Inlägg från: Lullabay |Visa alla inlägg
  • Lullabay

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Jag blir tokig på det här!! Har inte haft någon smärtsam värk sen i morse...verkar som det helt har stannat av? Eller är det lugnet före stormen?
    Jag läste på ordentligt om hur latensfasen är och ALLT som skrivs om det stämmer in på hur mina värkar var, längden på dom och hur dom kändes och var smärtan satt. Även saker som att jag blev skakis och fick lite frossa...men nu är det som bortblåst. Visst jag har sammandragningar hela tiden, men dom gör inte ont längre.
    Börjar bli galen på att inte veta om något är på g eller inte, avskyr sånt här! Grr....

• Lullabay

Erli, oj!! Du får verkligen ta hand om dig nu, och lycka till!!! Håller stenhårt tummarna här hemma :D

• Lullabay

God morgon alla! Nu sitter jag och njuter av en kopp te, ska till mvc kl 10.30, vanlig kontroll. Värkarna är fortfarande  helt bortblåsta så jag misstänker att det stannat av helt enkelt. Till och med den molande smärtan är borta nu, kan vara uppe och gå/röra mig "utan bekymmer". Konstigt egentligen, när jag hade värkarna kunde jag bara tänka att "nej nej, vill inte än, dom måste avstanna", och nu när dom verkar har gjort det känner jag mig djupt besviken :/. 
    Känns konstigt liksom, var helt övertygad om att jag var i latensfasen, men så vitt jag vet ska den inte avstanna såhär så. Hade nog fel då. Kan nog gå och jobba imorgon.

• Lullabay

Då var man hemkommen från MVC iaf, såg bra ut. SFmåttet låg på 34, blodsocker 3,5, järnet var väl lite lågt i vanlig ordning: 97, men ändå en ökning sedan sist så. Hjärtljuden låg på 144.
    Bebisen ligger väldigt långt ner (bm trodde att det kunde vara pga värkarna) men är fortfarande lite lite ruckbart, vilket inte gjorde något. Det räknades ändå som fixerat tyckte hon.

Vad gäller de senaste dagarna så frågade jag bm om det, och hon trodde att jag råkat ut för ett klassiskt "falskt alarm" och att jag inte kan göra annat än att avvakta. Det kan dröja timmar bara innan det drar igång igen, men det kan även dröja dagar/veckor innan något händer, man kan inte veta...med andra ord så är jag inte ett dugg klokare än vad jag var innan.

• Lullabay

Tack för alla lyckoönskningar!! Klockan 19:20, föddes Isabella. 2,8kg och 47 cm lång. Vi mår bra men väldigt trötta såklart. Jag uppdaterar igen imorgon bitti, ska även ta en bild på den lilla som jag ska ladda upp här! :)

• Lullabay

Tack igen alla!! Isabella mår bra, jag mår också ok. Sprack lite som dom fick sy men det var bara invändigt jag sprack. Skönt det. Jag gick igenom förlossningen med enbart lustgas...omg. Skönt att det gick så snabbt ändå och jag håller med vad folk sagt till mig tidigare om att det nästan var "skönt" när man väl fick krysta, gjorde inte lika ont då. Även om jag slutade med lustgasen när krystvärkarna kom. Såg att jag skrev fel där uppe också, 2,6kg vägde hon....inte 2,8 :P. Tog ett par bilder på henne också, men får ladda upp en ny senare för jag ville inte ta av henne mössan när hon sov. Men ni måste se hennes hår sen!! Haha, inte undra på att jag hade sån halsbränna:P

• Lullabay

Verkar inte få in bilden...vill inte laddas upp :S *morr*. Men jag fortsätter att försöka här :).

• Lullabay

Hej igen alla! Vi får troligtvis komma hem idag! Väntar ivrigt på ronden så jag får besked! :) Åhh bad härligt detta är, väl värt all den väntan. Vi mår bra, och så fort jag kommer hem ska ni få lite mer info om hur det gick till, och bilder på mitt lilla mirakel! :D

• Lullabay

Äntligen hemma! Fick ligga kvar några dagar extra då Isabella blev gul och behövde sola. Men nu så!! :D

Oj, vad jag har missat mycket, får nog sätta mig här ikväll med en kopp kaffe och läsa på lite så man är uppdaterad, 92 olästa svar stod det när jag kom in!! hahah, ops :P

Här kommer de efterlängtade bilderna :D

Hon insisterar på att ha handen upp i ansiktet hela tiden, vilket är lite trist när man vill ta en bild men jag ska försöka ta lite bättre bilder nu när jag är hemma:)
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?