Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

anansie - Känns riktigt skönt att vara sjukskriven nu! Funderar bara lite kring hur det blir med barnomsorgen. Hörde av en kollega att när hon var sjukskriven så fick hon bara ha sin dotter på förskolan 24 h/v. Måste verkligen kolla upp det imorrn. Är ju inte direkt hemma och glassar...

anns - Kopierat från www.hallonbladste.se. "Hallonbladste är ett enkelt och naturligt sätt att stödja din kropps förändringar under graviditeten. Det används inte för att starta en förlossning. Däremot ska det hjälpa till att stärka och förbereda livmodern under graviditeten och inför förlossningen och bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen."

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

NovemberMommy - Jag brukar oxå kunna få på natten, men då känns det mer som kramp. Framförallt om jag sträcker lite på mig i sängen. Oerhört irriterande för det tar ett bra tag innan jag kan somna om igen.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

anns - Gällande impregneringen så tror jag nog att det blev bra. Vagnen har fått två omgångar med impregnering så det måtte ju duga! 

Ang förskola vid sjukskrivning så mailade sambon ansvarig för barnomsorg i kommunen och fick till svar att det beror på vad man är sjukskriven för. Så jag får ta och fråga när jag hämtar busfröet idag. Jag hoppas att hon får vara där ordinarie tid för jag har verkligen för ont för att kunna sysselsätta henne längre stunder. Bara att duscha henne är en riktig pärs. (Snälla bebis, kom ut tidigare!)

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Nu har vi beställt Isofix-fästen till bilen som ska monteras. Tycker inte att Brios babyskydd verkar lika stabilt som Akta Gracos så jag vill vara på den säkra sidan och sätta fast den med Isofix oxå och inte bara bältet. Snart är börjar det bli dags för dottern att använda bältesstol (hon är lång och sitter som ett dragspel i stolen nu) och jag har fått för mig att det är säkrare att ha Isofix till den oxå.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Till dottern har jag haft tre olika varianter, napptermometer (värdelös!!!), örontermometer (ger iaf en hint om det är feber eller ej) och rumtermometer (helt klart bäst). Dagens rumptermometer tar ju tempen på nolltid. Nu ratar dottern den så då blir det örontermometern.

Matlådor har vi en del i frysen... Brukar bli två matlådor över varje dag efter att vi har ätit och den ena tar sambon med till jobbet dagen efter och den andra fryser vi in. Ska försöka skrapa ihop några till samt göra en ny sats med köttbullar och frysa in.

Frågade på förskolan om vad som gäller vid sjukskrivning och pedagogen som var där hade inte full koll så hon frågade kollegan på andra avdelningen och hon var inte helt säker hon heller men de trodde iaf att det var ordinarie tid som gällde så vi kör på det. Sambon lämnar dock lite senare än vad jag brukar göra och jag kommer nog att hämta en 30 min tidigare än vanligt för att slippa den värsta trafiken.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Jo här är det känslostorm var och varannan minut! Det kan vara allt ifrån att jag klantar mig och tappar något till att sambon inte lyssnar klart och avslutar min mening med sina egna ord som är helt fel... Underbara hormoner! Tror minsann att jag har börjat få lite känningar i ryggen nu. Inte vanligt ryggont utan sån smärta jag brukar ha vid mens (har mensvärken from hell varje gång) och som jag hade vid dotterns förlossning.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Trött som en gnu! Inatt har jag legat vaken i tre timmar... Funderat en massa på allt och inget. Mest på lägenheten vi försöker sälja. Första visningen var igår och totalt kom ca 21-23 pers varav 8 par. Visning ikväll igen och det var en tjej som inte kunde varken igår eller idag så hon ska kolla imorrn. Vore inte helt fel om det blev lite budgivning men jag vill att vi blir av med den så fort som möjligt! Sambon lämnade dottern på dagis så jag ska försöka vila en stund nu.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Min sambo har köpt det jag har pekat på... Presenter till mig är han grym på men saker och kläder till barn har han ingen som helst koll på! Tycker det är lite trist men samtidigt så är jag kinkig med kläder, iaf till dottern, så jag ska väl eg inte klaga.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

anansie - Vad köpte ni för bil? Vi bytte bil i somras just med tanke på tillökningen. Vi hade två sedaner innan men nu har vi en sedan och en kombi, mycket smidigare med kombi när man ska ha med vagnen!

Är det förresten någon mer än jag som har vagn med travel system?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Snultan - Är du oxå en ostälskare? Efter förra förlossningen hade jag beställt kycklingsallad med blue cheese-dresssing av min mormor. Hon hade gjort en extra skål med dressing till mig! Jag älskar mögelost och längtar till jag får äta det igen!

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?