• anns

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

LinnElin skrev 2013-09-02 15:16:49 följande:
    Ringde BM nu och lämnade ett meddelade. Får hoppas att hon hinner ringa upp innan hon slutar, annars får jag ringa förlossningen när jag hämtat dottern från dagis och sambon från jobb. Hur ofta brukar man ringa sin BM om sånt här? Kan känna mig lite jobbig de gånger jag. har ringt och haft frågor... Å andra sidan vet jag att syrran va upp på förlossningen var och varannan vecka för att hon va orolig.

Bra. Tycker inte att du ska känna dig jobbig. Det var precis den anledningen till att jag inte ringde till BM och hon vart verkligen arg. Det slutade med att hon skickade mig till förlossningen och att jag mådde piss för att jag riskerade mitt lilla liv i magen för att jag "inte ville störa". Allt såg bra ut sen väl på förlossningen men man vet aldrig. De är där för att svara på frågor och rent krasst så är ett samtal inte så mkt "besvär".
  • anns
    TessTessan skrev 2013-09-02 17:14:27 följande:
    Så, då har man beställt hem barnvagen idag Skrattande
    det känns riktigt skönt och har även tvättat upp lite baby sängkläder å filtar.
    Men nu är jag helt slut i kroppen Obestämd

Sportig vagn, snyggt. Kul att få välja helt fritt, vi har fått våran av en i familjen så ingen vi valt själv. Det e en Emmaljunga Nitro City och den verkar bra, men färgvalet hade jag aldrigt valt själv=)
  • anns

Kan förtydliga frågorna kring UVI-prov. Man får ett snabbt svar när man tar en så kallad UVI-sticka, inom några minuter ser man om det finns bakterier i urinen, däremot tar det några dagar för att få svar på den odling av bakterierna som tas vid urinprovet för att bestämma vad det är för typ av bakterier.

LinnElin hoppas allt gått bra för dig under kvällen, uppdatera oss när du vet mer.

Mitt boktips är Lars Keppler serien som börjar med hypnotisören, jag har bara den sista kvar nu. Jag suger på den karamellen, tycker att böckerna har varit jätte spännande.     

• anns

LinnElin vad skönt att allt såg bra ut. Bra att du kollade upp det.

Usch idag känns det som om jag blivit överkörd, e helt slut i både kropp och huvud. Irriterad på maken också :/. Varit på spec mödrav hela dagen UL, narkosläkare och barnläkaren. Bebis mådde bra, en lite knubbis tydligen, han vägde 2250 o e 12% över medelinjen =). Det e säkert allt gottigt jag ätit som han också snaskat på =). Han har mkt hår också, kul, fattar inte att de kan se det. Han har vänt sig neråt också.

Inte bestämt ännu om snitt utan ska tillbaka om 4v och då ska vi bestämma hur vi ska göra.....Åååååå.  

• anns

LinnElin vad det gäller blodtrycket så behöver du nog inte oroa dig. Visst är 100 i övertryck något lågt men ej oroväckande, samt att hade läkarn alt. barnmorskan på förlossningen tyckt att det var för lågt så skulle de sagt något till dig. Sen kan din yrsel absolut bero på att trycket ligger kring 100.

Min lill killes rörelsemönster e relativt konsekvent. Under fm kommer någon enstaka spark då och då. Sen kring 16 då sätter han full fart   med sparkarna. Så fort jag ligger på sidan så sätter han också fart, verkar som om han inte riktigt tycker om det läget=).

Ikväll är det dags för förlossnings föreläsning på sjukhuset som vi ska förlösas på. Ska bli spännande att se vad som sägs. Frågade igår om man fick ha ytterligare en anhörig med vid förlossningen utöver maken, men det va tveksamt. Vad säger era förlossningar om det? Tycker det va lite stramt, inte så att hela tjocka släkten skulle med.....  

• anns

Igår var vi på föreläsningen på sjukhuset som vi ska föda på och tack och lov så fick man ha med sig två anhöriga med undantag att en kan bli ombedd att gå ut om så skulle krävas. Känner mig mer förvirrad än innan hur vi ska göra vid förlossningen =(.

Sen måste jag bara klaga lite på dessa grav hormoner, höll ju på att börja böla var och varannan minut. Ja ena stunden var det för att jag vart orolig, nästa stund var det för att det var nån sött bebbe på bild och sen helt utan anledning. ÅÅÅÅÅ e ingen person som i vanliga fall gråter lätt så känns nog xtra jobbigt därav, att behöva visa känslor offentligt, blääääää.

• anns

haha nä jag biter mig i läppen och försöker tänka på annat, allt för att inte gråta offentligt

• anns
    sara b 79 skrev 2013-09-05 17:57:53 följande:
    Idag vart det besök till både VC och barnmorskan. Var på VC för min förkylningshosta och fick hostmedicin som ska tas på kvällen så att jag ska få sova lite. Sen till BM och där var allt bra. Hon har vänt sig med huvudet nedåt men det visste jag redan. Har även fått kallelse för igångsättningssamtal den 27:e.

Lite nyfiken bara på varför du ska planera igångsättning?
  • anns
    sara b 79 skrev 2013-09-05 18:16:50 följande:
    Min sista förlossning var för snabb. Det tog en timme från första värken tills hon kom och det slutade med hemmaförlossning i hallen.

Oj vad dramatiskt. Gick allt bra i slutändan? Hur lång tid innan kommer du planeras att sättas igång nu?
    LinnElin skrev 2013-09-05 18:20:03 följande:
    FamMorrhår - Jag tror att jag bara har amingsinlägg kvar att köpa nu. Men det känns som att jag har glömt något... Ska du ha andningslarm? Eller någon annan för den delen?

Vi har köpt andningslarm. Bm tyckte att vi var fjantiga och att dagens generation litar för mkt på tekniken och att det ska va "naturligt" (hennes ord). Inga vänner har heller haft det. Men vi resonerar som så att det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Sen så är vi lite skrockfulla också och tänker att skulle vi nu inte köpa andningslarmet så kommer det säkert hända något bara för att vi pratat så mkt om det och då skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv för att vi snålade in på det. Vi hade sån tur att vi köpte det på utförsäljningen på barnenshus, till väldigt förmånligt pris. Sedan ska vi gå kurs i  B-HLR nästa vecka, allt för att va så förberedd som möjligt.

Har köpt engångs amningsinlägg men såg att det fanns några andra som var flergångs i tyg. E det någon skillnad?  
  • anns
    LinnElin skrev 2013-09-05 18:56:39 följande:
    Jag har köpt två paket Pampers New Baby 2-5 kg. Vet inte hur många av de minsta man vågar köpa. Dottern vägde ju nästan 4,5 kg så hon kunde ju inte ha dem så länge... Jag körde med engångs inlägg förra gången och tänkte ha det den här gången oxå. Kanske inte så ekonomiskt eller miljövänligt men jag tror inte jag orkar hålla på att tvätta och hålla reda på dem.

Låter klokt att inte köpa för mkt. Bor ni nära någon affär kan maken fixa med inköpet i efterhand när ni e hemma och säkra på strl. Vi tänker nog göra så då allt i nuläget tyder på en liten knubbis, han e tydligen 12% över normallinjen. Så kläderna i strl 50 kommer nog inte komma till användning=(.
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?