Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

BUUHUU!! Nu blir det gnäll! I torsdags var jag till sjukgymnasten och trodde att jag skulle få akupunktur redan då, men då blev det bara bedömning inför sjukskrivning. Igår var det dags och då var hissen trasig. Fick ny tid idag men sjukgymnasten ringde mig för en timme sen och hissen är fortfarande trasig. Rynkar på näsan WHY???

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Sjukgymnasten ringde kort efter att jag hade skrivit inlägget och meddelade att hissen var lagad. Jippie! Så jag var dit och fick mig fem nålar i baken. ;) Ska dit på torsdag igen. Idag var ändå en bra dag då jag inte har olidligt ont och vi kan hoppas på att det fortsätter så imorrn oxå. Humöret blir så mycket bättre!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Lullabay - Skönt att det såg bra ut! Om läkaren sa hon skulke jag tuppa av pga nyfikenhet! Du måste ha nerver av stål!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Lullabay skrev 2013-08-20 19:13:01 följande:
    LinnElin. Hahaha!!! Ja visst blir man nyfiken men det är ju inte långt kvar nu!! Vi kan väl lägga upp lite bilder på våra magar så kan vi ha en gisslek istället? :P
    Knappt några som tror att jag är gravid när de ser min mage. Bara att jag har lagt på mig mer. De som vet att jag är gravid säger att jag har fått "bebismage" men det säger de nog för att vara snälla. Med dottern syntes det knappt alls. Kommer ihåg att jag träffade en kompis när jag va i v 35-36 som jag inte hade träffat på ett tag, han vägrade tro att jag var gravid. Obestämd Så min mage är bara fulare än vanligt och har inte tagit en enda bild på den.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Lullabay skrev 2013-08-21 08:05:19 följande:
    LinnElin, vad konstigt. Undrar hur bebisen ligger då om det knappt syns någonting. Hur blir dina mätningar hos MVC och så om inte magen blir "större"?
    Här säger alla att jag har en pojkmage, bär lågt och ser ut som en stor basketboll :P

Förra graviditeten fick jag gå på tillväxtultraljud just för att magen inte växte speciellt mycket. Har för mig att det var typ 2 cm på 6 veckor eller nått. Nu har jag bara gjort två mätningar hittills och lite har den ju vuxit, mer än förra gången iaf. Bebisen trycker liksom upp allt så min mage sitter väldigt högt upp (precis under brösten och inget nedanför naveln) = skitfult.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    plusset skrev 2013-08-21 08:39:00 följande:
    Kunde inte få in nån bild här, men la upp en på min sida... Magen är vääääldigt långt ner å känns som att bebis kommer ut varje gång jag går..

Åhh! Vilken fin bebismage! Blir så avis när jag ser sånna.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Mami2013 skrev 2013-08-21 09:05:09 följande:
    Nu har jag varit på UL :) moderkakan låg och täckte bebisens utgång vid RUL så därför fick jag ett nytt nu! Allt såg bra ut, moderkakan ligger som den ska så den har flyttat sig och bebis är en lillebror som vi redan misstänkt :) såå glad vill att det ska bli oktober nu!!

Vad härligt att det såg bra ut!
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Lullabay - Neeeeeej! Fan vad surt rent ut sagt! Järn via dropp låter mindre roligt det oxå! Vad äter du för järntabletter? Om jag relaterar till hur det var med dottern så var ju mitt SF-mått oxå för litet men UL visade att det såg bra ut (hon var tom mycket större än beräknat när hon kom ut). Kan ju förstå med din historik att de vill vara noggranna men vad är deras plan? Täta läkarbesök för att se så det inte går åt fel håll?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

tokiigt - Välkommen! Jo, den här tråden är rätt aktiv och det är bara att skriva hur mycket som helst. Om jag sitter med plattan så brukar jag skriva ett nytt inlägg för varje person jag skriver till. Drömmer Funkar ju inte med radbyten från den så det blir rätt rörigt. Vet ni om det är en pojke eller flicka?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Gaaah! Jag blir så irriterad på alla dessa "förståsigpåare" som inte vet vad de snackar om! Ännu en som tror sig veta att det blir bättre av att röra på sig och hålla igång och predikar om det som om man vore i kyrkan. Det kanske funkar för vissa, vad vet jag men jag känner förtusan själv att ju aktivare jag är en dag, desto ondare får jag! Vad är det folk inte fattar? "Har du verkligen så ont att du behöver kryckor?" NÄ, jag kutar runt med dem för att leka ball och alla ska tycka synd om mig! Demon Sorry, men behövde bara få ur mig!

Idag har killen som ska vikariera för mig skrivit under avtalet och det känns så skönt att det är klart! Han var den enda av alla kandidater som jag tror på.

Ni som är sjukskrivna/hemma med gravidpenning, hur får ni dagarna att gå? Jag har bara halva dagar att slå ihjäl än så länge men vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med...

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?