Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

anns - Det blir mitt andra barn. Har en dotter på 3½ år. Även om hon kan vara ganska aktiv så är hon väldigt förstående för att bara vara 3½ och hjälper till med småsaker. Min sambo avlastar mig rätt rejält oxå. Vad får du för stöd från sjukvården gällande ryggen?

Har förövrigt hittat bäddsetet till vagnen. Eller om jag hade öppnat gluggarna lite bättre så hade jag sett att det var det jag höll i från första början... Det första man blir blind på är ögonen, sägs det. Flört

Vad har ni för tänkt ha för skötväska? Om ni nu tänkt ha någon.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    NovemberMommy - Känn ingen stress! Du kommer säkerligen hinna med allt! Spännande med UL. Är det tillväxtUL eller bara ett extra av annan anledning?
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Till dottern hade jag en Ryco Everyday Messenger Bag som jag fick av en gammal kollega. Hur bra och rymlig som helst! Men den är lite för välanvänd nu efter att ha använts till tre barn. Köpte en Ryco Espresso den här gången och hoppas att den är minst lika bra. Den var inte speciellt dyr heller.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Sajood - Det är ju så mysigt! Såg allt bra ut med värden och tillväxt av magen? Hur fort brukar hjärtat slå på era småttingar appropå lyssna på hjärtat?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Dottern har sovit i sin säng från början (dock kan hon komma över till oss på natten) och jag hoppas på att det kommer att gå lika bra med kommande bebis. Hon har alltid varit varm av sig så hon sover utan täcke. Jag brukar bädda om henne på kvällen för att jag tycker att hon ser kall ut men det tar bara några sekunder så har hon sparkat bort täcket. Tanken är ju iaf god... Jag hade täcke i spjälsängen men det var mest för syns skull. I vagnen vet jag inte riktigt hur jag ska göra. I vinter blir det nog någon overall och åkpåse men innan det blir riktigt kallt kanske jag har overall och filt eller nått. Beror helt på temperaturen.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Hjärtljudet brukar för min del ligga mellan 150 och 154. Precis som med dottern.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Ingen vidare start på den här dagen. Imorse när vi var på väg till förskola och jobb passerade vi den andra parkeringen där vår andra bil står såg vi att de har eldat upp två bilar 20 m från våran. Jag hann inte stanna och kolla men vår bil såg ut att ha klarat sig utan skador iaf. Så tur i oturen kan man väl säga.

Hur står det till med er idag? {#emotions_dlg.flower}

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

FamMorrhår - Är det inte så att när man inte får göra ngt så blir man sugen på det? ;) Förra graviditeten var jag väldigt sugen men den här gången orkar jag knappt tänka på det... Men om jag var i dina kläder så skulle jag inte våga utmana ödet.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Idag har jag besökt sjukgymnasten igen och fick 8 nålar i baken och vänstra höften. Det har börjat krypa ner i vänstra låret oxå. Jättemysko. Sjukgymnasten undrade när jag skulle gå hem på heltid. Hon verkar tycka att jag behöver det. Det kan jag hålla med om men den där arbetsmoralen är rätt hög hos mig. På måndag kommer min vikarie, dessvärre har han två kurser att gå första veckan så jag kommer bara få ha upplärning med honom ett par timmar. Veckan efter blir bättre och jag hoppas på att han är snabblärd. När jag går hem finns det ingen annan som kan svara på hans frågor då jag är den enda av 900 pers som jobbar med det jag gör... :/

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jag hade en liten diskussion med sambon igår om just det ämnet. Frågade om han inte blir frustrerad över att det kan gå två veckor mellan gångerna, konstigt nog så sa han att det räcker gott och väl just nu. Jag var helt övertygad om att han nästan grät sig själv till sömns om kvällarna pga sexbrist. Fast å andra sidan, hur upphetsande är det att ha sex med någon som knappt kan röra sig och stönar pga smärta och inte välbehag? Haha!

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?