BF i oktober. Någon som vill följas åt?
Mami2013: från och med vecka 36 tror jag. 35 fullgångna. Jag har te hemma men glömmer så har då inte fått i mig mycket.
Anansie: Instämmer till fullo - systemet är väl lite gammalmodigt skulle jag säga. Att vara gift eller sambo är ju så gott som alltid likställt annars, så det vore ju bättre om alla skrev på i så fall. Det är ju för barnets skull trots allt men att man gör skillnad på om mamman är gift eller sambo med pappan tycker jag är konstigt faktiskt. Som du säger, han kan vara otrogen men även i fall där gifta heterosexuella par använder sig sv donatorsperma och gör behandlingen på sjukhus (skriver på samma papper som vi gjort osv) så antas han vara fadern. Det ÄR han ju också förstås om än inte i biologisk mening, men han behöver inte skriva på några papper på familjerätten. Men de goda nyheterna är ju i alla fall att på de flesta kommuner är det verkligen bara en kråka på ett papper, väldigt okomplicerat. Vi fick frågan "Och självklart är ni ju säkra på att barnet blivit till genom inseminationen? Bra! Skriv på här!" Jag kan tänka mig att en liknande fråga ställs till heterosexuella par angående om barnet blivit till inom relationen.