BF i oktober. Någon som vill följas åt?
Vi har köpt en rumptermometer från en barnbutik. kostade 149kr om jag mins rätt. Den var gul o hade en anka på skaftet, superbra så man inte råkar växla ihop med vår egna muntermometer =)
Vi har köpt en rumptermometer från en barnbutik. kostade 149kr om jag mins rätt. Den var gul o hade en anka på skaftet, superbra så man inte råkar växla ihop med vår egna muntermometer =)
Haha till känslorna som stormar. Jag tycker att mina hormoner varit helt ok stora delar av graviditeten, tills fram till för några veckor sedan. Jag kan explodera helt från ingenstans och låter som en tokkärring från psyket, 30 sek senare hör jag hur jag låter och börjar garva och får be om ursäkt för hur jag beter mig. Maken har sagt att det är ok men det är det verkligen inte. Tror att det också kan va av den psykiska påfrestningen av renoveringarna hemma. Jag är väldigt pedant i vanliga fall och under 3 veckor har vi campat i de olika rummen av lägenheten, samt att maken e dålig på att plocka undan grejer ;). haha nu känns det faktiskt som det lagt sig när vi nu äntligen är färdiga hemma.
Så idag blir det pyssel med bebis grejer, stryka kläderna och packa bebis väska till förlossningen=). Så kul, jag har verkligen sett fram emot att få börja fixa med detta, så mkt roligare än hemmafix. I eftermiddag ska vi på föräldrautb. igen ska bli kul.
Vi ska ha kudde både i säng och vagn, av det jag läst så verkar det som om man ska ha det för att huvudet inte ska bli platt. Vi har ärvt kuddarna men de verkar lagom fluffiga förutom den till vagnen som e något platt, men den byter vi ut om det verkar som om huvudet blir påverkat.
Igår hade jag som molande mensvärk, sen kom ytterligare en bit av slemproppen. Tänk vad jag läser in mkt i det, önskar inget hellre än att det är ett tecken på att jag förhoppningsvis kommer föda något tidigare än beräknat, e 32 dagar kvar nu.
1a delen av slemproppen (en del av den) råkade jag bara se i badkaret efter ett bad, 2a delen som lossnade igår kände jag när jag torkade mig vilket gjorde att jag därför tittade på pappret. Så det e nog bara slumpen som gjort att jag lyckats se den, däremot har jag faktiskt haft mensvärk och förvärkar tidigare under dagen just de dagar när det kommit delar.
Åh jag längtar efter camenbert ost, vill ha ostbricka och lite bubbel =)
Sara b 79: hur kommer det sig att du ska bli igångsatt? Lite nyfiken, då jag själv funderar kring det om jag nu inte ska göra kejsarsnitt.