Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

God morgon tjejer! Visst är det härligt när man vaknar med kramp i benet halv fyra på morgonen!? Kramp borde förbjudas!
    Ikväll blir det förlossningsföreläsning på sjukan. Ni omföderskor, har ni gått på sånt igen? Typ amnings- och förlossningsföreläsningar. Jag gick när jag väntade dottern, för sambon är det första barnet så han är väldigt ivrig. Jag kommer ihåg att jag började må riktigt illa när de pratade om EDA. Superkänsligajag klarar inte ens av att se blod utan att tuppa av. Jag gick även profylaxkurs men hade inte någon som helst användning av det då jag hade annat i skallen som distraherade när det var dags att föda. 

Hoppas att ni får en härlig dag med få krämpor! {#emotions_dlg.flower}

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Lullabay - Jag lider med dig!

Mami2013
    - På min MVC/gyn erbjuds amningsföreläsningar och på sjukan har de en amningsmottagning. Jag önskar att jag hade gått amningsföreläsning innan jag fick dottern men alla föreläsningar var fullbokade flera månader innan BF och sedan var det för sent. Besökte amningsmottagningen på sjukan en eller två gånger. De var supergulliga och hjälpsamma där! Jag var tvungen att använda amningsnapp hela tiden och kunde bara amma från ena bröstet då dottern sög så fel att jag hade ett sår som tog ett år att läka. Jag grät varje gång jag ammade på det bröstet. Till slut började jag pumpa från det ist och det funkade rätt bra. Jag hade inte tillräckligt me mjölk heller så jag fick komplettera med ersättning men jag härdade ut i fem månader. Jag hoppas verkligen att det fungerar bättre den här gången men har införskaffat både amningsnapp och bröstpump för att gardera mig.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Mami2013 - Jo, jag siktar på att amma och hoppas på att det funkar bättre den här gången. Gick ner en massa kilo tack vare amningen (runt 20 kg)! Tyvärr gick jag upp en del igen. Förra gången köpte jag en amningsnapp på sjukan, har för mig att det var Medela. Tyckte den var toppen! Finns på Apoteket och kostar 149 kr.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Andra akupunkturen avklarad! Så skönt att bara ligga ner och slappna av. Börjar även känna av ryggen nu. Förra graviditeten var hemsk men efter att min sjukgymnast på Företagshälsovården sa att min rygg var slut vid 29-års ålder så tog jag tag i den och började träna järnet! Vilket gav resultat men nu börjar den, som skrivet, göra sig påmind.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jag har mycket begagnat! Vagnen är kvar från dottern, kom mig aldrig för att sälja den och det var väl tur. Vi fick även en vagn av svärföräldrarnas grannar som var riktigt fräsch men den kommer nog sambon att använda mer än jag då jag måste ha svängbara hjul pga handledsskada. Babyskydd har vi från en kompis (som jag litar på så den är okrockad). Bärsele fick vi från en annan kompis. Kläder har jag både nytt och begagnat. Sängen och madrasserna är helt nya, sängkläder finns från dottern. Skötbädden och överdrag är nytt samt babysitter. Jag älskar att fynda så jag passar på när det är erbjudanden... Oxå kan jag sitta i timmar och jämföra priser.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

FamMorrhår - Fy vad läskigt! Har du ont eller känner du något annat ovanligt? Förstår verkligen din oro. När har du BF?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Appropå saker man behöver så tyckte jag att amningskudden var guld värd! Vi köpte en för ett tag sen. Först tänkte jag sy en men fick för mig att den inte skulle bli lika bra som den jag hade sist så det fick bli en likadan. Däremot har jag sytt ett babynest själv. Om man verkligen behöver ett sånt vet jag inte men jag fördrev ju lite tid iaf.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Erli, jag hittade på nätet. Jag har beskrivningen sparad på datorn. Kan maila över den om du vill. Tyckte inte att det var speciellt svårt, lite pilligt emellanåt. I efterhand hade jag gjort lite annorlunda mot vad beskrivningen sa.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Erli - Det gick inte att bifoga filer när man inboxar så jag lägger upp länken här ist. idasmirakel.vimedbarn.se/sy-ditt-eget-babynest/ Det jag skulle göra annorlunda om jag skulle sy en till är att sy lite längre upp än vad hon har gjort på bild nummer fyra. Kan skriva att jag köpte en två nya kuddar på Ikea (de billigaste) och använde i sidorna ist för vadd på rulle. Mycket enklare! Sen så skulle jag trä igenom snöret INNAN jag fyller sidorna med vadd från kuddarna. Höll på i nästan två timmar med att trä igenom snöret. Då svor jag en del! Men i övrigt är det en bra och enkel beskrivning! Rekommenderas varmt!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

God morgon! Idag är jag på mycket bättre humör än igår! Var allmänt bitter och grinig. Känner mig så låst och instängd när jag inte kan göra det jag vill. Är van med ett liv där det är full fart hela tiden. Tävlingar, meka med bilarna, gymma osv. Blir så frustrerad och irriterad på mig själv oxå fast jag inte kan hjälpa det. Hoppas att ni andra mår bra och får en härlig helg. Hur ser det ut för dig FamMorrhår? Kvar på sjukan?

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?