• Snultan

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

TessTessan skrev 2013-09-23 16:17:13 följande:
    Snultan tack för svaret

Hoppas oxå det kommer gå fort å smidigt.

Men varför kunde du dricka nyponsoppa? Jag fick bara dricka te, kaffe, saft, vatten enligt min bm när jag frågade henne va jag fick dricka. För får man dricka lite nyponsoppa så får man ju lite näring iallafall.

Ja jag fick dricka vätska från midnatt och två timmar innan bara klara drycker.. så jag tog det som de va ok och va ingen som sa nåt.

Däremot så får jag bara dricka klara drycker inför kejsarsnittet.. uss.... men tycker te kan ge lite näring iaf
    Gravid med första barnet som kommer med planerat kejsarsnitt 2 oktober!
  • Snultan

Uh, har en sån konstig kramp i vänster sida av magen.. hade samma igår o nu kom den tillbaka så fort jag började städa här hemma.. igår var jag ute på stan o gick, sambon fick hämta mig vid vagnen (de tar knappt fem min att gå) för kunde knappt gå.

Någon annan som har? Min sambo tyckte jag skulle ringa bm men jag är inte orolig.. bara jobbigt.

• Snultan
    3småprinsar skrev 2013-09-24 12:13:31 följande:

Är det långt ner? Jag har fått så när någon närv har hamnat i kläm då bebisen rör på sig Stackare. Vänta och se om det försvinner, då var det nog bara tillfälligt!
    Det är typ på mitten av magen eller nedanför det.. nu har jag vilat ganska mycket idag och då känner jag inget.. får se om det kommer igång nu när jag ska till skolan.. verkar ju va iaf när jag håller igång, så de är säkert nån nerv som kommer i kläm eller så.. det känns som en muskelkramp ungefär
  • Snultan

Fler som är extra känsliga såhär på sluttampen? :-P

Idag skulle jag o sambon på picknick o jag hade fixat kaffe o te och mackor. Sen när vi kommit fram dit vi skulle kommer jag på att jag glömt mjölken. Så jag blir så frustrerad och irriterad och helt deppad. Ååååh dessa känslor är så jobbiga och lär ju bara bli värre!

• Snultan

Började gråta ska tilläggas o min sambo trodde de hade hänt nåt hemskt haha

• Snultan

Jag fick en bebiskudde. Annars hade jag köpt en själv. Den ska va ganska stor, mjuk o fluffig den ska anpassa sig efter bebins huvud o liksom forma sig därefter. (Återgå till normal form när man lyfter upp bebin)

Detta tar dom ju t ex upp på föräldrar utbildningen både från mvc och bvc sida.

• Snultan

Kolla www.babykoncept.se där finns kudden barnmorskan visa för oss. "Rätt" kudde. Finns både till spjälsäng och vagga/vagn.

• Snultan

Tänk att vid den här tiden nästa vecka gör vi oss iordning för att åka in och ta ut bebis. Helt galet!!!

Är trött på att va gravid nu. Överkänslig, trött, öm och otymplig. Men bara en vecka kvar min sambo säger alltid "tänk på målet" hehe, de är nåt han snappat upp från barnmorskan.

• Snultan

Måste oxå bara tillägga att nu märks det att bebin har de trångt därinne. Stackarn. Så fort han rör sig så rör sig hela magen. Han hamnar i tvärläge ganska ofta nu, kan inte va bekvämt alls..

• Snultan
    eija76 skrev 2013-09-25 07:35:40 följande:
    Det verkar vara olika bud på föräldrautbildningen. Barnmorskan vi hade sa att det inte behövs kudde, istället kunde det bäddas med ett underlag som så att säga blev mjuk omkring kroppen så att det känns mer som i magen. Om vi hade kudde så skulle den vara liten.

Jag stickade en kudde och fyllde med ett hopvikt mindre tygstycke, och stoppade sen in i ett örngott. Kudden är mjuk men ganska liten o platt. Som madrass har jag ett tjockare täcke (för vuxna) som jag vikt ihop så att det går upp lite på sidorna och blir lite av den där imagenkänslan. Vet inte om det är det bästa men det känns bra...

God morgon föresten alla!

Sover oftast i intervaller, vaknar mellan kl 2-5 men sover oftast nån timma eller två från ca åtta och kanske en stund på dagen. Nätterna när jag sovit hela natten utan ens kisspaus förekommer och är väldigt uppskattade :)

Har ett ganska tjurigt tonårshumör här hemma och tycker synd om min sambo, men han förstår (oftast).

Måste säga att ni som redan har barn är en stor inspirationskälla, att läsa om er vardag och allt omkring.

Ni verkar vara toppenföräldrar!

Blobba, glad att du fått sömn i natt och önskar dig en bra dag! 

Men gud vad konstigt! Man tycker ju att barnmorskorna, mvc/bvc, sjukvården etc ska vara enade. Men tydligen inte. Då ska man ju egentligen inte lyssna på någon annan än en själv annars blir man bara ännu mer velig hehe
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?