• anns

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Vi har köpt en rumptermometer från en barnbutik. kostade 149kr om  jag mins rätt. Den var gul o hade en anka på skaftet, superbra så man inte råkar växla ihop med vår egna muntermometer =)

• anns
    Lullabay skrev 2013-09-24 19:15:55 följande:
    Hej alla! Joda lite upptagen är man nu på dagarna men det går bra ändå:) Isabella har nu gått över sin födelsevikt så hon kämpar på bra och Emanuel är hittills en jättestolt storebror!

Jag försöker hänga på här inne så mycket som möjligt, verkar som det händer mycket för alla nu!
    Håller tummarna för er här hemma :)

Vad kul att höra att ni har det bra =) och att storebror är stolt. Ta hand om er

• anns

Haha till känslorna som stormar. Jag tycker att mina hormoner varit helt ok stora delar av graviditeten, tills fram till för några veckor sedan. Jag kan explodera helt från ingenstans och låter som en tokkärring från psyket, 30 sek senare hör jag hur jag låter och börjar garva och får be om ursäkt för hur jag beter mig. Maken har sagt att det är ok men det är det verkligen inte. Tror att det också kan va av den psykiska påfrestningen av renoveringarna hemma. Jag är väldigt pedant i vanliga fall och under 3 veckor har vi campat i de olika rummen av lägenheten, samt att maken e dålig på att plocka undan grejer ;). haha nu känns det faktiskt som det lagt sig när vi nu äntligen är färdiga hemma.

Så idag blir det pyssel med bebis grejer, stryka kläderna och packa bebis väska till förlossningen=). Så kul, jag har verkligen sett fram emot att få börja fixa med detta, så mkt roligare än hemmafix. I eftermiddag ska    vi på föräldrautb. igen ska bli kul.

Vi ska ha kudde både i säng och vagn, av det jag läst så verkar det som om man ska ha det för att huvudet inte ska bli platt. Vi har ärvt kuddarna men    de verkar lagom fluffiga förutom den till vagnen som e något platt, men den byter vi ut om det verkar som om huvudet blir påverkat.

Igår hade jag som molande mensvärk, sen kom ytterligare en bit av slemproppen. Tänk vad jag  läser in mkt i det, önskar inget hellre än att det är ett tecken på att jag förhoppningsvis kommer föda något tidigare än beräknat, e 32 dagar kvar nu.

• anns
    3småprinsar skrev 2013-09-25 09:09:25 följande:
    anns: Detta med känslorna är ju jobbiga och ännu värre när man renoverar hemma! Jag är oxå pedantisk av mig och mår så bra av att HATAR när det blir rörigt, jag kan inte tänka klart då. Mina barn är duktiga på att hålla undan och hjälpa till hemma. Men mitt ordningsinne är lite över det normala tror jag, så därav fixar jag mycket själv då jag inte vill dra in någon annan i min knäppa städmanani. Nu lever vi bland flyttkartonger och det känns värdelöst inför att bebisen kommer! Men jag försöker tända ljus och hålla undan ändå Sedan är det ju mysigt att snart komma till fint hus, så jag får se fram mot det istället. Att fixa bebis-rejor är så roligt, jag skulle kunna förköpa mig på saker. Min sambo är även han duktig på att införskaffa saker. så frågan är om vi kommer hinna använda alla fina kläder som vi har köpt.. Nu ska jag lägga in mängder med kläder på tradera! Det är så skönt att bli av med allt som ligger. Mycket pengar att få in då jag köper mycket kläder samt mina barns saker som de har vuxit ur.. Så dyrt med alla vinterkläder så det känns bra att sälja vidare då jag nu måste köpa ganska mycket nytt för i år. Då får jag något gjort här hemma, trots att jag behöver vila.

Ja det är inte lätt när man e pedant. Försöker tänka som du att inte tvinga maken in i mina överdrivna städvanor =), inte så lätt alla gånger. Känner verkligen att jag blir i obalans om det e stökigt och skitigt hemma. Särskilt när man ska gå omkring och se oredan hela dagarna nu. Du gör helt rätt i att sälja av lite grejer, ett bra sätt att finansiera alla nya inköp=). Kul att din man köper också, här har det varit mest jag, förutom när han kom hem och hade fyndat grejer på barnhusets utförsäljning (då vart jag stolt o varm i hjärtat). Ja så verkar maken ha en förkärlek till att köpa nallar till vår bebbe. Inget jag själv vill inhandla utan tycker att vi ska ha så lite som möjligt av leksaker än så länge pga att bebisen inte kommer ha något eget rum. Men jag ahr inte hjärta att säga åt honom att sluta handla nallar.
    NovemberMommy skrev 2013-09-25 09:50:03 följande:
    har haft lite mensvärk nu i några dagar, inget regelbundet eller gör väldigt ont, utan bara "vanlig mensvärk"
    men i morse såg jag att slemproppen har släppts, eller en del av den. hur vet man om det är en del eller hela? eller det kanske man inte kan veta?
    är så förvirrad och precis som tidigare såå stressad, har fortfarande mycket kvar att göra.
    Jag tog förgivet att det inte va hela som lossna på mig då jag googlade lite på bilder och såg en enorm slempropp på en bild. Rätt verkade jag ha eftersom det lossnade ytterligare en bit igår. Ursäkta beskrivningen: första som lossna va väl 1cm bred och 3 cm lång men däremot väldigt tunn kanske någon milimeter.

• anns

1a delen av slemproppen (en del av den) råkade jag bara se i badkaret efter ett bad,  2a delen som lossnade igår kände jag när jag torkade mig vilket gjorde att jag därför tittade på pappret. Så det e nog bara slumpen som gjort att jag lyckats se den, däremot har jag faktiskt haft mensvärk och förvärkar tidigare under dagen just de dagar när det kommit delar.

Åh jag längtar efter camenbert ost, vill ha ostbricka och lite bubbel =)  

• anns
    Ss85 skrev 2013-09-26 08:58:22 följande:
    Usch o fy vilken deppig dag idag! Kan bara inte sluta gråta!!! E så fruktansvärt trött på att vara gravid, har så ont i fogarna o de trycker på hela tiden.. O blir så orolig för min äldsta dotter, de sa på dagis igår att hon hade inte riktig varit sig själv utan varit lite låg o så.. O igår kväll när jag va ute o åt me några kompisar hade hon varit jätte ledsen efter mig här hemma, vilket hon aldrig har varit innan! E så rädd för o känna mig otillräcklig som mamma när bebisen kommer. Har två döttrar, en som blir 6 i januari o en som blir 4 i mars. De ser verkligen fram emot bebisen o e väldigt bebiskära! Men e så rädd hur allt ska bli när bebisen väl kommer.. O jag e livrädd för o gå över tiden, kommer bryta ihop om inte bebisen väljer o komma snart!! Vecka 37+0 idag.. Förlåt, va bara tvungen att ventilera lite här me, nyss gråtit ut i telefonen me min man men han kan ju inte lyssna på mitt gråt hela dagen på jobbet. ;)

Kämpa på=). Dina döttrar kommer säkert att ta det bra när bebben kommer. Eftersom du redan är medveten om att det kan bli jobbigt och funderar på hur dina döttrar kommer ta  det så tror jag att det är mindre risk för att du inte ska "räcka" till. Har du pratat med din dotter och frågat henne om det är något som bekymrar henne? Kanske kan du ha egentid med var och en av dem för att ge dem lite xtra uppmärksamhet.

Du kommer garanterat att fixa ett till barn, är nog bara lite nerver som spökar och trötthet efter smärta o besvär.   
  • anns
    3småprinsar skrev 2013-09-26 10:43:46 följande:
    BEBIS PÅ G!! Är på förlossning nu, känns nervöst men underbart att snart ha bebisen hos oss<3

Lycka till. Vad spännande, snart e din bebbe här =)
  • anns

Sara b 79: hur kommer det sig att du ska bli igångsatt? Lite nyfiken, då jag själv funderar kring det om jag nu inte ska göra kejsarsnitt.

• anns
    sara b 79 skrev 2013-09-27 14:24:43 följande:
    Snabb förlossning som slutade i hemmet med sista barnet.

Oj så snabbt. Vad bra att du blir igångsatt istället denna gång, måste väl kännas tryggare? Men gick allt bra förra gången, trots omständigheterna?
  • anns
    Lyckan 382 skrev 2013-09-28 11:51:02 följande:
    Igår kl. 23.14, tio dagar innan BF, kom vår lilla Olle till världen, 48 cm lång och 3250 gram tung. Det blev en långdragen förlossning, men allt gick bra och vi mår alla bra och är överlyckliga!

Åh men grattis, vad kul =). Hur startade det hela? Om du orkar berätta förstås. Väntar ivrigt nu på mitt hjärta.
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?