Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Usch mina hormoner blir verkligen bara värre och värre. Har gråtit och skrattat om vartannat idag. Stackars sambon! Och så förvärkar på det....

Vad skönt för er som bor nära sjukhuset! Vi bor ca 30 min med bil. Det är inte så långt iofs men vägen dit är inte rolig!

Funderar på det där mes morgonrock... Kanske kan vara skönt att packa ner i väskan. Annars har jag packat mest myskläder till mig.. Velar fortfarande om vad bebis ska ha :)

• Mami2013

Anns, jadu den där babybluesen kom som ett brev på posten för mig :-P tänkte aldrig på det när jag väl låg på BB, men så här i efterhand så måste det varit den. Några dagar efter förlossningen blev jag verkligen jätteledsen, trött på att vara på BB och var allmänt deppig :) men det är bra att dom tog upp det på er föräldrautb, då vet du och är förberedd på att den kan komma :)
    Ang det där med datorn (har inte heller padda) så tog min sambo med den efter förlossningen när han kom och hälsade på. Så hade man nåt å göra medan lillan låg i solbädden. Så funderar på att ta med den igen. Kompisarna hade med sin på förlossningen, som lyssnade på spotify och så...

Välkommen Nikita :) vad kul att du har så nära till bf! Det låter som att du har en hel del förvärkar, det är normalt. Vissa känner av dem väldigt mycket medan andra knappt känner nåt. Jag har mycket förvärkar... Ang det med ärftlighet att gå över tiden så har jag ingen aning. Mina två barn har fötts i vecka 34 och 39, många i min släkt har fått sina barn lite före beräknat bf. Det är bara att hoppas på att du slipper gå över tiden :)

• Mami2013

Åh vad roligt att höra hur din förlossning gått 3småprinsar :) skönt att det gick bra och att det inte tog så lång tid. Med min dotter tog det 3 1/2 timma från att bm tog hål på hinnorna, tyckte att det var rätt lagom :)

• Mami2013

Anansie åh vänner var ju evigheter sen jag kollade på :) får nog bli att packa datan och några vänner-boxar!!

Nikita, åh ja det är riktigt jobbigt så här i slutet. Och man vet ju aldrig när bebis kommer. Jag är beräknad till den 25 oktober och det känns som en evighet :-P

Anns, ja visst kan spotify vara bra :) då har man sin favorit musik och så har man kanske minnen till just dom låtarna sen!! Vi hade radio inne på vårt fl-rum sist men jag minns inte en enda låt som spelades haha :)

• Mami2013

Oj jösses vad du är hurtig Anansie :) inte konstigt att du känner av det nu då kanske! Hade jag varit så aktiv hade jag legat halvdöd på soffan efteråt hihi!

Nej tjejer, nu ska jag försöka sova. Blev inte så mycket av de varan inatt pga förvärkarna..

God natt på er alla :)

• Mami2013

Äh det funkar ju inte från mobil... Men Snultan, glöm inte att uppdatera oss när du orkar och hinner :) vill ju veta hur det går för dig! Är du nervös idag?

• Mami2013
    LinnElin, grattis till lillasyster  Glad  ja en stor liten tjej får ni då, men det kommer säkert gå bra! Hoppas att du får igenom en igångsättning, kan tänka mig att det hade varit skönt! Om min 5 årige son hade fötts i normal tid så hade han legat på närmare 4,5 kg så jag är på sätt och vis glad att han kom tidigt!

Åh idag är mina små hjärtan sjuka. Dottern ligger med feber och är jätteförkyld och sonen har fått magsjuka      Guld i munGråter  Aja jag får vara glad att dom blir sjuka nu innan bebis kommer, det är verkligen ingen höjdare med spädbarn och sjuka syskon...ffa inte magsjuka!

Fick veta idag att våra vänner var inne på fl igår och födde deras andra dotter!! Så himla kul!!
  • Mami2013

Anns, ja ytdesinfektion har jag faktiskt :) ska sprita massor imorgon. Pojken får ha egen handduk att torka sig på osv... Hoppas hoppas att det inte går runt i familjen nu!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?