• Solros78

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Hej! Hoppar in i den här tråden. Fick missfall med cytotek i måndags efter att fostret konstaterats dött i fredags, v 9+5. Känner mig nu som att hela mitt liv går ut på att bli gravid igen...

Måste fråga, någon som i samband med missfallet haft som ont i tarmarna/magen, dvs efter att allt kommit ut och värsta blödningen och därmed ontet gått över har jag nu som magknip och ont i "tarmarna" då och då. Är det organen som flyttar sig på plats igen eller?

Jag ska på återbesök till gyn tre veckor efter, drop in-tider. Känns dock lite länge, då jag hoppas att blödningen går över snabbt och jag hoppas på äl igen. Tror ni de nekar en undersökning om man går redan efter två veckor?

• Solros78
    Emaria skrev 2013-09-26 12:19:10 följande:
    Vänta till du slutat blöda och ta ett test då, är det negativt och det är efter två veckor kan det ju vara befogat att gå tidigare. Men hoppas inte för mycket eftersom det kan ta tid!
    Har köpt hem gravtest. Är det alltså en koppling mellan blödningen och hur länge gravhormonerna är kvar? Dvs ingen ide att testa innan blödningen upphört?

När kan man tro att en ny cykel börjar, är det från första blödningsdagen/missfallet eller ska man räkna från när blödningen slutat?
  • Solros78

Jag ska ta ett gravtest imorgon och hoppas det är negativt. Sen måste jag bestämma mig för när jag ska börja med ältester, vill ju inte missa äl men heller inte testa i flera veckor...

• Solros78

Fortfarande väldigt gravid efter mf. Gravid v 2-3 sa clearblues digitala. En vecka sen mf igår. Någon annan som gjort test, hur länge har det tagit för er innan det visat negativt?

• Solros78
    FruSjöström skrev 2013-09-30 15:45:00 följande:

Jag tror inte man ska stressa upp sig med stickor och tester. Vi kör på "älskog" varannan dag så missar vi i alla fall inte ÄL..

Sex varannan dag hela månaden är fullständigt orimligt för oss. Vi kör så runt äl, sen är jag helt less på sex ett tag...
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-03 09:51:18 följande:

Samma dag som jag fick konstaterat MA så sa BM att det tar upp till 4 veckor innan hormonerna går ur kroppen. När jag pratade med en läkare om min skrapning igår så sa hon att efter skrapning tar det ca 10-14 dagar innan man testar negativt.
    Hmm, väldigt olika bud med andra ord... Jag ska testa igen på söndag tänkte jag, då har det nästan gått två veckor. Vill ju inte riskera att missa när äl ev kan komma.
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-07 13:35:50 följande:

SaandraR: Förstår det! På sjukhuset idag sa de att ÄL brukar komma efter 2-3 veckor men att det kan ta längre tid utan att något är fel.

2-3veckor efter vad? Efter när skälva missfallet sker alltså? Eller 2-3 veckor efter att hcg är på noll och kroopen slutat tro att den är gravid?
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-07 13:52:43 följande:

Solros78: Efter själva skrapningen, och jag antar att det räknas som missfallet.

Men visst borde det hänga på när hcg är tillräckligt låg? Dvs ingen äl så länge gravtester visar plus?
  • Solros78
    Emaria skrev 2013-10-07 18:30:16 följande:

Jag lyckades missa ÄL pga att jag började testa för sent. Så börja testa så fort du får negativt. För mig tog det några veckor och när jag väl började testa dröjde det bara en vecka innan jag fick min mens...

Jag testade gravid 1-2 veckor idag, samma som i lördags. Blir lite nojig över att missa äl, för enligt vad jag läst kan cb digital mäta hcg på 25 men det räcker att hcg är 50 för att äl ska komma... Måste nog ha lite sex snart för säkerhets skull.
  • Solros78

Så skönt, idag var gravtestet äntligen negativt, två veckor och tre dagar efter missfallet. Så nu ska jag börja med äl-tester och hoppas på äl den här månaden.

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?