BF i oktober. Någon som vill följas åt?
Kul att se att det går framåt här. Grattis till nya bebisar! Här är det seeeeegt. Har bf idag och förlossningen är igång, men låååångsam. Fick verkar vid 20 på söndagskväll som höll i sig och var hyfsat regelbundna och tilltog i styrka. Igår kväll efter 22 timmar med värkar var vi på förlossningen och det kunde konstateras att det var på g och värkarna kom med tre minuters mellanrum, men knappt öppen alls och livmodertapp inte så påverkad. Vi fick åka hem. Jag tog Alvedon och duschade och värkarna tilltog. Jag var tvungen att andas och hade svårt att vara stilla när värkarna kom. Eftersom de kom var tredje minut fick kroppen ingen vila. På natten åkte vi in igen. Det blev ny undersökning och knappt något hade hänt. Fick sovdos och blev hemskickade. Lyckades sova och var till sjukhuset på morgonen påen bokad tid då de upptäckte en misstänkt havandeskapsförgiftning igår. Ny undersökning visade att jag och barn mår bra och att jag var lite mer mogen och nästan tre centimeter öppen, men värkarna hade inte kommit tillbaka efter nattens sovdos. Så, nu är jag hemma och sover. Värkarna är sällan och milda, så det är bara att vänta... Om det blir för jobbigt och fortsätter att vara segt så finns det möjlighet till hjälp med igångsättning senare idag... Lång historia, sorry. Men såhär kan tydligen en förlossning också starta. Just nu så har jag set riktigt skönt och myser och sover och längtar på bebis. Snart så!!