sara b 79 skrev 2013-09-05 18:16:50 följande:
Min sista förlossning var för snabb. Det tog en timme från första värken tills hon kom och det slutade med hemmaförlossning i hallen.
Oj vad dramatiskt. Gick allt bra i slutändan? Hur lång tid innan kommer du planeras att sättas igång nu?
LinnElin skrev 2013-09-05 18:20:03 följande:
FamMorrhår - Jag tror att jag bara har amingsinlägg kvar att köpa nu. Men det känns som att jag har glömt något... Ska du ha andningslarm? Eller någon annan för den delen?
Vi har köpt andningslarm. Bm tyckte att vi var fjantiga och att dagens generation litar för mkt på tekniken och att det ska va "naturligt" (hennes ord). Inga vänner har heller haft det. Men vi resonerar som så att det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Sen så är vi lite skrockfulla också och tänker att skulle vi nu inte köpa andningslarmet så kommer det säkert hända något bara för att vi pratat så mkt om det och då skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv för att vi snålade in på det. Vi hade sån tur att vi köpte det på utförsäljningen på barnenshus, till väldigt förmånligt pris. Sedan ska vi gå kurs i B-HLR nästa vecka, allt för att va så förberedd som möjligt.
Har köpt engångs amningsinlägg men såg att det fanns några andra som var flergångs i tyg. E det någon skillnad?