Inlägg från: sara b 79 |Visa alla inlägg
  • sara b 79

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Idag var vi iväg och handlade de sista kläderna och som jag hade 20% rabatt så passade vi på att köpa lite annat också. Det vart två amningströjor till mig. Jag köpte en storlek större än vad jag normalt har som att det tar ju lite tid innan magen drar ihop sig sen får man väl köpa nya om det skulle behövas. Så nu ska allt bara tvättas och läggas i byrån och så kommer vagnen nästa vecka och då är vi redo för att hon ska komma.

BF 19 oktober 2013 med Izabella - www.gravidmedizabella.blogg.se
  • sara b 79

Vi hade redan bestämt tjejnamn innan vi visste vad det var. Killnamn var vi inte helt överens på så det var nog tur att det blir en tjej. Hon kommer få namnet Izabella Sara Elisabeth. Sara är efter mig och det har systrarna också medan Elisabeth är efter min mamma som hastigt gick bort för några år sedan. Vi tyckte det var ett fint sett att ha med min mamma även om hon inte är vid liv längre.

• sara b 79

Vi ha tagit reda på könet på alla barnen utan första. Dom andra barnen har lättare att relatera sig till bebisen när dom vet vem det är där inne. Dom får även känna på magen när hon sparkar och bökar.

• sara b 79
    Mami2013 skrev 2013-09-22 13:06:19 följande:
    3småprinsar, ja det känns faktiskt som en bra förberedelse att dom "vet" vem som ligger där. Även om de kanske inte riktigt förstår (iaf inte min minsta tänker jag) alla gånger... men vi var över hos en kompis idag och hämtade sonen som sovit där över natten och då frågade kompisen om min dotter hade med sig Melvin dit idag. "ja han ligger i mammas mage" säger hon då riktigt sött!

Sara b 79, lyckas dina barn känna bebisen? haha min lille kille slutar oftast  buffa när sambon el barnen vill känna. Sen har ingen av barnen (5år & 3år) riktigt "ro" till att sitta stilla med handen särskilt länge för att hinna känna en buff. fast vi försöker ibland.  Däremot lägger gärna 5 åringen huvudet mot min mage och lyssnar efter bebis och pratar med den

Hon är så igång i magen så det är omöjligt för dom att inte känna. Mina barn är lite större. Dom är mellan 7 och 11 år.
  • sara b 79

Fick samtal från Babyproffsen idag. Vagnen har kommit och kan hämtas när som helst. Dom vill bara att man ringer några timmar innan man ska hämta den så att dom hinner montera den. Det kallar jag service. Så på fredag ska vi hämta vagnen och då har vi allt klart på riktigt. Då är det bara bebis som fattas.

Idag så har jag hållet på och lagat lite olika rätter som ska frysas in så det finns middag när man kommer hem. Har ingen större lust att stå framför spisen när man kommit direkt hem från BB. Jag har gjort köttfärssås, lasange, pannbiffar och korvstroganoff. Tänkte någon dag framöver göra kycklinggryta och fläskfilepanna. Då har man middagar den första veckan efter man kommer hem. Behöver då bara koka till ris/pasta/potatis.

Det känns verkligen nu att man närmar sig. Är bara 25 dagar kvar till BF idag och hon är lika vild som vanligt i magen.

• sara b 79

Hur har ni tänkt att ha i vagnen? Vi hade tänkt att i början bädda med täcke och kudde innan det blir dags för åkpåse men nu funderar jag om det räcker eller om det blir för kallt och ska ta åkpåsen istället. Vi har just nu 3-4 grader ute. Och som max mitt på dagen har vi 9-10 grader.

• sara b 79
    Mami2013 skrev 2013-09-26 13:17:35 följande:
    Sara b 79, jag tror att min sambo tar med den när vi ska åka hem. Vi måste ha babyskyddet där bak och där sitter ju båda mina andra barn nu, så det blir att flytta fram stora killen sen. Men tycker det är bra att han sitter bak så länge han kan. Jag känner ingen stress med babyskyddet heller för jag har fått stanna på BB i flera dagar när jag har fött...

Hur har ni tänkt göra? :)

Det var så vi tänkte också.
  • sara b 79
    Mami2013 skrev 2013-09-26 21:34:17 följande:
    Spännande Sara b 79 :) lycka till!! Är du nervös? Hihi många oktober bebisar som blir september bebisar :)

Ja, jag hoppas verkligen att det går igenom. Min BM trodde att det skulle gå men man vet ju aldrig. Bara hoppas att man får träffa en förstående läkare.
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?