Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Naaw vad gulligt! Ja då var hon inte liten när hon föddes :) min sambos kusin fick barn nyligen, en stadig tös på över 4000g, åh hon var så sööt! En riktig Michelingubbe! Hennes bror (som nu är lite mer än 1 1/2 år) vägde 5200g när han föddes :-O tänk vad olika det kan vara mellan individer!

• Mami2013

Oj Snultan det låter som att du var på sjukan länge då när du gjorde vändningsförsöket?!

• Mami2013

Haha Jaa han vägde verkligen så mkt! Men det blev snitt tillslut. De försökte med vaginal förlossning men mamman var ju så slut och det gick inte för henne att föda fram honom så det tog lite tid. Nu med dottern så hade dom "koll" och sa att dottern inte skulle vara så stor, om hon var stor skulle det bli planerat snitt. Men nee hon skulle minsann inte vara så stor. De åkte in på fl med förhoppning om att föda vaginalt den här gången men efter en utdragen process så visades det att dottern visst var stor så det blev snitt igen. Huvudsaken är iaf att alla mår bra :)

• Mami2013

Limawij, åh så roligt!! :) stort lycka till! Uppdatera oss när du orkar :)

Aah idag har det till en början varit ganska lugnt med sd. Men så åkte jag till stan med sonen för att han skulle klippa sig. Allt som allt tig det en timma. Och inte särskilt jobbigt var det heller. Men NU jäklar satte sd igång... Så nu får det bli en lugn kväll i soffan. Fy vad det är svårt att bara vila när man vill göra så mkt!!

Ni omföderskor, har ni hört att sd/förvärkar kan göra ondare som omföderska??
    Eftervärkarna var ju iaf bra mkt värre än första gången iaf...

• Mami2013

Anansie, åh då kan det nog vara så då! Jag har alltid varit känslig för sd och sånt men denna gången gör det faktiskt ondare... Haha ja då vet du vad du har att vänta dig ;) meen när bebisarna väl är ute så är de värda all smärta i världen!

• Mami2013

LinnElin, åh vad gulligt av din dotter och hennes farmor!! Jag tror att storasyskon ofta tycker att det är lite speciellt att få ge en egen present till bebis. Så gjorde vi när 2:an föddes, 1:an fick köpa en egen present (en liten snutte) till 2:an och så köpte vi en present "från bebisen" (2:an) till 1:an! Mkt uppskattat!

Eija76, det är verkligen inga konstiga tankar du har! Det är nog väldigt vanligt att man känner sig lite orolig, det är ju trots allt en stor omställning att få barn. (Eller har ni sen innan!? Mitt minne existerar typ inte just nu) för min del så vet jag att jag har gått och funderat på vad fasen vi har gett oss in i som skaffar en trea :-P men nu är jag lugn med det!

• Mami2013

Eija76, vilken bra sambo du verkar ha :) jag och min sambo delar lika på mkt också, man ska vara glad och tacksam att man har så bra partners för det är ju tyvärr inte alla som har det! Skönt också att han förstår din passion för arbetet, det är ju jätteviktigt!

LinnElin haha ja då förstår jag verkligen att du blev förvånad :) men riktigt gulligt gjort av dem!! Beställde du löste eller te i påse? Har funderat på att beställa från hallonbladste.se men har inte fått tummen ur än... Det var väl ok att börja dricka i v 36?

• Mami2013
    3småprinsar, skönt å höra att dom var så tillmötesgående på förlossningen och hoppas att det händer lite nu då så din bebis tittar ut snart!

LinnElin & Afroditekissen, där jag bor får man ha barnen på förskolan den tiden som man skulle ha arbetat om man är sjukskriven. Alltså, jobbar man heltid så ska får man ha barnen på förskola heltid när man är sjukskriven. Jag har visserligen bara mina barn 25 timmar/veckan fastän jag är sjukskriven heltid. Men jag vill ha dom hemma lite också FlörtLinnElin kolla upp vad som gäller hos just er! som du skriver, man är ju inte hemma och glassar. Man är ju sjukskriven av en anledning!
  • Mami2013

Åh jag måste få klaga lite... Hämtade barnen på förskolan nu vid 14. Då var dom ute (jättebra!) och lekte. MEN så fick jag syn på dottern som gick omkring i bara t-shirt :-O 13 grader och det blåste. I vanliga fall trivs vi väldigt bra på fsk, den är jättebra men nu blev jag irriterad!! Så jag frågade efter tröjan och då säger den ena att "ja nej hon fick visst inte på sig den"... Samtidigt sprang en dom andra runt i tröja och/eller jacka...

• Mami2013

Anns, ja jag ska ta upp det med dem imorgon! Vill verkligen inte att hon ska bli sjuk (okej sjuka blir dom ju men man behöver ju inte medvetet låta någon gå för dåligt klädd) nu. Precis innan bebis.. Ja riktigt dåligt av dem!!

Sara b 79, smart! Det var en bra grej att laga mat så man har det färdigt. För det är verkligen som du säger att man inte ha nån lust till matlagning när man nyss kommit från BB. Funderar även på att baka lite kakor som man kan ha att bjuda på när det kommer gäster sen...

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?