• Sajood

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Kul att se att det går framåt här. Grattis till nya bebisar! Här är det seeeeegt. Har bf idag och förlossningen är igång, men låååångsam. Fick verkar vid 20 på söndagskväll som höll i sig och var hyfsat regelbundna och tilltog i styrka. Igår kväll efter 22 timmar med värkar var vi på förlossningen och det kunde konstateras att det var på g och värkarna kom med tre minuters mellanrum, men knappt öppen alls och livmodertapp inte så påverkad. Vi fick åka hem. Jag tog Alvedon och duschade och värkarna tilltog. Jag var tvungen att andas och hade svårt att vara stilla när värkarna kom. Eftersom de kom var tredje minut fick kroppen ingen vila. På natten åkte vi in igen. Det blev ny undersökning och knappt något hade hänt. Fick sovdos och blev hemskickade. Lyckades sova och var till sjukhuset på morgonen påen bokad tid då de upptäckte en misstänkt havandeskapsförgiftning igår. Ny undersökning visade att jag och barn mår bra och att jag var lite mer mogen och nästan tre centimeter öppen, men värkarna hade inte kommit tillbaka efter nattens sovdos. Så, nu är jag hemma och sover. Värkarna är sällan och milda, så det är bara att vänta... Om det blir för jobbigt och fortsätter att vara segt så finns det möjlighet till hjälp med igångsättning senare idag... Lång historia, sorry. Men såhär kan tydligen en förlossning också starta. Just nu så har jag set riktigt skönt och myser och sover och längtar på bebis. Snart så!!

• Sajood

Igångsättning finns det möjlighet till om det behövs. Men så länge det känns bra så låter vi det bli som det blir. Enligt läkaren så kvalificerar man till igångsättning på grund av utdragen latensfas när det pågått i över 18 timmar utan att man nått aktiv fas. Där är jag i eftermiddag. Men just nu känns det bra, så jag hoppas att det ska sköta sig ändå. :)

• Sajood

Förstår dig att det är jobbigt att ha ont. Det går ju alltid att prata medlem och kolla, men det kan ju vara bara förvärkar du känner och inte latensfasen ännu. På förlossningen så kan de ju kolla och ge dig råd. Är det första barnet? Det är det ju för mig. Inte ovanligt att det tar lång tid att öppna sig.

• Sajood

Tack för peppning allihopa! Försöker vara positiv och hålla humöret uppe, men jag undrar hur jag ska hantera mer smärta. Känner liksom att den motivationen jag hade nästan har förbrukats nu. Kan meddela att värkarna hittat tillbaka nu. Hoppas att de gör nytta nu!! Vill få lägga min energi på bebisen nu istället! Miami2013: Jo, det är ju sant att de brukar bli mildare då. Alltid bra att kolla upp!

• Sajood

Håller tummarna, Miami2013! Håll oss uppdaterade! Här är det mellan 5 och 7 minuter mellan värkarna. Nu kör vi! :)

• Sajood

Efter tre dagar med förvärkar och utdragen latensfas drog det igång på onsdag eftermiddag! Förlossningen tog sedan cirka 13 timmar och var lite kämpig men ändå väldigt bra! 04:40 föddes vår tjej på 3660 g och 50 cm och hon mår toppen.

Nu är vi på BB och myser och flickan bara äter, sover, bajsar, äter och sover lite till.

Overkligt och fantastiskt!

• Sajood

Miami2013: Jag lider med dig. Hade själv konstanta värkar från söndag kväll till onsdag eftermiddag innan det drog igång. Fick ju en sovdos för att lyckas sova natten mellan måndag och tisdag. Verkligen plågsamt jobbigt! Snaaaaart har du också din bebis!

Tack alla för gratulationer! Vi myser vidare.

• Sajood

Har inte heller varit inne så mycket här den senaste tiden och är inte riktigt uppdaterad. Flickan tar ganska mycket fokus på dagarna. :) Hon blev en månad igår och mår bra. Det var lite strul medcmagen precisni början, men efter att vi började med Sempers magdroppar blev det bättre. Även magmassage och bärsjal är bra grejer! Hon är snäll mot sina föräldrar så det är ganska lätt att vara hemma med henne. Men maken sköter det mesta arbetet hemma såsom matlagning, diskning och städning. En fråga till er andra som är hemma: Hur ser era dagar ut? Vad gör ni? Hoppas att det går bra med återhämtningen för er som haft det tufft efter förlossningen! Förstår att det är tufft. anns, jag hoppas att allt går bra med killen. Vad är det han utreds för?

• Sajood

Håller alla tummar och tår, anns! Hoppas att det reder ut sig allt eftersom den lille växer!

• Sajood

Vi har två katter, en på drygt två år och en på snart ett år. De har varit ganska reserverade hittills, särskilt den lilla katten som för övrigt var livrädd när vi kom hem med dottern. Men de är ganska nyfikna och väldigt snälla mot familjens nytillskott. Så det funkar toppen! Än så länge... :)

• Sajood

Åh, så spännande att höra om hur det går för alla! Skönt att allt är bra med er mammatillLucas. Ni hade verkligen en tuff start!

Här rullar allt på fint. Vår flicka är snart 6 veckor och har precis passerat 4 kg. Idag visade hon upp några vackra leenden och har också kommit på hur nappen fungerar. Vi har varit lite tveksamma till napp och inte försökt så mycket, men nu har vi ändå kommit fram till att det är skönt om hon tar den så att hon lättare kan somna själv.

Vad gäller mig så har jag återhämtat mig fint efter förlossningen och stygnen har läkt. Ligger 2-3 kg upp från startvikten fortfarande (gick upp ungefär 14 kg) och har gjort det sedan någon vecka efter förlossningen. Bryr mig inte så mycket om de där extrakilona, men de försvinner nog om jag äter lite mindre choklad och fortsätter med barnvagnspromenaderna. :)

Vad använder ni för vagnar? Vi har en Kronan City, kombi med mjuklift, som vi är väldigt nöjda med än så länge. 

• Sajood

Hallå där (igen)! Tänkte bara säga att jag har startat en tråd under "Föräldrar" där ni om ni vill kan fortsätta prata om våra älskade bebisar.

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?