Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Snultan, uscha jag känner igen smärtan med amningen. Jag fick jätteont för dottern fick inte nåt bra tag... Men det brukar bli bättre! Vad smörjer du med? Hörde att purelan ska va bra. Och även att smörja med bröstmjölken :)

Eija76 hoppas det sätter igång för dig snart! Kan tänka mig att det är jobbigt att gå över tiden. All denna väntan!!

Blobba här är vi också sjuka. Eller barnen iaf. Den ena blev dunderförkyld i veckan, den andra fick magsjuka. Nu är båda "bara" förkylda... Och jag börjar nog bli lite krasslig jag med. Inte magsjuka som tur är dock :) krya på dig!

• Mami2013

Snultan, åh vilken sötnos!! vad kul att du ville bjuda på en bild :) och så måste jag säga att det var väldigt intressant att läsa om snittet. Jag har ju aldrig fått snutt själv, men det är ju ändå kul att veta hur det går till. Ffa ifall att det skulle bli snitt den här gången av nån anledning. Man vet ju liksom aldrig! Fick en mycket mer positiv bild av snitt nu :)

• Mami2013

Grattis kanu82 :) kul att höra hur det gick för er!! Hoppas ni mår bra hela familjen!

• Mami2013

3småprinsar, åh jag ser fram emot första turen på stan med barnen nu när du skriver om det! Det är alltid lite speciellt :) man är så stolt!
    Jag har druckit teet i 2 dar nu. Är i v 38. Vet inte om det är inbillning men jag har haft mer känningar i magen de här två dagarna. Så jag har hållit mig aktiv (städat maassor) för att försöka lite. Men än händer inget. Vi får väl se :) han kommer när han är redo! Meen som jag längtar!!!

• Mami2013
    Lullabay skrev 2013-10-06 16:27:36 följande:
    Tjejer!
    Jag har under den här tiden gjort en liten "sammanställning" av våra små bebisar, och när alla är ute kan jag lägga in det i trådstarten :D. Tänkte att jag delar med mig av informationen som jag lyckats ta till mig hittills, och om ni inte vill att jag skriver upp era bebisar i trådstarten så är det bara att säga till. Plockar bort det i så fall.
    Om jag skrivit fel någonstans eller om ni vill lägga till information så får ni gärna säga till också!! :P

Lullabay - Isabella, 13 september, kl 19:20. 2620 gram och 47 cm lång.

Erli - Lukas, 15 september, kl 17:52. 2200 gram och 43 cm lång.

FamMorrhår - Flicka, 19 september, kl. 3000 gram och 51 cm lång.

3småprinsar - Filip, 27 september, kl 13:00. 3600 gram och 50 cm lång.

Lyckan 382 - Olle, 27 september, kl 23:14. 3250 gram och 48 cm lång.

Anna 2011 - Flicka, 30 september, kl 00:24. 4065 gram och 50 cm lång.

Snultan - Matheus, 2 oktober, kl 09:14. 3050 gram och 49 cm lång.

Kanu82 - Wilma, 3 oktober, kl 00:07. 3040 gram

Therese S - Flicka, 4 oktober, kl. 3035 gram och 50 cm lång.

TessTessan - Pojke, 14 oktober
    ååh vad mysigt Hjärta tänk att det redan är så många som har fått redan! jag vill ha min meeed Hjärta
  • Mami2013

förresten lullabay, tänk att din lilla är nästan en månad nu, helt otroligt vad fort tiden går egentligen Glad
    Hann du dricka mkt hallonbladste innan hon kom? sitter med min andra kopp för dagen just nu. Har druckit i tre dagar nu och haft mer sd, men tror inte nåt är på gång... har haft städdag och vi har till och med provat sex men nää... han kommer när han är redo helt enkelt Drömmer

• Mami2013
    LinnElin  oj har du det så jobbigt din stackare? hur känns smärtan då? det är ju iofs bättre att ringa fl en gång för mycket än för lite... kanske är nåt på gång för dig också då? haha vi kommer inte vara många kvar till slutet av oktober för de flesta har ju fått sina bebbar GravidHjärtaSkrattande
  • Mami2013

Ja jag håller med Anansie, LinnElin! De kanske kan hjälpa dig mer än vad din bm kan!

När jag väntade min Moa så hade jag fruktansvärt ont i kroppen, så min bm hjälpte mig att få igenom en igångsättning. Så i v 39+1 var jag på sjukan för bedömning och i v 39+2 föddes min lilla sessa! Är såå tacksam för att min bm hjälpte mig!

• Mami2013

Anns, stort grattis till Oliver :) stora killen! Så mysigt att du äntligen får hålla honom i din famn!!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?