Följas åt till ny graviditet efter missfall?
Härligt! Är det två veckor och tre dagar sedan blödningen började då?
Jag väntar på min äl, blir verkligen dyster om den inte kommer. Haft en mens om än lite konstig efter missfallet.
Fick positivt graviditetstest idag 5 veckor efter missfall, vet dock inte om jag vågar tro på det eftersom jag aldrig har provat att testa för att se om det har blivit negativt. Är dock säker på att jag har haft ägglossning. Är det någon som vet hur vanligt det är att gravtest är positiva 5 veckor efter ett missfall?
Sofie123: Härligt! Grattis! : )
Jag har hört att ägglossningen inte kan komma igång igen förrän graviditetshormonet är nere på en viss nivå så jag tycker det låter konstigt att testet är positivt på grund av den förra graviditeten om du är säker på att du har haft ÄL.
Ring BM/gyn/1177 så har de säkert bättre info! Grattis igen, verkligen roligt att höra! : D
Fick mitt plus idag på BIM+10! Tog galet lång tid men än känner jag att jag inte kan fira, sist jag plussade var det också sent och den slutade i mf... Finns det något man kan göra för att minska risken för mf? Äter bara folsyra just nu och avstod från träningen idag för att låta kroppen fokusera på bebistillverkningen istället för musklerna.
Ååååh! Jag fick mitt efterlängtade plus idag! :D ??? Nu håller jag alla tummar och tår att allt går vägen. :) Hur går det för er andra? Och välkomna ni nya också! :)
Glad gubbe på äl-stickan idag, hurra!
Men snölla, hjälp mig förstå. Jag har köpt de här nya från clearblue som ska visa fyra dagar, ganska fertila och väldigt fertila dagar. Hur ska man se skillnad? Jag trodde de ganska fertila skulle gubben blinka men det gjorde de inte. Men det är bara på dag åtta och igår negativt test. Vad ska jag tro? Är det maximalt fertilt direkt? Min mens tog typ slut helt igår så sex har vi inte hunnit ha ännu.
Idag är det dags för tant röd.... känns verkligen att det är på G.. :/
Usch, var på middag igår - riktigt trevlig kväll, men värdparet berättar att de väntar barn i april.. Trodde jag skulle börja gråta och pulsen gick upp till typ 200... De har BF tre veckor innan vi skulle haft.. :'(
Ja, då var jag tillbaka i den här tråden efter ett andra missfall på rad (vecka 8 och vecka 11), känns skit :(
Nu är det äntligen över. Fick första tabletten i måndags, inga direkta känningar o endast en missfärgad flytning igår. I morse tog jag första cytotec tabletterna o efter 2 timmars började jag blöda lite o endast svagt molande i mage o rygg. Efter några timmar va d dags för fler tabletter o sen tog det inte så länge innan det kom igång mer o allt kom ut. Hade varit nervös för smärtan men hade bara som svag mensvärk o behövde inga smärtstillande. Nu på kvällen har jag nästan slutat blöda. Valde att vara hemma i lugn och ro med tryggheten att kunna kontakta sjukhuset när som helst. Ville bara dela med mig av en bra berättelse, att det inte alltid behöver vara så hemskt.