Inlägg från: Lullabay |Visa alla inlägg
  • Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Tokiigt, nä du är Inte ensam. Vill själv ligga ovh småslumra hela tiden! :P FamMorrhår, Välkommen! Hur känns det att det kanske blir planerat snitt då? Är det första barnet? Hur mår du i graviditeten?

• Lullabay

Erli, skönt att det såg bra ut! Var själv hos bm idag, (v32+4) hjärtljuden låg som.vanligt mellan 140-148 och sf 31. Hon brydde sig dock inte om det måttet utan gick på UL mätningarna istället.

• Lullabay

Sajood, ja det är vad jag försöker intala mig själv också. Så länge den är liv i magen, så mår den bra. Det är ju vad alla läkare och barnmorskor påstår. Och isf mår min krabat också bra där inne :)

• Lullabay

Nä det är ju lite så. Idag har jag dessutom jätteont...vill gå med benen långt isär för det känns Bokstavligt talat som om bebisen ligger inne i gången på väg ut :/ hmm...ont har jag iaf. Ett väldigt tryck neråt...fast ett smärtsamt tryck. Vet inte hur jag ska förklara det med det enda som verkar hjälpa är att ligga ner i alla fall. Jobbigt att försöka ta sig igenom en dag på jobbet såhär!!

• Lullabay
    FamMorrhår, Det var snack om att jag kanske skulle bli snittad i början av graviditeten eftersom det blev urakut snitt vid min förra graviditet. Men vi kom snabbt överens om att sålänge allt ser bra ut (med moderkaka och så) planerar vi en normal förlossning. Vilket är skönt, jag har ingen lust att genomgå ett snitt en gång till. Dessutom kan dom glömma nålar i min rygg så :P
  • Lullabay
    Sajood, ja jag kan tänka mig att det beror på fixeringen. Men jag vet inte. Jag ska ju bara jobba heltid nästa vecka med sen ska jag gå ner lite i tid, har lagt in om att jag ska gå ner till 75% till att börja med.
  • Lullabay
    Mami2013, jag jobbar som handläggare på FK. Så sitter också för det mesta, men vi har vilorum om jag behöver och tillgång till olika ergonomiska stolar, plus att jag kan höja skrivbordet så jag kan stå och arbeta om jag känner att jag behöver det en stund. Fungerar bra hittills, men det är klart att det börjar bli lite jobbigt, därav anledningen att jag tänker gå ner lite i tid. Annars planerar jag faktiskt att jobba hela vägen :)
  • Lullabay

God morgon! Började dagen med att jag knappt kunde ta mig ur sängen, så idag tar jag en dag hemma och vilar ordentligt. Hoppas att foglossningen lugnar sig av det så det blir lättare imorgon.

LinnElin, kramp borde definitivt förbjudas!! usch så hemskt det är, man får ju panik när det inte släpper heller :/
    Förlossningsföreläsning....hmm nää det har jag aldrig varit på alls faktiskt. Har faktiskt inte gått några sådana kurser eller föreläsningar :P

• Lullabay
    Therese S, hur ser dom om man har för trång bäcken? Jag är suuuperliten så är lite orolig över det själv. Har inte lust att gå halvvägs genom förlossningen och att dom sen säger till mig att "ops, detta går inte du är för liten" :/.
    Skönt att du fått ett prel.datum iaf!! :D
  • Lullabay
    Therese S, lite det jag är orolig för. Själv är man 155cm lång och innan jag blev gravid vägde jag 41kg. Och visst, jag har alltid varit smal, men man kan tro att jag såg sjukligt smal ut med dessa ynkliga 41 kg, men det gjorde jag inte. Jag är väldigt tanig till växten liksom, lätt och nätt eller hur man ska se det, gäller även mina höfter.
    Tänk om det inte går....:(
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?