de va faktiskt SKÖNT den gången.. haha.. ja lite udda samtalsämne kanske :P men känner ändå det är skönt att disskutera med folk som förstår å sitter i samma sits liksom :) e ju så mkt som händer med/i kroppen så inte konstigt om de inte funkar hela tiden :)
    Gör det ont eller inte känns okej så ska ni ju givetvis avbryta direkt.. det gäller ju även när man inte är gravid :)
    Men så länge det är skönt så kör på ! ;)
    VI försöker få till det ca 2 ggr i veckan men sista veckan har jag vart så trött att jag inte ens orkat tänka i dom banorna.. Han får nöja sej med en "handtralla" hahaha :)  
  • anansie

Snultan - tråkigt att du inte får föda vanligt men kul att ha exakt datum :) Det här med familjerätten med vårdnad och faderskap. Hur funkar det när man är gifta? För det är ju vi nu när detta barnet kommer. Jag ligger fortfarande sjuk. Men har lyckats sova hela förmiddagen så snart ska jag nog vara på fötter igen. Sådär kul för dottern när mamman mår dåligt bara. Nu är hon ju på dagis men ska hämta henne kl 14.00, sen blir det tråkig eftermiddag med mamma för mannen ska iväg o repa direkt han kommer från jobbet. Jaja, barn ska ju lära sej att ha tråkigt ibland med.

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?