• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

anns - Haha, ja ibland är det inte lätt. Jag blir mest irriterad känner jag. Ofta. Men snart är man förhoppningsvis till sitt vanliga jag

Jag har aldrig läckt mjölk. Nu kunde jag inte amma dottern sist för jag hade knappt nån mjölk så hade väl varit lite konstigt om jag läckt då. Har gjort en bröstförminskning för många år sen och gissar på att mjölkgångarna har blivit för skadade, därför finns knappt nån mjölk. Tvivlar på att det kommer finnas denna gången men vem vet.. konstigare saker har väl hänt

• anansie
    anna 2011 skrev 2013-09-30 07:40:08 följande:
    Här kom en till septemberbebis... I natt 00.24 föddes vår (lilla) tjej i raketfart. 4065 g och 50 cm lång. Vi mår alla bra. Kram
    STOOOORT GRATTIS till lilla flickan ! Njut i massor & hoppas ni mår bäst.

Verkar som att alla bebisar vill komma ut tidigare än planerat, hållr tummarna på att även min vill det. 
  • anansie

Det enda ätbara vi hade med till förlossningen sist var Pan pizzor till mannen. Däremot köpte vi lite choklad och nån läsk i kafeterian på sjukhuset. Var inte så jättesugen på nånting när jag låg där men lite extra energi behöver man ju ofta... speciellt när det tar 38 timmar som i mitt fall..

Ang kläder till bebisen hade vi med några ombyten. Älva spydde upp rejält med fostervatten första dygnen så blev några ombyten. Visst kan man låna kläder på BB men jag tyckte det var lite kul att klä henne själv..
    Sen sov hon nästan hela tiden vi var på BB i sin lilla plastbalja så hade med filt oxå.

• anansie
    Mami2013 skrev 2013-09-30 10:55:58 följande:
    Haha Anansie det känns som att vi är ganska få som blir kvar till oktober! När är du beräknad nu igen? Jag har bf 25:e så "bara" 25 låånga dagar kvar nu :)
    Jag har BF dagen efter, den 26:de alltså så vi får väl se om man behöver gå dit. Men de är ju lite osäkra på mitt BF datum och tror väl egentligen det ska vara tidigare.. så jag håller tummarna på det :)
    Dottern kom ju 8 dagar tidigt med så det blir ju lätt att man utgår ifrån att det blir så denna gången med... VÄldigt dumt eftersom man lika gärna kan gå över. Men hoppas går ju :) :) 
  • anansie
    anns skrev 2013-09-30 12:53:42 följande:
    Hur har ni gjort med era grejer som ska med till förlossningen. Jag har blivit så tjock så har inte så mkt kläder att använda så det känns inte som jag kan packa ner det lilla jag har. Kan också glatt berätta att den knallrosa  morgonrocken som jag köpte i present åt mig själv för några veckor sedan till förlossningen i strl L/XL är för liten, haha, magen och underredet syns glatt i en stor glipa. Men men kommer i den sen i alla fall. Är det någon som ska packa i rådande stund inför förlossningen? Kanske en packningslista skulle funka istället?
    Visst är det härligt när inga kläder passar. Köpte mej ett par jeans i lördags.. haha, Målet är att få på mej dom nån gång iallafall. Mamma fick testa mina favoritjeans här hemma och följa med och testa de i affären.
    För övrigt lever jag i mina haremsbyxor nu.. de funkar fint både för tjock & smal.

Kanske med ska börja fundera över att packa BB väskan.. Vi bor ju i stort sett granne med sjukhuset så är ju inte konstigare än att mannen får åka hem & hämta nåt åt mej som jag glömt. Men lite saker är ju bra att ha med.. typ tandborste, haha.
  • anansie
    anns skrev 2013-09-30 15:42:05 följande:
    Jag har gått upp så mkt så vågar inte köpa något innan jag får se hur min nuvarande kroppsform kommer se ut. Sen e det hårdkörning för att gå ner alla xtra kilon jag dragit på mig=). Kul med nya kläder, smart att använda din mamma som provdocka =). Harembyxor vågar jag inte sätta på mig, jag har stor rumpa och smala ben så ser komisk ut i harembyxor. Fick ett par från mamma i mitten av graviditeten men dem fick hon tillbaka illa kvickt =). Tycker de ser så härliga ut och snyggt på andra men inte på min kroppsform.

Jag SKA komma i mina gamla byxor .. Så det så :) Har jag klarat gå ner det en gång ska jag allt klara det en gång till.
  • anansie

Vi hade med datorn till förlossningen sist & en säsong av vänner... Vilket var en jäkla tur eftersom jag var där i över ett dygn ! 
    Denna gången kommer vi ta med "paddan" laddat med ytterligare en säsong av vänner.. räknar med att vara där lika länge & då kan det vara skönt att ha nåt att vila ögonen på :) 
    Dom har tydligen renoverat upp BB här sedan jag låg där sist. Bara familjerum med stor TV med både Netflix & Viasat på... Tror jag stannar en vecka, haha Skrattande 

• anansie
    3småprinsar - Åh så kul att få läsa om din förlossning. Skönt att allt gått bra & att ni alla mår fint. Nu får du ju byta namn till 4småprinsar Skrattande
  • anansie

Idag har jag för första gången nånsin haft lite "känningar". Som mensvärk i mage som sen övergick till ryggen. Har fortfarande molande värk i ryggen.
    Kanske beror på att jag putsat alla fönster, städat, cyklat med dottern & storhandlat idag. Imon får bli en lugn dag. 

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?