• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

sha skrev 2013-10-21 15:23:44 följande:
    Man vet aldrig vad som händer under natten, du kanske inte alls behöver gå dit imorgon;)
    Vet hur det känns att inte få gå till sin ordinarie barnmorska så här i slutet. De två senaste gångerna har jag fått gå till andra, senast skulle vi dessutom skriva en sammanfattning av graviditeten och vad jag tänker inför förlossning & amning. Kändes sådär att sitta och prata om det med någon man aldrig träffat förr, och som jag inte fick någon riktigt bra connection med:( Men men!
    Haha jag TVIVLAR starkt på att nåt skulle hända i natt. Men som du säger, man kan ju aldrig veta.
    Nää det känns inte alls bra att träffa nån annan imon. Hon känner ju inte mej liksom.. Plus att jag har massor med frågor som jag ville ta upp med MIN barnmorska. Men men, det är väl bara att le & se glad ut. 
  • anansie
    SmultronSöt skrev 2013-10-21 20:06:42 följande:
    Jag ska också till BM i morgon! Hoppas det blir sista besöket där Tungan ute 

En annan tanke också... Jag har inte fått en endaste gynundersökning under graviditeten men jag skulle vara intresserad av om BM kunde kolla hur det ligger till med tappen, om jag har börjat öppna mig nått osv. Kan bara be om en undersökning? 
    Jag har inte heller gjort nån undersökning.. gjorde jag inte under förra graviditeten heller. 
    Men de borde väl kunna göra en på dej om du ber om det tycker man ? Fråga :) 
  • anansie
    princessa07 skrev 2013-10-21 17:37:40 följande:
    Jag är oxå kvar, BF imorgon men just imorgon är nog dagen jag allra minst tror på..

MÅste fråga er hur skulle ni göra, på dotterns skola i ettan visserligen och hon går i F-klass och det är rummen intill varandra och de har samma fritids och delar korridor går det vattkoppor. 4 stycken hemma nu. MIn dotter har inte haft vattkoppor, skulle ni låta henne gå iallafall eller ta hem henne nu, det är ju ändå höstlov nästa vecka??

Haha nättrosorna skulle man ha hemma ;) super sexiga ;)

Jag hade definitivt hållt henne hemma.. Men det är eftersom JAG inte haft vattenkoppor. Ska tydligen inte vara så bra att få i slutet av graviditeten. Men gissar på att du haft det ? Hur som helst.. det är ju väldigt tråkigt om hon skulle få det och smitta bebisen. Visst den är ganska skyddad men kan ju faktiskt smittas.
  • anansie

Jag älskade för övrigt nättrosorna & jättebindorna sist. Haha. Skrattande
    Var nog mest av bekvämlighetsskäl. 
    Men har packat ner egna nattbindor. 

• anansie

sosso03 - åh vilken liten sötnos! Jag är så galet spänd på hur min kommer se ut, vem är den lik mm.

I Varberg tror jag inte de delar ut liberoväskan, men det är bara att maila libero isåfall så skickar dom hem en :)

• anansie

Åh snacka om zombie idag... Lämnade dottern på dagis sen toksomnade jag när jag kom hem. Denna trötthet som kommer över en alltså. Bäst att vara pigg imon när dottern är hemma. 

Måste bara fråga er.. Är era bebisar oxå väldigt aktiva & rörliga nu i slutet ? Det verkar som att denna aldrig vilar. Tycker den borde vila lite inför vad som komma skall men här är fullt ös i magen i stort sett hela dagen. Jag vet, man ska aldrig klaga på det men med dottern var det väldigt annorlunda.

• anansie

Blobba - kul att läsa om. Verkar ju gått riktigt snabbt & "lätt" Nu får ni njuta till tusen

• anansie

Så då var barnmorskebesök avklarat. Kändes riktigt bra trots att det inte var med min vanliga barnmorska. Fick direkt tid till läkare på måndag om inte bebis har kommit, för att få en viktuppskattning samt kolla så allt ser bra ut. Detta eftersom mitt BF kanske inte stämmer med tanke på när vi tog gravtest & skulle ha blivit med barn. Det kändes iallafall väldigt skönt med en barnmorska som lyssnade och inte "pratade bort" det utan bokade en tid direkt. För att stilla min nerver om inte annat :) Men har jag tur så är ju bebisen ute innan måndag. Den som lever får se.
    Den lille har tydligen gått från fixerad till ruckbar... typiskt. Huvudet är ju ner iallafall, alltid nåt. SF-måttet hade ökat rejält Från att ligga på mittenlinjen till översta linjen. Men hon sa att det mycket väl kan bero på att den åkt upp nu när den inte är fixerad längre, därav större mått.
    Hjärtljuden lät bra, blodtrycket var bra & HB´t var väldigt bra. Min kropp är redo för förlossning sa hon då järnvärdet ökat rejält av sej själv.
    Så ja... inte konstigt att det inte trycker ner åt och att jag haft halsbrännan från helvetet sista dagarna nu när den inte är fixerad längre. 

• anansie
    sha skrev 2013-10-22 19:51:55 följande:
    Vad skönt att det gick bra:) JAg visste inte att bebisen kunde gå från fixerad till ruckbar, tänk att var dag lär man sig nåt nytt! Min bebis har inte varit fixerad än, men barnmorskebesök imorgon så får väl se då!

Haha nää det visste inte jag heller. Men tydligen kunde den det. Som omföderska kan det bli så fattade jag det som :)
  • anansie

Min är väldigt aktiv och har varit hela tiden.. fullt ös större delen av dagen. Trodde den skulle vila upp sej lite inför vad som komma skall men denna tränar nog upp sina muskler inför det istället. Barnmorskan sa att jag ska vara glad att den är så aktiv och direkt ringa förlossningen om den inte är det.

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?