• Solros78

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

F89 skrev 2013-10-10 08:26:22 följande:

Härligt! Är det två veckor och tre dagar sedan blödningen började då?
    Ja precis. Jag hade ett ma så missfallet sattes igång med tabletter den dagen.
  • Solros78

Jag väntar på min äl, blir verkligen dyster om den inte kommer. Haft en mens om än lite konstig efter missfallet.

• Solros78
    AngelandDevil skrev 2013-10-24 17:44:15 följande:
    Härligt att ni är på ett nytt försök nu! Lite som ett nytt kapitel och ett sätt att komma framåt. Men ja väntan mellan ÄL och BIM tycker jag själv är den allra segaste! Obestämd
    Solros78 skrev 2013-10-22 12:23:31 följande:Jag väntar på min äl, blir verkligen dyster om den inte kommer. Haft en mens om än lite konstig efter missfallet.
    När hade du mensen ungefär? Och hur har dina cykler sätt ut innan? Använder ni er av ÄL-tester, regelbundet sex under hela cykeln eller annan "metod"? GladDet låter som en bra plan. Vi körde sex varannan dag när vi fick till sonen så det funkade ju bra då i alla fall. Fast var ganska less på sex när ÄL var över, haha. Flört

Hur långt tid har det gått nu sedan skrapningen? För mig skötte ju kroppen det hela genom att blöda ut och när jag slutat blöda kom mensen ungefär 1,5 vecka senare. Jag tyckte i och för sig att det var skönt att mensen kom, trots att jag blött den större delen av cykeln, det var en bekräftelse för mig att kroppen var igång igen. Min nästkommande cykel efter mensen verkade ha en ÄL i alla fall.

Jag fick mens 12 oktober. Mina cykler brukar vara runt 24-25 dagar. Nu kämpar jag på med både ältester och sex varannan dag, rätt kämpigt bådadera tycker jag...
  • Solros78
    AngelandDevil skrev 2013-10-25 21:06:01 följande:
    Vad skönt att det går åt rätt riktning. För varje dag är det en dag närmare! Solig

Här har vi sagt att vi ska börja försöka snart igen. Fick ju missfall i augusti och har haft uppehåll med bebisverkstaden nu. Jag har snart ÄL här och visst har vi sexat idag men vi kör när lusten finns, ingen press och stress, så får det bli som det blir. Jag har fortfarande inte jätte bråttom och det känns skönt att ta det lite som det kommer än så länge.
    Solros78 skrev 2013-10-24 19:46:11 följande:Jag fick mens 12 oktober. Mina cykler brukar vara runt 24-25 dagar. Nu kämpar jag på med både ältester och sex varannan dag, rätt kämpigt bådadera tycker jag...
    Hur kommer det sig att du kör båda? Skulle det kännas lättare om du bara skippa ältesterna och körde sex varannan dag? Det låter tufft i alla fall! Hoppas du har din ÄL snart. HjärtaJag har ju fått några månader nu (sen augusti) att bearbeta det hela. För mig var det att ta en paus som kändes lättast. Det är ju så olika! Nu tänker jag inte på det med sorg överhuvudtaget i alla fall och det är väldigt skönt. Det blev som det blev av en anledning tror jag.

Hoppas sorgen lägger sig för dig och att du snart får en ny graviditet att se fram emot!
    RåttanRat skrev 2013-10-24 19:59:36 följande:Jag hänger gärna på här, eller smygläser gärna iaf :)
    Jag fick mf 21/8 i vecka 7, blödde mindre än en mens och hade mindre ont, jag som trodde mf alltid gjorde jätteont, så lite visste jag! Jag hade ÄL 23 dagar efter missfallet startade och två veckor senare kom mensen. Jag har bim imorgon. Jag hade visst svamlat ihop det lite eftersom jag var tvärsäker på att bim var förra fredagen och jag har gått omkring och känt mig gravid men fått negativt på tester, och så hade jag bara räknat fel.. Men vi får se! Har haft ganska mycket molvärk och illamående, hoppas jag inte bara inbillar mig.

Med dottern plussade jag på bim-5 men fått negativt nu på bim-3, så vi får väl se :)
    Välkommen! Spännande med BIM snart. Håller tummarna för dig! När planerar du att testa nästa gång eller du kanske redan vet "svaret"? GladUsh det låter inte som något roligt... Rynkar på näsan Har du ringt till barnmorskan eller gyn? Det låter nästan som det är värt att kolla upp?

Fast jag vet ju inte alls om och när äl är, så då måste jag ju köra sex varannan dag i typ två veckor, det orkar vi inte. Men får man positivt kan man ju sluta då.

Känns som lite sent/för lite att bara precis ha sex på äl, tycker ni inte det? Jag vill helst ha haft sex några dagar innan också.

Sen skönt att veta om man har äl eller inte så man vet om man behöver hoppas innan. Jag har uppenbarligen rätt ofta inte äl också.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-28 08:22:39 följande:

Jag håller tummarna!
    Jag kan slå ett slag för CBs digitala ÄL-tester. Enorm lättnad för mig att det fungerade på morgonurin eftersom att jag har svårt att hålla mig 3-4 timmar. 
    Jag köpte idag deras nya test, som visar fyra dagar fertilitet, perfekt för mig som inte orkar så mycket sex för många dagar i rad.
  • Solros78
    sofie123 skrev 2013-10-28 20:51:22 följande:

Fick positivt graviditetstest idag 5 veckor efter missfall, vet dock inte om jag vågar tro på det eftersom jag aldrig har provat att testa för att se om det har blivit negativt. Är dock säker på att jag har haft ägglossning. Är det någon som vet hur vanligt det är att gravtest är positiva 5 veckor efter ett missfall?

Wow vad härligt, grattis!
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-28 21:15:17 följande:

Sofie123: Härligt! Grattis! : )
    Jag har hört att ägglossningen inte kan komma igång igen förrän graviditetshormonet är nere på en viss nivå så jag tycker det låter konstigt att testet är positivt på grund av den förra graviditeten om du är säker på att du har haft ÄL.

Ring BM/gyn/1177 så har de säkert bättre info! Grattis igen, verkligen roligt att höra! : D

Ta ett cb digital med veckoindikator, det kanske kan göra dig klokare på vad plusset i består av.
  • Solros78
    AngelandDevil skrev 2013-10-29 18:30:02 följande:
    Jag skulle aldrig orkat ha sex varannan dag idag men när vi försökte få till sonen hade vi sex varannan dag från och med det att mensen var över till att ÄL hade passerat. Sedan har jag koll på sekretet så jag vet när ÄL sker. Glad Kör sex så ofta ni vill och orkar helt enkelt. Ju mer sex desto bättre men inte ska man behöva följa någon slags varannan dag regel slaviskt om man inte vill det heller. Flört Gör det som känns rätt och bra för er med måttot: Desto mer desto bättre kanske? Inte vet jag. Tungan ute

Men vad visar ÄL testerna hittills?
    Jag har gett upp hoppet om äl för den här månaden, testade tom dag 15 utan resultat.

Men har köpt cbs nya tester till nästa månad, de visar fyra fertila dagar och då kan man ju ha sex de dagarna och inget innan dess så blir det lättare på sexfronten.
  • Solros78
    Fongsan skrev 2013-11-09 14:27:29 följande:

Fick mitt plus idag på BIM+10! Tog galet lång tid men än känner jag att jag inte kan fira, sist jag plussade var det också sent och den slutade i mf... Finns det något man kan göra för att minska risken för mf? Äter bara folsyra just nu och avstod från träningen idag för att låta kroppen fokusera på bebistillverkningen istället för musklerna.

Jag var där du är för inte så många dagar sedan men då fanns inte ens skymten av en skugga, testa igen om någon dag, gärna på morgonen så ser det kanske bättre ut. Håller tummarna för dig!
    Härligt, grattis!
  • Solros78
    AngelandDevil skrev 2013-11-11 20:29:37 följande:

Ååååh! Jag fick mitt efterlängtade plus idag! :D ??? Nu håller jag alla tummar och tår att allt går vägen. :) Hur går det för er andra? Och välkomna ni nya också! :)

Åh wow vad roligt, grattis!
  • Solros78

Glad gubbe på äl-stickan idag, hurra!

Men snölla, hjälp mig förstå. Jag har köpt de här nya från clearblue som ska visa fyra dagar, ganska fertila och väldigt fertila dagar. Hur ska man se skillnad? Jag trodde de ganska fertila skulle gubben blinka men det gjorde de inte. Men det är bara på dag åtta och igår negativt test. Vad ska jag tro? Är det maximalt fertilt direkt? Min mens tog typ slut helt igår så sex har vi inte hunnit ha ännu.

• Solros78
    Strawberry fair skrev 2013-11-14 09:35:36 följande:
    Jag tror inte att du är max fertil igen än. Livmoderslemhinnan måste hinna växa tillbaks och kunna ta emot ett ägg innan du ägglossar. Jag har aldrig provat de testen så jag kan tyvärr inte hjälpa dig ang gubben, men när brukar du ha ÄL?
    Jag brukar ha äl runt dag 11-13. Vi kör på med sex nu men jag ska också fortsätta testa och se hur det ser ut imorgon. Men de med mycket kort cykel har väl typ äl på dag 5-7 så det är väl inte omöjligt i sig.
  • Solros78
    FruSjöström skrev 2013-11-17 08:34:56 följande:

Idag är det dags för tant röd.... känns verkligen att det är på G.. :/

Usch, var på middag igår - riktigt trevlig kväll, men värdparet berättar att de väntar barn i april.. Trodde jag skulle börja gråta och pulsen gick upp till typ 200... De har BF tre veckor innan vi skulle haft.. :'(

Men usch vad jobbigt, stackare!
  • Solros78
    sofie123 skrev 2013-12-09 23:36:50 följande:

Ja, då var jag tillbaka i den här tråden efter ett andra missfall på rad (vecka 8 och vecka 11), känns skit :(

Men usch och fy, stackare!
  • Solros78
    Lorvan skrev 2013-12-18 19:58:54 följande:

Nu är det äntligen över. Fick första tabletten i måndags, inga direkta känningar o endast en missfärgad flytning igår. I morse tog jag första cytotec tabletterna o efter 2 timmars började jag blöda lite o endast svagt molande i mage o rygg. Efter några timmar va d dags för fler tabletter o sen tog det inte så länge innan det kom igång mer o allt kom ut. Hade varit nervös för smärtan men hade bara som svag mensvärk o behövde inga smärtstillande. Nu på kvällen har jag nästan slutat blöda. Valde att vara hemma i lugn och ro med tryggheten att kunna kontakta sjukhuset när som helst. Ville bara dela med mig av en bra berättelse, att det inte alltid behöver vara så hemskt.

Skönt att det är över! Jag delar helt din upplevelse, tyckte inte heller själva den delen var så farlig.
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?