BF i oktober. Någon som vill följas åt?
Det kanske inte är så konstigt att saker och ting känns annorlunda, sparkarna blir ju till exempel mer som buffar mot slutet av graviditeten :) Bebben har mindre plats att röra sig på och så vidare..
Det kanske inte är så konstigt att saker och ting känns annorlunda, sparkarna blir ju till exempel mer som buffar mot slutet av graviditeten :) Bebben har mindre plats att röra sig på och så vidare..
Vad många som vart hos bm idag jag ska dit på torsdag då ska dom kolla hur bebben ligger. Men jag bad faktiskt bm känna förra gången då jag haft så ont o troligen så hadw han legat sig med huvudet ner redan då. Så nu får man se om han ligger fixerad då, spännande
Jag har en känsla av att liten är lite slö, liksom sin mamma :P Ibland kan han verkligen vara jättelugn i magen, och andra gånger är han vild.. Så när det varit lite väl lugnt ett tag så börjar man ju undra, buffa och putta på magen för att försöka få igång honom.. O dääääär kom han igång! Haha.. Stillar min oro iallafall :) Man vill ju ha respons. Inte mig emot om han gillar att sova när han kommer ut, det betyder ju att även jag får göra det :P
Hur är era bebisars rörelsemönster?
Imorgon är det dags för MVC.. tycker det är jobbigt när man haft en månad mellan besöken.. nu är det varannan vecka, men ja, det är ju bara en månad kvar till BF så hinner ju inte gå så många gånger till :P Men ändå skönt att få lyssna hjärta och ta prover och veta att allt är OK liksom..
Ikväll är det dags för förlossnings föreläsning på sjukhuset som vi ska förlösas på. Ska bli spännande att se vad som sägs. Frågade igår om man fick ha ytterligare en anhörig med vid förlossningen utöver maken, men det va tveksamt. Vad säger era förlossningar om det? Tycker det va lite stramt, inte så att hela tjocka släkten skulle med.....
Jag är också illamående btw.. de senaste veckorna har den där jäkla illamåendet kommit tillbaka och nu är det typ dagligen.. blää!..
Haha, ja jag kan tänka sig att det kan va väldigt jobbigt i början :) har varit hundvakt i två dagar nu och han kom hit väldigt tidigt.. så jag har varit total förstörd i två dagar :P haha.. är verkligen inte van att gå upp tidigt utan jag brukar jobba kvällar och har gjort länge och har inte behövt gå upp så tidigt helt enkelt. så på det viset hoppas jag lite att bebben är en sjusovare som mig :P haha.. men de återstår att se ;)
Lite nyfiken ni som har barn sen innan. Hade bebisen samma dygnsrytm när den kom ut som i magen? Har läst att det kan va så men undrar hur de egentligen är
Gud vad spännande verkar ju ändå som att bebbarna är lika i magen och utanför åtminstone den första tiden
Min bebbe är relativt lugn. Han har peakar av mera rörelse under eftermiddagen/kväll och tidig morgon typ. Läs: när pappa går till jobbet! Haha.
Så de ska bli spännande att se hur han blir utanför magen så att säga