• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 skrev 2013-10-09 21:18:58 följande:
    Ja just det Anansie :) dom tipsade du om till mig tidigare! Haha tack för påminnelsen, minnet existerar knappt just nu! Ska skriva upp namnet och kolla hennes böcker :) har hon gett ut många?
    7 böcker finns i "Hammarbyserien" 
    Jag måste nog läsa dom igen... haha. 
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-09 21:45:09 följande:
    Jag googlade henne precis och hittade henne på bokus :) de verkade jättebra, en serie i min smak så jag tänkte beställa hem några av dem! älskar deckare och sånt!!

Haha du måste gilla dem om du ska läsa dem igen :) härligt att höra!!

Bara gör det, du kommer inte ångra dej. Se till att läsa dom i rätt ordning bara eftersom dom hänger ihop lite :)
  • anansie
    wannabemom - Wow vilken häftig och skäckslagen förlossning. Sjukt att det kan gå så fort tycker jag som bara haft en väldigt lång förlossning. Stort GRATTIS till er lille son. Gissar på att ni alla mår toppen eftersom ni blev hemskickade ? :) Sprack du mycket när det bara krävdes 2 krystningar ?? 

Tycker det låter lite panikartat med fullsatta förlossningar & BB. Har aldrig nånsin hört talas om att vi haft det här i Varberg.. och då föds det väldigt mycket barn här. Dessutom får man stanna på BB hur länge man vill... ja kanske inte en månad men ni fattar :)
    Bara för att jag skriver det nu så kommer väl förlossningen vara full när jag väl ska in, haha. 
  • anansie
    Ss85 skrev 2013-10-10 08:34:06 följande:
    Kl 6 i morse gick vattnet!! :) Inga värkar har kommit i gång så nu ska vi in på kontroll på fl! :)

Åh spännande! När var ditt BF? Lycka till och hoppas allt går lagom snabbt :) Uppdatera när du orkar och kan.
  • anansie

Sist gick mitt vatten på natten när jag sov. Hade på mej en nattbinda för vi hade vart inne på FL på kvällen för det läckt lite vatten. Bindan var dränkt i vatten, sängen fick en del och sen kom nog resten i toan. Efter det har jag inte för mej att det kom så mycket mer, men hade binda för säkerhets skull.

• anansie
    TessTessan - Jag tror aldrig man kan vara säker förrän den faktiskt kommit ut & visat sej. 
    Mammas granne hade de sagt till att det var absolut en pojke... och ut kom en flicka. 
  • anansie

Det känns som denna bebisen har vart vaken och bökat runt precis hela dagen. Dags att sova nu tycker jag!

Lycka till ni med värkar och vattenavgång. Hoppas på nån ny bebis här i tråden imon

• anansie

Usch jag längtar då inte alls efter smärtan... haha.
    Men ska bli lite kul att se om det är nån skillnad på denna & första förlossningen.

Nu ska jag tagga fredagsdans med dottern. Wohoo vad sugen jag är på det, haha.
    Får väl försöka dansa ut ungen Flört 

• anansie
    sosso03 skrev 2013-10-11 07:42:55 följande:
    Godmorgon tjejer. här försökte vi på oss en färdknäpp igårkväll. När jag sen skulle försöka ta mig upp från sängen högg de till på vänster sida av bebismagen...typ som håll fast 100 ggr värre. Undra om denna något otympliga kropp har sträckt en "muskel" eller nåt. Idag e jag lite öm just där de högg till men några värkar fick kag då inte. ..haha

Haha, i Know the feeling :) Kom knappt ur sängen efter lite bus i sängen häromkvällen. Högg som attan i magen.
  • anansie
    sara b 79 - Vilken liten skönhet :)
    Det var en snabb förlossning.. Känns som att det går snabbt för många av er i tråden när bebisarna ska ut. Själv räknar jag med minst 24 timmar eftersom förra tog 38..  
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?