BF i oktober. Någon som vill följas åt?
Lillapyretsmamma skrev 2013-08-19 00:52:24 följande:
Tack! Själva förlossningen med lilla Pyret gick i stort sett bra. Vattnet gick tre veckor före BF och dagen efter satte de igång med värkstimulerande. Det som kändes positivt och som jag förhoppningsvis kan ta med mig till nästa är att jag klarade smärtan bättre än jag trodde innan. Däremot uppskattade jag inte att läkarpraktikanten som var med bara försvann efter och ingen visste ens vad han hette (!) samt att jag sprack en del, vilket jag inte förstod förrän långt senare när jag fick tillbaka från försäkringen. Ont gjorde det ju efter, men jag trodde att jag bara var fånig som knappt kunde gå. Jag mådde illa vid förra graviditeten och fick dropp en gång, Men det visade sig inte vara ngt mot denna gång. Har varit inlagd med dropp tre ggr och varit sjukskriven på 50% i flera månader pga hyperemesis. Nu är illamåendet bättre, men usch vad denna graviditet påverkar mig, först fysiskt och nu psykiskt. Inte alls som förra gången så jag var inte beredd. Även om ja självklart vet att graviditeterna kan se olika ut. Har fått remiss till aurorasamtal då jag har en del frågor och funderingar kring förlossningen samt den kommande BB-tiden. Har tyvärr inte alls bra minnen från de dagar vi var på BB. Ja nu har jag gnällt ur mig lite ;) Önskar er alla en bra morgondag! :)
Vilken pärs att behöva vara inlagd med dropp pga illamående! Kom illamåendet på en gång? Jag mådde rätt illa jag med (kom efter v 12) men inte i närheten av ditt illamående! Jag fick Lergigan Comp utskrivet, det hjälpte så där men jag kunde iaf vara på jobbet.
Jag är bara nyfiken så du känn inget tvång att berätta men vad upplevde du som dåligt från BB?
Hur gammalt är första barnet?