Inlägg från: Lyckan 382 |Visa alla inlägg
  • Lyckan 382

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013: från och med vecka 36 tror jag. 35 fullgångna. Jag har te hemma men glömmer så har då inte fått i mig mycket.

Anansie: Instämmer till fullo - systemet är väl lite gammalmodigt skulle jag säga. Att vara gift eller sambo är ju så gott som alltid likställt annars, så det vore ju bättre om alla skrev på i så fall. Det är ju för barnets skull trots allt men att man gör skillnad på om mamman är gift eller sambo med pappan tycker jag är konstigt faktiskt. Som du säger, han kan vara otrogen men även i fall där gifta heterosexuella par använder sig sv donatorsperma och gör behandlingen på sjukhus (skriver på samma papper som vi gjort osv) så antas han vara fadern. Det ÄR han ju också förstås om än inte i biologisk mening, men han behöver inte skriva på några papper på familjerätten. Men de goda nyheterna är ju i alla fall att på de flesta kommuner är det verkligen bara en kråka på ett papper, väldigt okomplicerat. Vi fick frågan "Och självklart är ni ju säkra på att barnet blivit till genom inseminationen? Bra! Skriv på här!" Jag kan tänka mig att en liknande fråga ställs till heterosexuella par angående om barnet blivit till inom relationen.

• Lyckan 382

Grattis Erli! Vad skönt att lillpojken mår bra trots att han hade så bråttom ut :)

• Lyckan 382

Ja, visst verkar oktoberbebisarna sugna på att komma ut?! Hoppas det gäller vår lilla skrutt också

• Lyckan 382

TOFFLOR, typ foppatofflor har jag hört är det som folk varit gladast över att ha tagit med! Eftersom man oftast delar toalett och dusch och golven inte brukar vara så fräscha pga blod osv... Så vi köpte varsitt par plastiga saker för 50kr på outlet :)
    SPORTFLASKA att fylla på med dryck. Jag tänker att det är lättare att suga på den än att använda plastmuggar som ska fyllas på hela tiden. Sen har vi faktiskt med oss grejer som godis, kexchoklad, dextrosol, hallonsaft... Kommer säkert inte vilja ha det under förlossningen, men kanske efter? Inte vet jag, är ju en amatör vad gäller förlossning ;)

• Lyckan 382

3småprinsar:
    Haha, jag har såklart också nallat på godiset... Borde ju trycka i mig ananas istället! Skönt att du fått sova iaf! Men konstigt att värkarna avtagit eftersom du är öppen och så, fast jag tror att din kropp vilar sig inför utmaningen och så BOOM så drar det igång ordentligt!

Själv har jag också sovit gott för en gångs skull och det är jag förstås glad för, men ändå tänker man ju "nej, varför har jag inte haft ont inatt?!" Enda gången i mitt liv jag längtat efter smärta. Igår kväll däremot hade jag lite onda SD och imorse helt smärtfria SD. Blir galen på ovissheten kring vad som händer... Kontrollbehov, suck!

• Lyckan 382

Mami2013: så lite så :) Japp, skriver jämt från mobilen och det där händer ibland. Därför brukar jag kopiera texten innan jag postar ifall den försvinner.

• Lyckan 382

Kläder till bebisen - vi har packat vanliga bomullskläder och en fleeceoverall. Och strumpor och mössa såklart. Och filt :) ÅHHHH, längtar!!

• Lyckan 382

På Coop har de ananas för 10kr styck. Jag köpte tre och har precis ätit en hel. Jag fattar såklart att det inte kommer göra någon skillnad men varför inte försöka, ananas är ju bland det godaste som finns! Jag vill ju såklart att bebis kommer när den är redo, men någonting hände med mig och jag blev desperat när jag drabbades av 30 timmar av lur-värkar tidigare i veckan...

• Lyckan 382

Har precis varit hos BM på rutinbesök (v.38). Hon säger att bebisen ligger VÄLDIGT långt ner och att den där värkperioden i måndags kanske trots allt gjort "nytta"... Jag var orolig att bebisen kanske sparkat sig loss och vänt sig igen men det har den alltså inte gjort - hon tittade till och med snabbt med ultraljud. Hade högt blodtryck och det är tydligen vanligt när kroppen förbereder sig för förlossning, men ska tillbaka och kolla BT och urin nästa vecka för säkerhets skull.

Sara B 79: Förlossningsbrev - jag har inte skrivit något utan förlitar mig på sammanfattningen vi gjort hos barnmorskan. Där skrev hon in det som jag tycker känns viktigt. BB-väskan är däremot packad - till och med necessären så när jag behöver något får jag gå till väskan... Överdrivet, jag vet. Det är väl det jag gör fel, borde nog packa ur allt ur väskan och DÅ kanske förlossningen drar igång ;)

Alltså, jag måste sysselsätta mig med något annars kommer jag bli galen! Vi har ingen fungerande dator annars skulle jag ladda ner grejer från Netflix... Baka och städa och sånt är ju allmänt tufft pga karpaltunnelsyndromet, men kanske blir det kärleksmums i eftermiddag trots allt - kan ju använda elvisp till det och har ju inte direkt bråttom... Vilket svammel! Hoppas ni har en bra dag tjejer!

• Lyckan 382

Åh, Lullabay! Så fin hon är! Min reaktion blir liksom att jag inte riktigt fattar att jag har en sådan i min mage... En riktig bebis! Låter ju helknäppt, men jag tycker det är svårt att ta in. Stort grattis igen!!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?