Inlägg från: Lullabay |Visa alla inlägg
  • Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Sajood, håller med dig! Kändes mycket "verkligare" när fick pyssla lite med det där och göra i ordning ordentligt. Man känner sig förberedd och lite lugnare på så sätt. Mental förberedelse idd!! :)

• Lullabay

Det förstår jag att du är. Tycker själv det ska bli skönt att gå ner till 75% nu nästs vecka. Fast jag har valt att fortsätta jobba 5 dagar i veckan fast bara 6 timmar om dagen då istället. Ska bli underbart med kortare dagar ärligt talat :P Är helt slut och vill bara hem där runt 14:00-15:00:P

• Lullabay

Therese S, härligt att du fått veta datum!! Menae du att du ska få järn via dropp för att öka blodvärdet? Bm diskuterade det med mig iaf, hade ett hb på 93..sämsta värdet låg på 76 :P. Men jag får se vad det sista blodprovet jag lämnade igår sa innan jag vet vad det blir för åtgärd. Mår väl ok här annars, trött, ont och svullen i fötter och så...det vanliga :P

• Lullabay

Mami2013, haha jag hade inte heller haft koll om det såg bra ut. Siffror - whatever liksom. Men när dom reagerar med ett "oj...vad lågt! Inte bra" Då kommer man liksom ihåg det per automatik :P

• Lullabay
    FamMorrhår, det förstår jag det! Jag har också UL där någonstans, kan inte minnas ju nu dock exakt vilket datum det var:P Fast har UL av annan anledning då, tillväxtkontroll. Längtar också faktiskt!!
    Jag har bäddat sängen till och med:P Haha, varför inte liksom? Nu är där jättemysigt dessutom, det får det att bli lite mer verkligt :)
  • Lullabay
    Anns, det förstår jag! Det är roligt att fixa och grejja nu när det börjar närma sig. Själv tror jag att bebisen kommer komma någonstans mellan v35-37....bara en känsla jag har men man kan ju aldrig veta med dessa små liven :P
    Hur som helst så är det nära nu, och det känns!!! :D
  • Lullabay

Hittade en jättebra skötväska i samma affär som jag köpte vagnen. Ville inte den som tillhörde vagnen då den var "smal" liksom. Måste ju kunna ställa väskan på golvet utan att den trillar omkull. Ville ha en stadig rymlig sak mef andra ord. Hittade en för en 500 lapp som var kanon!! Mycket mer prisvärd än dom andra...bara för att det ibte stod Crescent eller Brio på den :P

• Lullabay

Funderade på det där med hallonbladste förresten...det står att man inte ska dricka det för ens v35...menar dom 35fullgångna veckor eller menar dom att at är ok när man är i v35?

• Lullabay

Amandaa, hjärtligt välkommen!! :) Hoppas du har mått bra under din graviditet. Jobbigt med halsbränna:( Jag lider av det också emellanåt. Fy vilken dag/natt annars. Hade konstiga smärtor under natten, har beskrivit det förut som knivhugg långt uppe i vaginan liksom, men inatt ändrade det karaktär lite och blev mer låndragigt, inte som hugg då alltså utan smärtan höll i. Fy satan vad otäckt det var. Utöver det har jag självklart dragit på mig en förkylning så är hemma idag från jobbet. Feber och riktigt ont i halsen. Bläsch.

• Lullabay
    Amandaa, näää foglossning har jag haft sedan v.17 ungefär, detta är något annat. Inte omöjligt att bebisen fixerar sig då den har legat med huvudet långt ner i bäckenet nu ett par veckors tid. Man tycker ju dock att när den fixerar sig att det borde kännas just där, i bäckenet så att säga:P Inte inne i vaginan xD. Men jag vet inte, obehagligt och smärtsamt är det iaf.
    Jag är i v34 nu, 33+5 för att vara exakt, tiden kunde inte gå långsammare!! :P
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?