• Sajood

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Ja, här händer det verkligen grejer. Så spännande! Det börjar verkligen närma sig för oss alla. Och det är ju så nära nu att barnen är stora och starka (ja, relativt sett alltså). :) Jag har varit väldigt nojjig för att det ska dra igång tidigt eftersom syrran fick barn i vecka 29, men nu känner jag mig lugn... Inte har jag några känningar än heller. Kommer nog bli lite nervös när det börjar dra igång tror jag...

Lycka till allihopa, och särskilt till dig Erli

Har också läst tråden med roliga förlossningsberättelser. Jätteskoj!!! 

• Sajood

Ojoj! Så spännande! Har visst missat massor de senaste dagarna! Stort grattis till tjejen, Lullabay! Här är det fortsatt lugnt, men lite less är jag allt...

• Sajood

Ja, här händer det verkligen grejer. Stort grattis till dig Erli. Skönt att höra att allt har gått bra men jag förstår att det måste varit en omtumlande upplevelse. Lycka till alla ni andra. Undra vilken som blir nästa "oktober"-bebis!!

• Sajood

Välkommen Kanu82! Kul att du hoppar in. Förstår att det måste vara lite långtråkigt med vilan, men skönt att samtidigt se att det ger resultat!

• Sajood

Ooh. Jag packade lite på min BB-väska igår. Var och köpte amnings-BH:ar också. Känns verkligen som att det börjar närma sig nu. 27 dagar kvar... Till barnet har vi packat två bodies, byxor, mössa, strumpor och en fleece-overall. Känns väldigt overkligt att åka hemifrån med de sakerna och komma hem med en bebis! (Eller ja, bebisen är ju med nu hela tiden också förstås... men inte på samma sätt.)

• Sajood

Åh, så söt hon är Lullabay! Och jag instämmer i att jag inte heller riktigt har fattat att jag har en bebis där inne i magen... Känns overkligt att den skulle kunna komma ut när som helst!

• Sajood

Jag hörde på föräldrautbildningen att man ska ha en kudde i början som inte är alltför platt (men förstås inte jättehög heller) för att barnets huvud inte ska bli för platt. Det är ju så mjukt i början... Ja, det var det som de berättade för oss i alla fall...

• Sajood

...och de sa också att man skulle byta till en liten plattare när barnet är större och börjar vända på sig själv.

• Sajood

Så spännande det här är! Grattis till bebisarna! En liten uppdatering från mig: En vecka kvar nu, teoretiskt sett alltså. Har varit hemma från jobbet i drygt en vecka. Känns skönt att vara hemma och ta det lugnt och förbereda sig. Men det är också fortsatt lugnt i magen. Får nog vänta länge till på bebisen... :)

• Sajood

Heja, LinnElin! Det drar snart igång ska du se! Själv undrar jag om det är på g nu. Har ju bf imorgon och igår kväll började det dra ihop sig i magen och göra ont. Det har fortsatt hela natten... Har kunnat sova några timmar och värkarna är kvar. De kommer ganska regelbundet, men är inte så starka att de känns ohanterliga. Känns som att det är på g... Håll tummarna nu!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?