eija76 skrev 2013-09-25 07:35:40 följande:
Det verkar vara olika bud på föräldrautbildningen. Barnmorskan vi hade sa att det inte behövs kudde, istället kunde det bäddas med ett underlag som så att säga blev mjuk omkring kroppen så att det känns mer som i magen. Om vi hade kudde så skulle den vara liten.
Jag stickade en kudde och fyllde med ett hopvikt mindre tygstycke, och stoppade sen in i ett örngott. Kudden är mjuk men ganska liten o platt. Som madrass har jag ett tjockare täcke (för vuxna) som jag vikt ihop så att det går upp lite på sidorna och blir lite av den där imagenkänslan. Vet inte om det är det bästa men det känns bra...
God morgon föresten alla!
Sover oftast i intervaller, vaknar mellan kl 2-5 men sover oftast nån timma eller två från ca åtta och kanske en stund på dagen. Nätterna när jag sovit hela natten utan ens kisspaus förekommer och är väldigt uppskattade :)
Har ett ganska tjurigt tonårshumör här hemma och tycker synd om min sambo, men han förstår (oftast).
Måste säga att ni som redan har barn är en stor inspirationskälla, att läsa om er vardag och allt omkring.
Ni verkar vara toppenföräldrar!
Blobba, glad att du fått sömn i natt och önskar dig en bra dag!
Men gud vad konstigt! Man tycker ju att barnmorskorna, mvc/bvc, sjukvården etc ska vara enade. Men tydligen inte. Då ska man ju egentligen inte lyssna på någon annan än en själv annars blir man bara ännu mer velig hehe