Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

LinnElin skrev 2013-10-24 20:36:26 följande:
    Hon har inte varit trevlig någon av gångerna hon har ringt. Min kollega har samma handläggare och hon upplever henne oxå som otrevlig och tjatig. Trist för det är sånna individer som ger f-kassan dåligt rykte som jag i övrigt är mycket nöjd med!

Hur har det gått för dig? Inga känningar idag?

Ja det är ju det :( man blir nästan lite "rädd" för fk ibland, speciellt när man får en handläggare som är otrevlig! Men nu är det ju iaf snart över för dig ;)

Haha nee inga känningar alls. Varit extremt trött bara, mer än vanligt. Bf imorgon men tror inte det blir bebis då heller... Usch vad det är jobbigt att vänta. Både psykiskt och fysiskt!
  • Mami2013
    anansie skrev 2013-10-25 03:38:17 följande:
    Jaha då började vattnet rinna. Har ju sagt att det bara kan börja så för mej Till och med under natten torsdag till fredag, precis som med dottern. Inga värkar än, lite mensont bara, men snart gör det väl ont av bara helvete. Fan, varför gjorde vi detta igen?

Ska in på kontroll om inte värkarna börjat innan vid 11.00.

Åh ja hejja på nu :) själv har jag bf idag men tror inte här händer ett smack...
  • Mami2013
    anansie skrev 2013-10-25 13:10:40 följande:
    Hemma igen och har laddat med pizza  Har inga värkar alls, nu ska jag försöka sova lite och hoppas på att det drar igång. Annars blir det läkarbesök imon på morgonen och diskutera igångsättning. Tydligen sätts man igång snabbare om man är omföderska & vattnet gått.

Åh passa på att vila och mysa nu innan det är dax! Kan ju dra igång vilken minut som helst :) men vad skönt att dom vill sätta igång så snart efter vattenavgång hos omföderskor. Då blir det bebis i helgen för er ju :) själv har jag bf idag och här händer nada...
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-25 14:23:07 följande:
    Besöket hos spec mvc var allt annat än bra. Redan när läkaren kom in i rummet kände jag de negativa vibbarna. Hon förlöjligade mig ett antal gånger och både jag och sambon upplevde att hon helst hade velat klappa mig på huvudet och sagt "lilla stumpan, livet är hårt". Tydligen så är inte bebis alls så stor (hon låg precis under den övre kurvan på TUL 1/10) och man kan ju faktiskt äta värktabletter efter förlossningen fick jag höra. Fick en ny tid om en vecka och citodon utskrivet.

Men hallå... Fasen vad irriterad man blir!! Vilken läkare :( snacka om att inte ta dig på allvar... Vadå så nu ska du få äta citodon för att du har ont? Kan dom inte vara lite tillmötesgående undrar man ju!?
  • Mami2013
    anansie skrev 2013-10-25 17:20:32 följande:
    Min kropp är tydligen mycket trögare denna gången.. verkar inte alls fatta vad den ska göra efter vattenavgång, haha. Har inga värkar alls nu. Har sovit i nästan 3 timmar vilket var väldigt skönt & välbehövligt. Sen var vi ute på promenad i nästan en timme i hopp om att det skulle hjälpa... men icke. 

Får väl snällt vänta till läkarbesöket imon och hoppas att de sätter igång det då.

Under tiden tänker jag kolla på film, äta godis & tvinga mannen till fotmassage :) 

Åh det tycker jag allt att du är värd, fotmassage :) vad typiskt att det går segt nu när det väl satt igång! Håller tummarna för att du blir igångsatt imorgon ;) snaart har du din bebis!

Idag har jag varit och kollat på ny lokal där jag ska ha mitt företag, jag har hunnit med en sväng in på Mio för att kolla ny soffa och så har jag haft besök av en kompis. Vad gör man inte för att tänka på annat när det är bf men inget händer...
  • Mami2013
    anansie skrev 2013-10-26 08:59:25 följande:
    Här har hela natten bestått av oregelbundna men onda värkar. Ska snart in till förlossningen och få lite extra hjälp. Hoppas innerligt att natten har gjort så man öppnat sej lite iallafall, annars kommer jag gråta. Har knappt sovit på 2 nätter så börjar bli riktigt trött plus att värkarna gör jävligt ont "redan". Tji fick jag när jag tänkte att allt skulle gå så mycket snabbare och smidigare denna gången. Men men, bebisen ska väl lyckas komma ut innan helgen är slut iallafall. Hoppas ni andra har det fint.

Lycka till idag Anansie!! Uppdatera oss, jag är Jättenyfiken :)
  • Mami2013
    gladadagar skrev 2013-10-26 15:28:22 följande:
    Konstig reaktion kanske men nu när jag äntligen är på BF dagen och inget ens verkar vara på g så känns det som att "jahapp då kommer väl bebisen inte ut då, så får jag vara gravid resten av livet". Vill hemskt gärna att det ska dra igång av sig självt och att jag inte blir igångsatt för det känns så mycket läskigare att vara beredd på att nu börjar det istället för att det kommer som en överraskning. Vad har ni andra för erfarenheter?

Åh jag förstår din känsla, hade bf igår och inget är på gång än så länge... Med mitt första barn så kom det som en överraskning med starten, vattenavgång, i vecka 32 och då stoppades det på sjukhuset. Så när det väl var okej för sonen att födas så var jag ju lite beredd iaf. Med barn nr 2 blev jag igångsatt så där var jag också beredd... Denna gången hoppas jag som du, att det ska starta av sig själv. Man går ju bara och väntar nu. Det kan ju liksom hända när som egentligen... Hoppas att vi slipper gå över två veckor iaf, det vill jag INTE! ;)
  • Mami2013

LinnElin, hur är det du känner dig, typ öm i magen? Är det i huden då? Tyckte du skrev nåt om det nån gång... Jag har de senaste dagarna blivit otroligt öm i huden på magen. Det gör ont så fort nån annan än jag kommer i närheten. Nästan en brännande känsla.. Asjobbigt när dottern gärna klänger och kramas...

• Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-26 17:46:18 följande:
    Yes! Det ömmar och bränner. Ibland hugger det till så att jag måste luta mig framåt över bordet, diskbänken eller det som finns i närheten. Ömmar och bränner mest i huden men under så gör det något så katastrofalt ont. Så svårt att sätta ord på det och förklara. Och att det skulle vara revbenen som läkaren sa igår köper jag inte för det sitter för högt upp och mer i mitten där det är som värst.

Usch jag lider verkligen med dig! Jag tycker ju att det här jag har nu är jobbigt- och du har gått och haft ont så länge :( låter ju inte som att det är revbenen på din beskrivning! Usch nu räcker det, hoppas bebbarna kommer snaaart!!
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-26 19:30:28 följande:
    Har faktiskt tagit några Citodon och det hjälper inte ett smack! :(

Nej alltså sitter det i skinnet/huden eller vad man säger så känns det som att citodon inte hjälper... För den är väl mer mot värk!? Om jag har fattat det rätt... Helt otroligt iaf att läkaren inte lyssnade. Men ibland känns det som att dom bara vill ha besöket överstökat och skiter i patienten...
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?