Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

3småprinsar, det "roliga" med det här är att en lärare satt precis utanför hallen med några av barnen. Däribland min dotter. Dörren var dessutom öppen in, så det hade ju inte varit nån fara att bara gå och hämta hennes tröja. Eller så hade hon kunnat be vikarien som var där (en vikarie som kommer till deras avd regelbundet då den ena läraren är sjukskriven) om hjälp med att få på tröjan... Nä vi ska ta upp detta nästa gång vi kommer dit. Det är som du säger, man ska känna sig trygg även i de små sakerna. Och självklart kan de missa ibland, det får man ha överseende med. Men i detta fallet kände jag att det hade varit så lätt att bara få på henne lite kläder. Hon fyller 3 i november och kan ju inte avgöra själv vad som är tillräckligt eller inte... Ååhh så skönt att skriva av sig lite ;) hihi! Hur går det för dig? Händer det nåt med magen? :)

• Mami2013

Haha Anns, jag gjorde faktiskt det "misstaget" nyligen. Bakade för att ha å bjuda på, men kan säga att min craving på choklad gjorde att de där chokladmuffinsen inte låg i frysen särskilt länge :) så jag är lite rädd att det blir samma igen! Det är svårt att låta bli, eller hur!? :-P

• Mami2013

3småprinsar åh jag hoppas att tappen mognar fort nu då! Håller tummarna! Ja det är ju absolut bra att vila inför vad som komma skall :) så spännande!!

• Mami2013

Vi har också haft rumptermometer :) funkar ju jättebra! Och som Anansie skrev så ska den ge det bästa resultatet. Och det är skönt att det går snabbt. Tyvärr är den lite jobbig för mina "stora" barn så jag funderar på vad man ska ha för termometer till dem! Men till bebis får det blir en till rumpan :)

• Mami2013

God morgon tjejer!

här var det full aktivitet som vanligt ser jag Glad väldigt roligt!
    Ang kudde så har jag använt det till mina barn och kommer att använda även till denna. Jag har dock köpt på gekås. Och den har funkat bra, både i vagga och vagn. Man ska ju gärna lägga spädbarnet lite med ryggen upp över kudden fick jag lära mig, så den ska varken vara för stor eller för liten....

sovit bra inatt, lite sovmorgon dessutom. Dottern vaknade inte förrän 07.20. SoligSkrattande heelt underbart!!
    Nu blir det soffan resten av dagen...så jag hänger väl här som vanligt. finns inte så mkt att göra när man måste ligga mest hela tiden!

• Mami2013

Snultan, åh vad jag känner igen mig. Det är väl det där boandet. Man vill ju att det ska vara rent och fint när man kommer hem med bebis från BB :)

• Mami2013

Usch jag är så hiimla trött... Igår var vi på kalas och firade min sambos mormor som fyllde 83. Jag älskar verkligen hans släkt, alla är så goa och snälla men jösses vad trött jag är efter det. Vi kom hem vid 20:30 igår kväll och jag gick raka vägen till sängen... Och känner mig inte alls utsövd fastän jag bara vaknade två ggr inatt!

• Mami2013

Sara b 79, jag tror att min sambo tar med den när vi ska åka hem. Vi måste ha babyskyddet där bak och där sitter ju båda mina andra barn nu, så det blir att flytta fram stora killen sen. Men tycker det är bra att han sitter bak så länge han kan. Jag känner ingen stress med babyskyddet heller för jag har fått stanna på BB i flera dagar när jag har fött...
    Hur har ni tänkt göra? :)

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?