• SaandraR

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Movieprincess skrev 2013-09-17 14:16:00 följande:
    Hoppas att du slipper skrapning och att smärtorna försvinner. Det gör verkligen ont men jag fick ingen annan smärtlindring... hoppas du får det! För om man ständigt har ont så kan man ju inte tänka på nåt annat.
    ?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Jag har turen att haft kontakt med en helt underbar barnmorska , hon sa att att jag skulle komma direkt om jag fick så ont igen så skulle jag få smärtstillande. Och så tyckte hon vi skulle ändra återbesöket tills imorgon eftersom jag var nära att svimma för nån dag sen också. Ja precis. Hoppas det gått bra för dig nu efteråt?
  • SaandraR
    Movieprincess skrev 2013-09-18 14:04:57 följande:
    Vilken tur du haft! Hoppas att du slipper smärtan snart.

Jo  nu går det bra för mej rent fysiskt iaf. Blöder inte och har inte ont (slutade blöda förra veckan). Psykiskt däremot känner jag mej rejält deppig...tycker nästan det blir lite värre nu när allt är "över". Många tankar som inte försvinner osv.  
    Det slutade med skrapning..har precis kommit hem igen. Men nu ska allt va ute iaf..

Ok, va skönt de iaf. Ja deppigt är det verkligen, känns som att det ända som skulle hjälpa är att få ett nytt plus..
  • SaandraR

Usch idag har det känts extra tungt igen.. Skulle varit på ultraljud idag egentligen och fått se bebben nu i v.13..orättvist:(

• SaandraR
    Movieprincess skrev 2013-09-26 23:35:07 följande:
    Ja fy det är jobbigt. Vissa dagar är helt klart jobbigare än andra. Jag har fortfarande dagar då jag bara gråter.
    Kram! 
    Ja det är väl så.. Och jag som inte blödit nåt på tre dagar fick återigen en blödning idag..ta slut nån gång!!:/
  • SaandraR

Jag har läst att skrapning räknas som en mens, vilket betyder att jag "ska" ha äl nu till helgen. Men jag testade fortfarande positivt igår så då kan jag väl inte få äl?

• SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-30 18:29:39 följande:
    Jag har förstått det så med men det kanske finns undantag. Jag måste ha haft ÄL kring den 15e men hade bruna flytningar 9-11 och visade blankt den 14e men inte en vecka tidigare. ÄL kom alltså väldigt kort efter det jag trodde jag kunde räkna som mens.

Det måste nog gå några dagar men kanske inte riktigt lika lång tid, eller så tar det längre tid än i vanliga fall.

Hoppas du är tillbaka på banan snart!
    Okej tack:) ska testa grav test på torsdag igen..

Jag har läst att för många blir äl förskjutet några dagar / en vecka efter skrapning.. Det är ju bara och vänta och se hur det går men man är ju så ivrig!
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-30 19:00:56 följande:
    Ja ivrig är man ju verkligen! Det stör mig att veta att jag ofta haft väldigt lång cykel. Men har börjat med ÄL-stickor nu för att få koll på när i alla fall!
    Okej lycka till!! :)
  • SaandraR

Är inte ens gravid än men oroar mig redan för två missfall på raken..:/ läste att 1av 100 kvinnor får tre missfall på raken och 2-4 % får två mf på raken..men när man läser familjeliv känns det som jätte många har upplevt upprepade mf..

• SaandraR
    F89 skrev 2013-10-03 13:59:52 följande:

Betyder det (om du inte har något emot att jag frågar) att du också har ägglossning nu?
    Jag läste någonstans att missfallet (skrapningen) kan ses som mensen och att ägglossningen bör/kan vara på G runt 14 dagar efter det. 
    Ja jag borde väl ha det men jag vet inte , äl testen har ju visat positivt hittills pga graviditeten och jag känner inte av ägglossningen som jag gjorde sist..men hopppas verkligen den är på g :)
  • SaandraR

Har inga symtom på äl och på onsdag är det tre veckor sen skrapningen, två veckor sen jag sluta blöda snart..vill nuu!

• SaandraR
    Emaria skrev 2013-10-09 19:38:39 följande:
    Hur går det för dig? Några tecken på ÄL?
    Nae :/ negativa äl test.. Jag fick jätte ömma bröstvårtor också förra äl men inte känt nåt sånt.. Börjar bli lite orolig att det kommer ta lång tid för kroppen att komma igång.. Hur går det för dig?
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-10-10 17:50:42 följande:
    Tråkigt. :/ Får hoppas ändå att det inte dröjer allt för länge!

Tja, jag missade ju ÄL helt och fick mens istället. Har börjat testa med stickor med risk för att behöva testa länge. Vi får väl se.
    Ja :/ barnmorskan sa till mig att mensen oftast kommer 4-6 veckor efter skrapning så äl kan ju fortfarande komma typ nästa vecka så får hoppas på det..

Okej skönt att kroppen kommit igång!
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-10-17 08:32:55 följande:
    Ja, jag funderar på om jag aldrig fick ÄL utan bara mens sist. Men nu borde ju kroppen vara igång och jag väntar på att det ska bli dags!
    Ja så kan det ju med varit. Ja denna väntan alltså!
  • SaandraR

Jag fick full stegring på äl test igår, idag är det svagare igen..så nu blir det lång väntan på bim..

• SaandraR

AngelandDevil: ja det är skönt faktiskt :) hoppas verkligen det tar sig på första försöket även denna gång..men sån tur har man väl inte..:) ja riktigt segt är de..

• SaandraR
    AngelandDevil skrev 2013-10-24 18:00:02 följande:
    Har ju hört att det ska vara lättare efter missfall så håller alla tummar och tår för er och hoppas på att det ligger en sanning i det!
    Tack så mycket! Ja man kan ju alltid hoppas . Är fortfarande ledsen sen missfallet men för mig känns det som att det ända som kan hjälpa är att bli gravid igen..hur mår du nu då?
  • SaandraR

Vart är min mens..?:/ det här kan inte vara positivt , är på bim +4 idag.. Blir galen på kroppen..

• SaandraR
    Fongsan skrev 2013-11-09 14:27:29 följande:

Fick mitt plus idag på BIM+10! Tog galet lång tid men än känner jag att jag inte kan fira, sist jag plussade var det också sent och den slutade i mf... Finns det något man kan göra för att minska risken för mf? Äter bara folsyra just nu och avstod från träningen idag för att låta kroppen fokusera på bebistillverkningen istället för musklerna.

Jag var där du är för inte så många dagar sedan men då fanns inte ens skymten av en skugga, testa igen om någon dag, gärna på morgonen så ser det kanske bättre ut. Håller tummarna för dig!
    Oj! Och du testade från bim och framåt? Grattis!!:) hoppas allt går bra för dig. Ja vi får väl se vad som händer.. Ja jag testar alltid på morgonen .. Får väl testa nästa vecka nån gång om inte mensen kommer!
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?